نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هیچ چیز در رایانه شما را نمی ترساند، مثل اینکه بفهمید دستگاه شما به طور ناگهانی بوت نمی شود. وقتی نمی توانید وارد رایانه خود شوید، نمی توانید هیچ کاری را انجام دهید. حتی بدتر از آن، اگر پشتیبان‌گیری درستی تنظیم نکرده‌اید، کامپیوتر مرده می‌تواند به معنای از بین رفتن فایل‌های شما باشد. اگر نکات ما را برای حل مشکلات بوت ویندوز تمام کرده اید، به احتمال زیاد نصب ویندوز شما نان تست است. با این حال، ناامید نشوید، زیرا شانس خوبی وجود دارد که بتوانید فایل های خود را بازیابی کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه  قبل از نصب ویندوز پشتیبان گیری از داده‌ها در کامپیوتر را انجام دهید.

پشتیبان گیری از داده‌ها در کامپیوتر
پشتیبان گیری از داده‌ها در کامپیوتر

راهنمای اولیه پشتیبان گیری از داده‌ها در کامپیوتر

برای پشتیبان گیری از داده‌ها در کامپیوتر این دستورالعمل‌ها فقط در صورتی کار می‌کنند که نتوانید وارد ویندوز شوید، اما کامپیوتر شما همچنان بوت می‌شود. اگر نمی توانید سیستم خود را روشن کنید، چیزی روی صفحه نمایش نمی بینید یا درایو مرده دارید، نمی توانید از این روش برای بازیابی اطلاعات استفاده کنید.

مرحله 1: آماده کردن ابزارها

برای پشتیبان گیری از داده‌ها در کامپیوتر حتی اگر ویندوز کار نمی کند، اطلاعات شما روی هارد دیسک یا درایو حالت جامد باقی می ماند. برای کپی کردن آن در جای دیگری، باید در یک سیستم عامل (OS) غیر از ویندوز بوت شویم. از آنجایی که لینوکس رایگان است و نصب آن آسان است، ما از آن استفاده خواهیم کرد! نسخه های بی پایانی از لینوکس وجود دارد که می توانید برای این فرآیند امتحان کنید. ما از Linux Mint استفاده خواهیم کرد زیرا محبوب و شبیه ویندوز است، اما در صورت تمایل می‌توانید یکی دیگر را جایگزین کنید.

برای ایجاد یک درایو USB قابل بوت، به سه چیز نیاز دارید:

  1. یک فلش مموری 4 گیگابایتی یا بیشتر که برای نصب لینوکس باید آن را پاک کنید.
  2. یک رایانه کارآمد برای راه اندازی درایو فلش USB قابل بوت با لینوکس.
  3. یک درایو خارجی، یک فلش درایو به اندازه کافی بزرگ، یا فضای ذخیره سازی ابری برای کپی کردن اطلاعات شما.

ابزار Universal USB Installer از Pendrivelinux این فرآیند را بدون درد می کند. به سایت مراجعه کنید و یک نسخه از ابزار را دانلود کنید، سپس به صفحه دانلود لینوکس مینت بروید تا ISO (تصویر دیسک) Mint را دانلود کنید. در اینجا باید بین نسخه های 32 بیتی و 64 بیتی سیستم عامل مانند ویندوز یکی را انتخاب کنید. اکثر کامپیوترهای پنج سال گذشته یا بیشتر احتمالاً 64 بیتی خواهند بود، اما اگر مطمئن نیستید، 32 بیتی را برای سازگاری انتخاب کنید. طعم دارچین به خوبی برای اهداف ما مفید است.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تشخیص و تعمیر هنگی ویندوز 10

هنگامی که نسخه مناسب Mint را انتخاب کردید، یک آینه بارگیری در کشور خود را از بین تعداد زیادی از وب سایت آنها انتخاب کنید. در زمان نگارش این مقاله، این دانلود حدود 1.7 گیگابایت بود که بسته به اتصال شما ممکن است کمی طول بکشد.

آماده کردن ابزارها برای پشتیبان گیری
آماده کردن ابزارها برای پشتیبان گیری

مرحله 2: نصب لینوکس روی فلش درایو

برای پشتیبان گیری از داده‌ها در کامپیوتر اکنون همه چیزهایی که برای نصب لینوکس نیاز داریم در اختیار داریم. ادامه دهید و درایو فلش خود را در رایانه ثانویه خود قرار دهید. یک پنجره File Explorer را در This PC باز کنید و دوبار بررسی کنید تا حرف درایو فلش مموری را تأیید کنید (به احتمال زیاد D:، E:، یا F: بسته به تعداد دستگاه‌هایی که به رایانه متصل کرده‌اید) است. پس از این، Universal USB Installer را از جایی که آن را دانلود کردید باز کنید.

این ابزار ابتدا از شما می پرسد که کدام نسخه لینوکس را نصب می کنید. Linux Mint را از لیست انتخاب کنید، سپس بر روی Browse در کنار کادر Step 2 کلیک کنید و مکانی را که ISO Linux Mint را دانلود کردید پیدا کنید. در مرحله 3، فلش درایو را که با حرف وارد کرده اید انتخاب کنید. نشان دادن همه درایوها را علامت نزنید، زیرا هارد دیسک داخلی شما در لیست قرار می گیرد. شما نمی خواهید آن را پاک کنید!

برای تکمیل، کادر Format Drive را علامت بزنید – با این کار پاک می شود تا Mint با موفقیت نصب شود. در مرحله 4، می توانید یک فایل persistence اضافه کنید. این به شما امکان می دهد تغییرات ایجاد شده در سیستم عامل را در بین بوت ها ذخیره کنید. اگر یک فلش درایو به اندازه کافی بزرگ دارید، بهتر است چند گیگابایت را در اینجا قرار دهید، فقط در صورت امکان. بدون تداوم، سیستم عامل مانند اولین باری است که هر بار که بوت می‌شوید از آن استفاده می‌کنید و نمی‌توانید هیچ نرم‌افزاری را به‌طور دائم نصب کنید.

وقتی همه چیز تمام شد، نامه درایو خود را سه بار بررسی کنید تا مطمئن شوید دستگاه اشتباهی را پاک نکرده اید و برای شروع فرآیند، Create را فشار دهید. این کار کمی طول می کشد، بنابراین منتظر بمانید تا نصب انجام شد، فرآیند تکمیل شد! قبل از کلیک کردن روی بستن پس از این، درایو فلش شما آماده است!

این مطلب را از دست ندهید   نحوه نصب درایورهای GPU

مرحله 3: بوت کردن از فلش درایو در رایانه شخصی

برای پشتیبان گیری از داده‌ها در کامپیوتر در مرحله بعد، ما باید مطمئن شویم که رایانه اصلی شما از درایو فلش بوت می شود. هنگامی که رایانه شخصی را روشن می کنید، متنی مانند F12 را فشار دهید تا دستگاه بوت را انتخاب کنید یا ESC را برای گزینه های بوت فشار دهید. این در هر رایانه متفاوت است، بنابراین ممکن است مجبور شوید چند بار (یا نام مدل رایانه و «منوی راه‌اندازی» خود را در گوگل جستجو کنید تا آن را پیدا کنید. معمولاً کلید F12، DEL یا Esc است. به محض بوت شدن باید مکرراً کلید سمت راست را فشار دهید تا زمانی که منوی بوت را مشاهده کنید.

از کلیدهای جهت دار برای برجسته کردن درایو فلش خود استفاده کنید. احتمالاً USB: Kingston 3.0 یا چیزی مشابه با سازنده درایو خواهد بود. Enter را فشار دهید تا آن را به عنوان دستگاه بوت خود انتخاب کنید و به لینوکس می روید. اجرای یک سیستم عامل از درایو فلش نسبتاً کند است، بنابراین هنگام بارگیری آن صبور باشید. پس از یکی دو دقیقه، صفحه خوش آمدگویی لینوکس مینت را مشاهده خواهید کرد.

در اینجا، باید برخی از اطلاعات اولیه را برای راه اندازی سیستم عامل وارد کنید. یک نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید و با دسکتاپ لینوکس خود ملاقات کنید.

بوت کردن از فلش درایو در رایانه شخصی
بوت کردن از فلش درایو در رایانه شخصی

مرحله 4: تهیه پشتیبان از اطلاعات خود

برای پشتیبان گیری از داده‌ها در کامپیوتر از اینجا، فقط باید داده های خود را به یک رسانه دیگر منتقل کنید تا ذخیره شود. یک مرورگر فایل باز کنید – Nemo on Mint نام دارد. به دنبال نماد پوشه آن در سمت چپ نوار وظیفه در پایین صفحه بگردید، سپس هارد دیسک خود را در نوار کناری سمت چپ در قسمت Devices پیدا کنید. این احتمالاً تنها درایو لیست شده است که با نام یا اندازه نشان داده شده است. اگر چندتایی می بینید، روی یکی کلیک کنید و ببینید که آیا پوشه Program Files، Users و Windows داخل آن است یا خیر. وقتی آنها را پیدا کردید، این درایو داخلی شماست!

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت ریست و بازیابی سیستم ویندوز

برای دریافت فایل‌های خود، به Users > USERNAME بروید. مگر اینکه پوشه کاربری خود را منتقل کرده باشید، همه اسناد، تصاویر و ویدیوهای شما در اینجا یافت می شوند. شما نمی توانید از برنامه های نصب شده نسخه پشتیبان تهیه کنید، اما می توانید پوشه AppData را برای ذخیره تنظیمات برخی از نرم افزارها کپی کنید.

از آنجایی که هارد دیسک شما از بین رفته است، باید همه چیز را به درایو دیگری منتقل کنید. مگر اینکه درایو فلش لینوکس شما بزرگ باشد یا فایل های زیادی برای بازیابی نداشته باشید، احتمالاً فضای کافی برای همه چیز نخواهید داشت. بنابراین، باید یک هارد دیسک خارجی یا فلش مموری دیگر با فضای کافی برای کپی کردن همه چیز با استفاده از مرورگر فایل متصل کنید.

اگر درایو اضافی ندارید اما فقط نیاز به پشتیبان گیری از چند فایل دارید، می توانید از فضای ذخیره سازی ابری خود استفاده کنید. با استفاده از مرورگر پیش‌فرض فایرفاکس، وارد Dropbox، Google Drive یا هر ارائه‌دهنده دیگری شوید و می‌توانید فایل‌ها را برای آن حساب‌ها به فضای ذخیره‌سازی خود بکشید و رها کنید. اگر ده‌ها گیگابایت برای پشتیبان‌گیری دارید، این را توصیه نمی‌کنیم، زیرا آپلود همه چیز زمان زیادی طول می‌کشد.

تهیه پشتیبان از اطلاعات خود
تهیه پشتیبان از اطلاعات خود

بازیابی داده های خود

بعد از اینکه مطمئن شدید همه چیز مورد نیاز خود را کپی کرده اید، کار تمام است! این فرآیند بسیار بیشتر از بازیابی ساده از یک نسخه پشتیبان در زمانی که رایانه شما کاپوت می شود، درگیر است، بنابراین از این تجربه درس بگیرید و فوراً یک طرح پشتیبان ضد گلوله تنظیم کنید.

اگر هارد دیسک یا مادربرد شما در آینده از بین برود، این روش کار نخواهد کرد و منجر به از دست رفتن داده ها یا فرآیند بازیابی بسیار گران قیمت می شود. صرف نظر از این، شما باید درایو لینوکس جدید خود را برای آینده آماده نگه دارید! ممکن است یک دوست به زودی به همین کمک نیاز داشته باشد.

اکنون که داده های شما ایمن هستند، می توانید رایانه خود را پاک کنید و ویندوز را مجدداً نصب کنید تا بتوانید شروعی تازه داشته باشید و دوباره وارد رایانه خود شوید.

بیشتر بدانید: ۷ روش رفع باز نشدن تصاویر گوگل کروم

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 1 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »