نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مدیریت دستگاه ویندوز/ هنگام باز کردن Device Manager، صفحه ای مشابه تصویر مثال ظاهر می شود. همه دسته‌ها باید دارای + یا فلش‌هایی باشند که به سمت راست در کنار هر یک از دسته‌های دستگاه اشاره می‌کنند، بدون اینکه دستگاه‌های دیگر یا دستگاه‌های ناشناخته فهرست شده باشند. با این حال، زمانی که مشکلی رخ می دهد، ممکن است یک یا چند خطای زیر را داشته باشید.

مدیر دستگاه سایر دستگاه ها

وقتی یک دستگاه دایره ای زرد با علامت تعجب در زیر دستگاه های دیگر دارد، این نشان می دهد که دستگاه با سایر سخت افزارها در تضاد است. یا ممکن است نشان دهد که دستگاه یا درایورهای آن به درستی نصب نشده اند.

با دوبار کلیک کردن و باز کردن دستگاه با خطا، یک کد خطا به شما نشان می دهد.

با علامت تعجب یا وسایل دیگر چه کنیم؟

همه دستگاه‌های دارای علامت تعجب و سایر دستگاه‌ها را با برجسته کردن آنها و فشار دادن کلید حذف روی صفحه‌کلید، از «مدیر دستگاه» حذف کنید. پس از حذف همه آنها، کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید و به ویندوز اجازه دهید دستگاه ها را دوباره شناسایی کند.

اگر پس از راه‌اندازی مجدد رایانه، مدیر دستگاه ثابت بماند، ویندوز دستگاه‌ها را نصب نمی‌کند، زیرا پشتیبانی از درایور مناسب را ندارد. باید جدیدترین درایورهای آن دستگاه را دانلود کنید یا از دیسک نصب اصلی همراه سخت افزار استفاده کنید.

قرمز “x”

دستگاه غیرفعال شده، حذف شده است یا ویندوز نمی تواند مکان دستگاه را پیدا کند.

با X قرمز چه کنیم

اگر می‌خواهید این دستگاه فعال باشد، روی دستگاه با علامت x قرمز دوبار کلیک کنید. در پایین تب General، روی کادر کشویی Device usage کلیک کنید، جایی که می گوید Do not use this device (disabled) را انتخاب کنید و “Use this device (enabled)” را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تشخیص دمای کارت گرافیک کامپیوتر

اگر این مورد در دسترس نیست یا قبلاً فعال است، دستگاه را در Device Manager برجسته کنید و حذف را روی صفحه کلید فشار دهید تا دستگاه حذف شود. کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید و اجازه دهید ویندوز دوباره دستگاه را شناسایی کند.

اگر پس از راه‌اندازی مجدد رایانه، مدیر دستگاه ثابت بماند، ویندوز دستگاه‌ها را نصب نمی‌کند، زیرا پشتیبانی از درایور مناسب را ندارد. باید جدیدترین درایورهای آن دستگاه را دانلود کنید یا از دیسک نصب اصلی همراه سخت افزار استفاده کنید.

فلش رو به پایین

Windows Vista Device Manager دستگاه را غیرفعال کرد. در ویندوز ویستا و نسخه های جدیدتر، اگر یک فلش کوچک به سمت پایین در کنار دستگاه (در تصویر نشان داده شده است) مشاهده کردید، نشان دهنده غیرفعال بودن دستگاه است.

با فلش رو به پایین چه کنیم

برای حل این مشکل، روی دستگاه دوبار کلیک کنید، روی تب Driver کلیک کنید و دکمه Enable را کلیک کنید. پس از فعال شدن، اگر از شما خواسته شد، کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

سخت افزار گم شده

اگر دستگاهی را که می‌خواهید نصب کنید در «مدیریت دستگاه» نمی‌بینید و «دستگاه‌های دیگر» فهرست نشده است، دستگاه توسط رایانه شناسایی نمی‌شود. حتی اگر ویندوز پشتیبانی از درایور مناسبی برای دستگاه نداشته باشد، همچنان باید آن دستگاه را در قسمت Other devices یا Unknown device قرار دهد.

سعی کنید رایانه را خاموش کنید، دستگاه سخت افزاری را جدا و دوباره وصل کنید و رایانه را دوباره روشن کنید. اگر ویندوز هنوز دستگاه را شناسایی نکرده است، یا آن دستگاه با نسخه ویندوز شما سازگار نیست یا بد است.

این مطلب را از دست ندهید   4 راه برای دسترسی به Task Manager

دستگاه ناشناس

اگر دستگاه‌هایی شناسایی شوند اما به‌عنوان یک دستگاه ناشناس نشان داده شوند، این نشان می‌دهد که ویندوز از درایور مناسبی برای آن دستگاه پشتیبانی نمی‌کند.

گاهی اوقات شناسایی یک دستگاه ناشناخته می تواند دشوار باشد اگر اخیراً چیزی نصب نکرده باشید و هیچ ایده ای نداشته باشید که دستگاه ناشناخته ممکن است در رایانه باشد.

اگر اخیراً چندین بار ویندوز را مجدداً نصب کرده اید، می توانید بیش از یک دستگاه ناشناس را در رایانه دریافت کنید. نصب درایورهای چیپست کامپیوتر از روی دیسک درایور یا دانلود باید اکثر دستگاه های ناشناخته را حل کند. همچنین، انجام تنظیمات روی سی دی درایور می تواند بسیاری از مشکلات دستگاه ناشناخته را حل کند.

اگر می‌خواهید دستگاه جدیدی را برای رایانه خود نصب کنید، مطمئن شوید که تنظیمات را اجرا کنید یا درایورها را از دیسک همراه نصب کنید. اگر دیسک درایور ندارید، درایورها را می توان از وب سایت سازنده دانلود کرد.

تشخیص خرابی مادربرد

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − نه =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »