نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر هنگی ویندوز 10. هنگ کردن رایانه شما در وسط یک پروژه مهم یا یک بازی می تواند به همان اندازه خسته کننده و نگران کننده باشد. فریز کردن می‌تواند باعث از دست دادن اطلاعات، خراب کردن فایل‌ها و اجرای کامپیوتر شما تقریباً غیرممکن شود. هنگ کردگی می تواند به دلیل مشکلات درایورها، نرم افزار و سخت افزار باشد. برخی از مشکلات هنگی را می توان به سرعت با اسکن های داخلی و منوهای اطلاعات تشخیص داد و با رسیدگی به به روز رسانی ها، فساد و سایر مشکلات برطرف شد. خوشبختانه، چند راه برای شناسایی و حل مشکلات رایج هنگی ویندوز 10 وجود دارد.

تعمیر هنگی ویندوز 10

دلایل تعمیر هنگی ویندوز 10

وقتی می گوییم رایانه «هنگ کرده» است، منظور این است که نرم افزار به ورودی های ما پاسخ نمی دهد و دستگاه را غیرقابل استفاده کرده است. هنگ کردگی بسته به شدت و علت می تواند از چند ثانیه تا دائمی ادامه یابد.

دلایل هنگی تصادفی در ویندوز 10 به سه دسته اصلی تقسیم می شوند: مشکلات درایور، مشکلات نرم افزاری و مشکلات سخت افزاری. رفع مشکلات درایور ساده‌ترین راه است، در حالی که مشکلات سخت‌افزاری ممکن است گران‌تر باشد.

مشکلات راننده

همانطور که از نام آن پیداست، درایورهای شما همان چیزی هستند که سخت افزار خاصی را به درستی اجرا می کنند. آنها به عنوان واسطه ای برای رایانه شما و سایر قطعات یا دستگاه ها مانند کارت گرافیک، چاپگر یا درایو دیسک عمل می کنند.

به همین دلیل، درایورهای قدیمی یا باگ می توانند تقریباً در هر سیستم عاملی باعث فریز شوند. اساساً، رایانه شما اطلاعات اشتباهی در مورد دستگاه‌ها دریافت می‌کند و بنابراین به اشتباه پاسخ می‌دهد یا اصلاً پاسخ نمی‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید   روش‌های مختلف برای خاموش کردن کامپیوتر

مشکلات نرم افزاری و تعمیر هنگی ویندوز 10

اگر درایو C شما بیش از حد پر باشد یا اگر ویندوز را به طور کامل به روز نکرده باشید، ممکن است دچار هنگ کردن شوید.

از آنجایی که درایو C جایی است که بیشتر فایل‌های سیستم اصلی در رایانه ذخیره می‌شوند، معمولاً مکانی است که فایل‌های در حال اجرا موقت و نصب‌های قدیمی ویندوز در آن ذخیره می‌شوند، که می‌توانند در طول زمان بدون پاکسازی انباشته شوند.

اگر به طور مرتب درایو C خود را از فایل های ناخواسته پاک نمی کنید، ممکن است با این خطا مواجه شوید. همچنین ایده خوبی است که فایل های موقت رایانه خود را هر از چند گاهی پاک کنید.

همچنین ممکن است موردی باشد که برنامه‌های زیادی برای قدرت پردازش، RAM و دسترسی به دیسک به طور همزمان رقابت می‌کنند.

اجرای برنامه های بیش از اندازه در پس زمینه

برخی از برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، فضای زیادی را اشغال می‌کنند که رایانه شما نمی‌تواند چیز دیگری را اجرا کند. این امر به ویژه در مورد بازی های گرافیکی شدید و فایل های برنامه بزرگ صادق است.

برخی از برنامه ها به سادگی با ویندوز 10 در وضعیت فعلی خود ناسازگار هستند. این ممکن است به دلیل اندازه برنامه، ناکارآمدی بارگذاری یا تمایل به اجرای خودکار در هنگام راه اندازی باشد. تیم مایکروسافت McAfee، Office Hub App، Speccy و Acronis True Image را به عنوان مقصران رایج شناسایی می کند.

ویروسی شدن کامپیوتر و تعمیر هنگی ویندوز 10

ویروس‌ها و بدافزارها می‌توانند باعث مشکلات جدی از جمله هنگ کردن شوند. بدافزار هر نوع نرم افزار خطرناکی است و ویروس ها رایج ترین نوع بدافزار هستند.

این مطلب را از دست ندهید   اجرای عیب یابی در ویندوز 10

آنها مشابه ویروس‌های بیولوژیکی کار می‌کنند: خود را در برنامه‌های دیگر می‌اندازند و با حذف یا رمزگذاری فایل‌ها، تغییر برنامه‌ها یا حتی غیرفعال کردن کامل عملکردهای خاص، مشکلی را ایجاد می‌کنند.

مطمئن شوید که درایورهای دستگاه ناسازگار را در مدیر دستگاه بررسی کنید. با کلیک راست روی هر درایور مشکل دار در مدیر دستگاه و انتخاب به روز رسانی شروع کنید تا آنها را حل کنید.

مشکلات سخت افزاری

مشکلات سخت‌افزاری می‌تواند از رفع نسبتاً آسان محیطی تا شدیدترین مشکلات برای ایجاد هنگ کردگی متغیر باشد. سخت افزار آسیب دیده، معیوب یا قدیمی می تواند باعث خرابی رایانه شما شود.

اگرچه غیر معمول است، اما آسیب هارد دیسک می تواند باعث مشکلات عملکرد شود، نه تنها به شکل هنگ، بلکه در غربالگری کامل آبی و خاموش شدن.

تخلیه الکترواستاتیک

یکی دیگر از دلایل خرابی و آسیب سخت افزار، تخلیه الکترواستاتیک است. این زمانی اتفاق می‌افتد که شما در حال نصب سخت‌افزار جدید بدون اتصال به زمین هستید.

بارهای الکتریکی کوچکی که ایجاد می‌شوند (مانند زمانی که پاهای جورابی را روی فرش می‌مالید) با لمس فلز دستگاه آزاد می‌شوند. این می تواند مدارهای موجود در سخت افزار را اضافه بار کند و به آنها آسیب برساند.

گرمای بیش از اندازه و تعمیر هنگی ویندوز 10

یکی دیگر از مشکلات رایج تر و ساده تر برای رفع آن که باعث هنگ کردگی می شود گرمای بیش از حد است. این می تواند ناشی از موقعیت مکانی یا تهویه رایانه شما باشد.

اگر رایانه شما در معرض نور مستقیم خورشید یا در یک اتاق گرم است، ممکن است نتواند دمای خود را تنظیم کند. این می تواند توسط یک سیستم تهویه ضعیف تقویت شود، توسط مکان مسدود شود، یا توسط گرد و غبار و زباله مسدود شود.

این مطلب را از دست ندهید   5 جایگزین قدرتمند Task Manager ویندوز

پیشنهاد مطالعه: نحوه رفع هنگ کردن کامپیوتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »