نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تمیز کردن اجزای کامپیوتر/ تمیز کردن رایانه، قطعات و لوازم جانبی به حفظ شرایط کار خوب، جلوگیری از انتشار میکروب‌ها و جریان مناسب هوا کمک می‌کند. همه گرد و غبار و کثیفی از جریان مناسب هوا جلوگیری می کند و حتی ممکن است مانع از کارکرد فن شود.

هر چند وقت یکبار باید کامپیوترم را تمیز کنیم؟

تعداد دفعات تمیز کردن رایانه بر اساس عوامل مختلف متفاوت است. برای کمک به شما در تعیین اینکه هر چند وقت یکبار باید رایانه خود را تمیز کنید، چک لیست زیر را ایجاد کردیم. هر یک از کادرهای زیر را که در مورد شرایط رایانه شما اعمال می‌شود، علامت بزنید تا تعیین کنید که چقدر کامپیوتر را تمیز کنید.

نکات کلی تمیز کردن

در زیر توصیه هایی برای تمیز کردن هر یک از اجزای رایانه یا لوازم جانبی و نکاتی برای کمک به تمیز نگه داشتن رایانه آورده شده است.

  1. هرگز مایعی را روی اجزای کامپیوتر اسپری نکنید یا نپاشید. در صورت نیاز به اسپری، مایع را روی پارچه اسپری کنید.
  2. می توانید از جاروبرقی برای مکیدن خاک، گرد و غبار یا موهای اطراف کامپیوتر استفاده کنید. با این حال، از جاروبرقی در داخل رایانه خود استفاده نکنید زیرا الکتریسیته ساکن تولید می کند که به رایانه شما آسیب می رساند. اگر نیاز به استفاده از جاروبرقی در داخل رایانه خود دارید، از جارو برقی قابل حمل با باتری استفاده کنید یا هوای فشرده را امتحان کنید.
  3. هنگام تمیز کردن یک قطعه یا رایانه، قبل از تمیز کردن آن را خاموش کنید.
  4. هنگام استفاده از هر گونه حلال تمیز کننده احتیاط کنید. برخی از افراد به مواد شیمیایی موجود در حلال های تمیز کننده واکنش های آلرژیک دارند و برخی از حلال ها حتی می توانند به کیس آسیب بزنند. سعی کنید همیشه از آب یا یک حلال بسیار رقیق شده استفاده کنید.
  5. هنگام تمیز کردن، مراقب باشید که به طور تصادفی هیچ دستگیره یا کنترلی را تنظیم نکنید. همچنین، هنگام تمیز کردن پشت کامپیوتر، اگر چیزی متصل است، مطمئن شوید که دوشاخه ها را جدا نکنید.
  6. هنگام تمیز کردن فن ها، به خصوص فن های کوچکتر، فن را نگه دارید یا چیزی را در بین پره های فن قرار دهید تا از چرخش آن جلوگیری شود. پاشیدن هوای فشرده به داخل فن یا تمیز کردن فن با خلاء ممکن است باعث آسیب یا ایجاد ولتاژ برگشتی شود.
  7. هرگز در اطراف کامپیوتر چیزی نخورید و ننوشید.
  8. سیگار کشیدن در اطراف کامپیوتر را محدود کنید.
این مطلب را از دست ندهید   نحوه تعمیر منبع تغذیه کامپیوتر

تمیز کردن اجزای کامپیوتر

ابزار تمیز کردن

اگرچه محصولات تمیزکننده کامپیوتر در دسترس هستند، اما می‌توانید از وسایل خانگی نیز برای تمیز کردن کامپیوتر و لوازم جانبی آن استفاده کنید. در زیر فهرستی از مواردی است که ممکن است نیاز داشته باشید یا بخواهید هنگام تمیز کردن رایانه خود از آنها استفاده کنید.

  • پارچه – پارچه نخی بهترین ابزاری است که هنگام مالیدن اجزای کامپیوتر استفاده می شود. حوله های کاغذی را می توان با اکثر سخت افزارها استفاده کرد، اما ما همیشه توصیه می کنیم تا حد امکان از یک پارچه استفاده کنید. با این حال، فقط هنگام تمیز کردن قطعاتی مانند قاب، درایو، ماوس و صفحه کلید از پارچه استفاده کنید. برای تمیز کردن مدارهایی مانند رم یا مادربرد از پارچه استفاده نکنید.
  • آب یا الکل مالیدن – هنگام مرطوب کردن پارچه، بهتر است از آب یا الکل مالشی استفاده کنید. حلال های دیگر ممکن است برای پلاستیک های مورد استفاده در رایانه شما مضر باشند.
  • جاروبرقی قابل حمل – مکیدن گرد و غبار، خاک، مو، ذرات سیگار و سایر ذرات از کامپیوتر می تواند یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن کامپیوتر باشد. با این حال، از جاروبرقی که به دیوار وصل می شود استفاده نکنید زیرا الکتریسیته ساکن زیادی ایجاد می کند که به رایانه شما آسیب می رساند.
  • سواب‌های پنبه‌ای – تعویض‌های پنبه‌ای که با الکل یا آب مرطوب شده‌اند، ابزاری عالی برای پاک کردن قسمت‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است در صفحه کلید، ماوس و مکان‌های دیگر هستند.
  • سواب های فوم – در صورت امکان بهتر است از سواب های بدون پرز مانند سواب های فوم استفاده کنید.
این مطلب را از دست ندهید   دلایل کندی اتصال اینترنت کامپیوتر

تمیز کردن کیس

چرا؟ تمیز کردن کیس ظاهر کامپیوتر را جدید نگه می دارد. در حین تمیز کردن، اگر شکاف‌های تهویه را مشاهده کردید، می‌توانید آن‌ها را تمیز یا پاک کنید تا جریان هوای ثابتی به داخل کامپیوتر حفظ شود و تمام اجزای آن خنک شوند.

روش کار: محفظه پلاستیکی که اجزای رایانه شخصی را در خود جای داده است را می توان با یک پارچه بدون پرز کمی مرطوب تمیز کرد. برای لکه های سرسخت، کمی مواد شوینده خانگی به پارچه اضافه کنید. از پاک کننده های حلال روی پلاستیک ها استفاده نکنید.

با مالیدن پارچه ای روی سوراخ ها و دریچه ها مطمئن شوید که همه دریچه ها و سوراخ های هوا بدون مو و بدون پرز هستند. استفاده از جاروبرقی در اطراف هر یک از سوراخ ها، دریچه ها و شکاف های رایانه نیز مفید است. هنگام تمیز کردن دریچه های بیرونی کامپیوتر، استفاده از جاروبرقی استاندارد بی خطر است.

تمیز کردن CD-ROM، DVD و سایر درایوهای دیسک

چرا؟ یک درایو CD-ROM کثیف یا سایر درایوهای دیسک می تواند باعث خطای خواندن هنگام خواندن دیسک شود. این خطاهای خواندن می تواند باعث مشکلات یا مشکلات نصب نرم افزار در حین اجرای برنامه شود.

روش: برای تمیز کردن درایو CD-ROM، توصیه می کنیم یک پاک کننده CD-ROM را از خرده فروش کامپیوتر محلی خود خریداری کنید. استفاده از پاک کننده CD-ROM باید به اندازه کافی لیزر CD-ROM را از گرد و غبار، خاک و مو پاک کند.

همچنین می توانید از یک پارچه مرطوب شده با آب برای تمیز کردن سینی که از درایو خارج می شود استفاده کنید. با این حال، مطمئن شوید که پس از تمیز کردن سینی، قبل از قرار دادن سینی در درایو، کاملاً خشک شود.

این مطلب را از دست ندهید    6 معمای حل شده در ویندوز

آموزش رفع سیاهی نمایشگر کامپیوتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »