نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

منبع تغذیه کامپیوتر. منبع تغذیه با عملکرد مناسب، حیاتی ترین بخش هر رایانه شخصی است. مشکلات مربوط به منابع تغذیه بسته به دکلی که دارید می تواند مضر و بسیار گران باشد. پاورهای معیوب می توانند انواع مشکلات را ایجاد کنند و گاهی اوقات محدود کردن بیش از حد چیزها بدون تجهیزات تست مناسب دشوار است. بنابراین در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا تشخیص دهید آیا زمان تعویض منبع تغذیه فرا رسیده است یا خیر. تعویض منبع تغذیه یا مشاهده نقص در رایانه شما می تواند نگران کننده باشد، اما در ادامه با چند روش ساده که می توانید تشخیص دهید منبع تغذیه شما در چه شکلی است، بخوانید.

منبع تغذیه کامپیوتر

سن قطعه و منبع تغذیه کامپیوتر

این احتمالاً یکی از راه های قطعی برای تعیین اینکه آیا برق شما نیاز به تعویض دارد یا خیر. منابع تغذیه معمولاً حدود پنج سال دوام می‌آورند، به استثنای برخی از تولیدکنندگان، منابع تغذیه بادوام‌تری با ضمانت‌نامه‌های ده سال یا بیشتر تولید می‌کنند.

اگر منبع تغذیه شما از سن پنج سالگی بیشتر شود، به احتمال زیاد زمان تعویض آن فرا رسیده است. تامین برق با کیفیت خوب اجزای کامپیوتر شما عمر طولانی تر و عملکرد بهتر را تضمین می کند.

این امر به ویژه در صورتی صادق است که منبع تغذیه مورد نظر از انواع ارزان‌تر باشد. اما، متأسفانه، منابع تغذیه ارزان‌تر زیادی وجود دارد که من مردم را تشویق می‌کنم در وهله اول هرگز از آنها استفاده نکنند.

از کار افتادن برنامه ها بدون مشکل نرم افزاری

اگر برنامه‌ها بدون مشکل نرم‌افزاری به‌طور تصادفی از کار بیفتند، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که منبع تغذیه شما برای اجرای آن‌ها به اندازه کافی قوی نیست.

یکپارچگی کد برنامه های خود را بررسی کنید. اگر هیچ نقص یا مشکلی نمی بینید، عیب یابی دیگر را بررسی کنید.

گاهی اوقات، به روز رسانی های جدیدی وجود دارد که باید نصب شوند. در موارد دیگر، برنامه ها برای رایانه های مدرن مناسب نیستند و برای سیستم عامل ها و کارت های گرافیک مدرن به کمک نیاز دارند.

مطمئن شوید که در انجمن های برنامه برای هر مشکلی که می تواند شبیه آنچه شما تجربه می کنید نگاه کنید. بسیاری از افرادی که در انجمن ها پست می گذارند، برنامه نویسان یا علاقه مندانی هستند که بیشتر از افراد عادی در مورد رایانه های شخصی می دانند.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل خاموش شدن کامپیوتر بدون هشدار

اگر نمی توانید دلایلی برای مشکلات رایانه خود پیدا کنید، باید منبع تغذیه خود را بررسی کنید.

گاهی اوقات، برنامه‌ها به دلیل ناپایداری‌های سیستم ناشی از منبع تغذیه زمانی که رایانه بار کاری سنگین‌تری را تجربه می‌کند، از کار می‌افتد.

صفحه آبی و منبع تغذیه کامپیوتر

اگر با خرابی تصادفی صفحه آبی بدون هیچ توضیحی مواجه هستید، ممکن است مشکل منبع تغذیه داشته باشید. بررسی کنید که خرابی های صفحه آبی مربوط به فعالیت های شما نیست. گاهی اوقات، کاربران می توانند با وارد شدن تصادفی به چیزی در کد پایه، مشکلاتی را در سیستم عامل خود ایجاد کنند. گاهی اوقات، برنامه ها می توانند با هم ضعیف عمل کنند و مشکلاتی ایجاد کنند.

گاهی اوقات، سیستم‌عامل‌ها مشکلاتی دارند که در زمان اجرا رایج اتفاق می‌افتد. با این حال، این کمتر متداول است مگر اینکه به طور مرتب دستگاه خود را به روز نکرده باشید یا به ویروس کامپیوتری مبتلا شده باشید.

مشکلات ها را بررسی کنید تا ببینید آیا توضیحی غیر از مشکلات منبع تغذیه وجود دارد یا خیر. مانند مشکلات خرابی، بسیاری از کارشناسان کامپیوتر می توانند کمک کنند. اگر چیزی پیدا نکردید، شاید ارزش بررسی منبع تغذیه خود را داشته باشد.

خرابی صفحه آبی معمولاً به این معنی است که چیزی در سیستم عامل اصلی در حال انجام است. گاهی اوقات، نوسانات برق می تواند باعث بروز مشکلاتی در سیستم عامل شود. بنابراین، در این مورد، کامپیوتر نمی تواند اجزای شما را به درستی اجرا کند.

صداهای ناشناخته کیس رایانه شخصی

گاهی اوقات، صداهای ناشناخته به این معنی است که چیزی شل شده یا مشکل دارد. وقتی صدای عجیبی می شنوید، همه دستگاه های خود را بررسی کنید. همچنین می‌تواند خوب باشد که دستگاه‌های خاصی را جدا کرده و قطعات آن‌ها را در صورت امکان یا داشتن دانش، بررسی کنید.

با این حال، منبع تغذیه خود را جدا نکنید. شما می توانید به خودتان آسیب جدی وارد کنید صدای خش خش یا ناله با صدای بلند می تواند به دلیل تداخل الکترومغناطیسی ناشی از چیزهایی مانند نوارهای برق یا چراغ ها باشد. منبع تغذیه خود را از تداخل دور کنید و ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه نصب ویندوز 10 از درایو USB قابل بوت

اگر نویز ادامه داشت، ممکن است قطعات داخلی معیوب داشته باشید و باید منبع تغذیه خود را تعویض کنید. منبع تغذیه خود را از برق بکشید و آن را به حال خود رها کنید تا زمانی که بتوانید آن را تعویض کنید.

روشن شدن فن ها

اگر فن تنها دستگاهی است که روشن می شود، منبع تغذیه شما ممکن است مشکلات اتصال داشته باشد یا نتواند برق کافی را به راه اندازی شما ارائه دهد. این یک جلوه دومینو در سراسر کامپیوتر شما ایجاد می کند.

مطمئن شوید که تمام سیم ها به درستی وصل شده اند و آسیبی ندیده اند. برای هر نوع مشکلی، مانند سیم های در معرض یا ترک، بررسی کنید.

دستگاه هایی که تحت استرس زیاد هستند ممکن است مشکلاتی را که قبلاً نداشتند نشان دهند. به همین ترتیب، لرزش یا ساییدگی به دیوارهای کیس می تواند دستگاه شما را در حین استفاده منظم فرسوده کند.

این رایج ترین علامتی است که نشان می دهد برق به همه دستگاه های رایانه شخصی شما منتقل نمی شود. با این حال، می تواند نشانه ای از مشکلات دیگر باشد، بنابراین بهتر است قبل از تأیید منبع تغذیه، بسیاری از قسمت های مختلف رایانه شخصی خود را بررسی کنید.

گاهی اوقات، مشکلات مربوط به قطعات دیگر می‌تواند باعث شود که منبع تغذیه متفاوت از آنچه که باید معمولی عمل کند. اگر آنها از طریق منبع تغذیه هدایت شوند، می تواند در کل درخت انگور مشکل ایجاد کند.

برنامه های فشرده GPU

بازی‌ها یا برنامه‌های فشرده پردازنده گرافیکی نیز می‌توانند نشانگر خوبی باشند که منبع تغذیه شما مشکل دارد. اگر آنها برای راه‌اندازی یا اجرای مداوم تلاش می‌کنند، این نشانه خوبی است که شما تنظیم برق ناکافی دارید.

برای بررسی اینکه آیا این علت است، همه برنامه ها را با استفاده از Task Manager ببندید. سپس، بازی یا برنامه‌ای را باز کرده و اجرا کنید که GPU را تحت فشار سنگینی قرار می‌دهد.

این می تواند هر چیزی از بازی های ویدیویی گرفته تا برنامه های نقشه برداری باشد. هر چیزی که می تواند رایانه شما را تحت فشار قرار دهد می تواند کمک کند.

این مطلب را از دست ندهید   انتخاب منبع تغذیه مناسب برای شما

اگر دستگاه ها به طور مناسب تغذیه نشوند، عملکرد رایانه شما آسیب می بیند. این بهترین راه برای بررسی و بررسی اینکه آیا به منبع تغذیه جدید یا ارتقا یافته نیاز دارید، است.

این به سرعت مشکل را مشخص می کند و رفع آن بسیار ساده تر از چیزی مانند مشکل سیم کشی است. اگر کاهش قابل توجهی مشاهده کردید، می تواند مرتبط باشد. منبع تغذیه شما ممکن است با مشکل مواجه شود و کارت گرافیک شما ممکن است به طور غیرعادی شروع به کار کند، داغ تر شود یا فریم ها را کاهش دهد.

شاید برای این تست ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که کارت گرافیک شما می تواند دلیل خرابی باشد، بنابراین توصیه می کنم آن را تست کنید تا ببینید مقصر است یا خیر.

نوسانات قدرت بصری و منبع تغذیه کامپیوتر

گاهی اوقات، مشکلات مربوط به منبع تغذیه می تواند به صورت بصری با چشم غیر مسلح ظاهر شود. این می تواند بسیار آسان باشد و اولین سرنخ شما باشد که چیزی درست نیست.

اگر چراغ‌هایی در بدنه رایانه شخصی خود دارید و می‌توانید سوسو زدن آن‌ها را ببینید، نشانه‌ای از این است که منبع تغذیه شما مشکل دارد یا برای تنظیم شما کافی نیست. چراغ ها مستعد نوسانات برق هستند و می توانند مکان آسانی برای شروع جستجوی مشکلات باشند.

آیا تا به حال در خانه ای بوده اید که با روشن شدن کولر، چراغ ها سوسو می زنند؟ این به این دلیل است که وقتی وسایل اصلی از منبع تغذیه اصلی جدا می شوند، ولتاژ کاهش می یابد. همین اثر می تواند با رایانه شخصی شما اتفاق بیفتد.

همچنین می توانید به چراغ های دیگر دستگاه خود نگاه کنید. به عنوان مثال، اگر LED های نواری در جعبه رایانه شخصی خود دارید، می توانند نشانه هایی از استرس الکترونیکی را نیز نشان دهند.

پیشنهاد مطالعه: ۷ روش رفع باز نشدن تصاویر گوگل کروم

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 19 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »