نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های مکرر مستعد اشکال هستند و گاهی اوقات لازم است از ابتدا شروع کنید. در اینجا سه ​​روش وجود دارد که می توانید درایورهای GPU را به طور کامل از رایانه شخصی خود پاک کرده و نحوه نصب درایورهای GPU قرار داده شده است.

نحوه نصب درایورهای GPU
نحوه نصب درایورهای GPU

علت اهمیت نحوه نصب درایورهای GPU

برای نحوه نصب درایورهای GPU دستگاه های خارجی بدون درایور در ویندوز نمی توانند کار کنند. در حالی که مایکروسافت درایورهای «پایه» را برای انواع دستگاه‌ها ارائه می‌کند، معمولاً نصب درایورهای رسمی سازنده ایده خوبی است. این امر به ویژه برای پردازنده‌های گرافیکی مهم است، زیرا فروشندگان GPU مانند AMD و Nvidia بهینه‌سازی نرم‌افزار، ویژگی‌ها و تنظیمات قابل تنظیم را با درایورهای خود ارائه می‌کنند.

با این حال، رانندگان هرگز کامل نیستند. گاهی اوقات یک به روز رسانی جدید یک مشکل جدید را معرفی می کند و کاربران باید منتظر بمانند تا سازنده آن مشکل را برطرف کند. همچنین ممکن است نصب مکرر درایورهای جدید باعث ایجاد مشکلات عجیب و غریب شود. اگر از AMD به Nvidia یا برعکس تغییر می‌کنید، حذف درایورهای GPU قدیمی‌تر نیز تمرین خوبی است.

آماده سازی برای حذف و نصب تمیز

در نحوه نصب درایورهای GPU قبل از اینکه بروید و یکی از روش های زیر را امتحان کنید، ایده خوبی است که چند چیز را مرتب کنید. قبل از اینکه هر چیزی را حذف کنید، باید درایورهای جدید خود را دانلود کرده و آماده نصب کرده باشید. اینکه درایورهای خود را از کجا تهیه می کنید بستگی به جایی دارد که رایانه شخصی خود را خریداری کرده اید یا خودتان آن را ساخته اید.

اگر دسکتاپ خود را ساخته اید، می خواهید مستقیماً به وب سایت AMD، Nvidia یا Intel بروید و درایورها را دانلود کنید. اگر رایانه شخصی OEM خریداری کرده اید، می توانید مستقیماً از درایورهای AMD، Nvidia یا Intel استفاده کنید، اما بهتر است بروید و درایورهای ارائه شده توسط OEM را پیدا کنید.

همچنین باید حداقل یک بار در طول فرآیند کامپیوتر خود را راه اندازی مجدد کنید. از نظر فنی می توانید آن را نادیده بگیرید، اما برای ایمن بودن راه اندازی مجدد توصیه می شود. بنابراین، تمام فایل ها و موارد مهم خود را ذخیره کنید.

این مطلب را از دست ندهید    6 معمای حل شده در ویندوز

آخرین کاری که باید انجام دهید قطع اتصال به اینترنت است. ویندوز به طور خودکار سعی می کند جدیدترین درایورهای GPU را دانلود و نصب کند که در صورت حذف درایورهای GPU می تواند پیدا کند. قطع اتصال از اینترنت از آن جلوگیری می کند، به همین دلیل است که توصیه می کنیم ابتدا درایورها را دانلود کنید.

آماده سازی کامپیوتر برای نصب درایورهای GPU
آماده سازی کامپیوتر برای نصب درایورهای GPU

استفاده از Windows Device Manager

برای نحوه نصب درایورهای GPU، Device Manager یکی از چندین ابزار برای پیکربندی دستگاه‌های متصل به رایانه شخصی شما است و می‌تواند درایورها را به‌روزرسانی، بازگردانی و حذف کند. Device Manager را در نوار جستجو جستجو کنید و ابزار را باز کنید.

  • سپس به Display adapters بروید، روی GPU خود کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.
  • از آنجا به تب Driver بروید. این برگه گزینه‌های به‌روزرسانی درایور، رول برگشت درایور و حذف دستگاه را نشان می‌دهد.
  • حذف درایور در آخرین گزینه به عنوان یک ویژگی اختیاری گنجانده شده است.

Device Manager برای بازگرداندن درایورها مفید است (به این معنی که می توانید به نسخه قبلی برگردید یا “بازگردانید”)، اما روش های به روز رسانی آن ممکن است شما را ناامید کند. روش خودکار آن درایورهای دارای گواهی ویندوز را جستجو می کند، اما اکثر درایورهای GPU دارای گواهی ویندوز نیستند. با این حال، این بدان معنا نیست که درایورهای فاقد گواهینامه بد هستند. AMD، انویدیا و اینتل همیشه از مایکروسافت مهر تایید نمی‌خواهند، زیرا این یک فرآیند زمان‌بر است.

استفاده از روش های دستی

برای نحوه نصب درایورهای GPU روش دستی فقط در صورتی توصیه می شود که کاربر با تجربه ای باشید. به عنوان مثال، یک GPU در یک رایانه شخصی OEM ساخته شده ممکن است مجبور باشد از درایورهای رسمی استفاده کند که ممکن است قدیمی یا باگ باشند. با این حال، این امکان وجود دارد که درایورهای ارائه شده توسط سازنده GPU در صورت استفاده از ویزارد نصب، بهتر کار کنند. با این حال، این یک مورد نادر است زیرا اکثر کاربران هرگز نگران این موضوع نخواهند بود.

مشکل دیگر این است که Device Manager فقط درایور را نصب می کند. همه آن برنامه های کاربردی فانتزی که می توانید برای تنظیم GPU خود استفاده کنید، بخشی از خود درایور نیستند. آنها فقط با درایورها همراه هستند. متاسفانه ویندوز آنها را نصب نمی کند. نسخه‌های Windows Store این برنامه‌ها وجود دارد، اما احتمالاً بهتر است آن را مستقیماً از منبع دریافت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه پشتیبان گیری از داده‌ها در کامپیوتر

به طور خلاصه، Device Manager برای حذف درایورها و بازگشت به درایورهای قدیمی خوب است، اما برای نصب ضعیف است. برای نصب بهتر است از ویزارد درایور استفاده کنید.

استفاده از گزینه Driver’s Clean Install

AMD و Nvidia هنگام نصب درایورهای GPU خود گزینه هایی را برای نصب تمیز ارائه می دهند. متاسفانه اینتل هنوز این ویژگی را ارائه نکرده است. برای کاربران AMD، فقط درایور را اجرا کرده و از طریق ویزارد کلیک کنید. در نهایت، این پنجره با ظاهر فانتزی را خواهید دید:

گزینه Factory Reset باید به طور پیش فرض انتخاب شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی بقیه جادوگر کلیک کنید و منتظر بمانید تا فرآیند به پایان برسد.

همچنین یک برنامه مستقل به نام AMD Cleanup Utility وجود دارد، هرچند که احتمالاً انجام تنظیمات کارخانه در ویزارد راننده راحت‌تر است.

نصب تمیز انویدیا نیز در جادوگر آن قرار دارد، اما دسترسی به آن کمی خسته کننده تر است. هنگامی که ویزارد نصب درایورهای انویدیا خود را شروع کردید، ابتدا باید یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید (هر دو امکان نصب تمیز را دارند) و Agree And Continue را فشار دهید:

  • سپس، Custom (Advanced) را انتخاب کنید.
  • بررسی Perform a clean installation
  • و بس. فقط روی through the rest of the wizard به طور معمول کلیک کنید، منتظر بمانید تا نصب کامل شود، و شما باید آماده باشید.
استفاده از گزینه Driver's Clean Install
استفاده از گزینه Driver’s Clean Install

استفاده از Driver Display Uninstaller

Driver Display Uninstaller یا DDU روش ترجیحی علاقه مندان به رایانه شخصی است. این یک برنامه شخص ثالث است که توسط Wagnardsoft توسعه یافته و از حذف درایور برای پردازنده های گرافیکی AMD، Nvidia و Intel پشتیبانی می کند. DDU بسیار کامل است و همه چیز یا تقریباً هر چیزی که مربوط به درایورهای GPU است را حذف می کند.

برای دریافت DDU، به وب سایت Wagnardsoft بروید و ورودی با آخرین تاریخ را انتخاب کنید. در زمان نوشتن، آخرین نسخه 18.0.4.0 است، همانطور که می توانید در اینجا مشاهده کنید:

این مطلب را از دست ندهید   7 نکته مهم و ترفند ویندوز 11

سپس جایی که می گوید برای دانلود و پشتیبانی اینجا کلیک کنید را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. این شما را به صفحه دیگری می‌فرستد که در آن باید چیزی را ببینید که Official Download Here است. روی آن کلیک کنید تا دانلود شروع شود. یک فایل اجرایی دریافت خواهید کرد. فایل اجرایی را اجرا کرده و Extract را بزنید.

بسته به شماره نسخه باید پوشه ای به نام چیزی شبیه DDU v18.0.4.0 دریافت کنید. محتوای پوشه به این صورت است:

استفاده از Driver Display Uninstaller
استفاده از Driver Display Uninstaller

اجرای DDU

برای اجرای DDU، پوشه را باز کرده و Display Driver Uninstaller.exe را اجرا کنید. قبل از انجام هر کاری، برنامه ممکن است برخی از برنامه های دیگر را به دلایل ایمنی ببندد و این لیست از گزینه ها را به شما نشان دهد:

فقط روی Close کلیک کنید. اگر در حالت Safe Mode نیستید، DDU توصیه می کند قبل از حذف هر درایوری به حالت ایمن بروید. با این حال، برای حذف درایور، حالت ایمن لازم نیست. سپس بر روی Select device type کلیک کرده و GPU را انتخاب کنید.

به‌طور پیش‌فرض، DDU یکی از درایورهای GPU شما را برای تمیز کردن انتخاب می‌کند، که در صورت داشتن چندین GPU ممکن است مشکل ساز شود. اگر DDU به طور خودکار درایورهای GPU اشتباهی را انتخاب کرده است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی جایی که عبارت AMD، Nvidia یا Intel نوشته شده است کلیک کنید و فروشنده مناسب را انتخاب کنید.

در نهایت، فقط Clean را فشار دهید و راه اندازی مجدد کنید. DDU درایورهای شما را حذف می کند و به طور خودکار کامپیوتر شما را راه اندازی مجدد می کند.

Wagnardsoft استفاده از DDU را هر بار که می‌خواهید درایورهای خود را به‌روزرسانی کنید توصیه نمی‌کند، اما می‌تواند آخرین تلاش خوبی برای رفع مشکلاتی باشد که گمان می‌کنید ممکن است مربوط به درایور باشد. همچنین اگر از یک فروشنده GPU به فروشنده دیگری تغییر می‌کنید، مفید است. DDU احتمالاً برای اکثر کاربران بیش از حد است، اما گاهی اوقات گزینه هسته ای ساده ترین است.

بیشتر بدانید: راه های بررسی منبع تغذیه کامپیوتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + نوزده =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »