نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دمای کارت گرافیک کامپیوتر / اگر نگران هستید که کارت گرافیک رایانه شما خیلی داغ است، این مراحل را برای اندازه گیری دمای آن دنبال کنید.

سطوح حرارتی پذیرفته شده

کارت‌ های ویدئویی به گونه ‌ای طراحی شده ‌اند که می ‌توانند کاملاً داغ کار کنند. بسیاری از کارت های ویدئویی در دمای 60 تا 70 درجه سانتیگراد کار می کنند و این طبیعی است. برخی از کارت‌ های گرافیکی رده بالاتر به دلیل داشتن فن خنک ‌کننده قوی ‌تر یا مکانیزم ‌های خنک‌ کننده دیگر می ‌توانند خنک‌ تر کار کنند، اما بیشتر کارت‌ های گرافیکی دارای یک هیت سینک اولیه برای حذف گرما هستند.

در بیشتر موارد، واقعاً نیازی به نگرانی در مورد دمای کارت گرافیک نیست. با این حال، اگر دمای کارت گرافیک شما به بیش از 100 درجه سانتیگراد رسید، راه بهتری برای خنک نگه داشتن آن پیدا کنید یا به تعویض آن فکر کنید. با این حال، هر چیزی زیر 100 درجه سانتیگراد مشکلی ندارد. اگر دائماً بالای 100 درجه سانتیگراد می ماند، کارت را تعویض کنید تا از آسیب رایانه یا احتمال آتش سوزی جلوگیری شود.

دو راه برای تعیین میزان داغ بودن کارت گرافیک شما وجود دارد. متداول ترین روش از طریق سیستم نظارت بر دما مبتنی بر نرم افزار است و روش دیگر با کاوشگر دما مبتنی بر سخت افزار است.

دمای کارت گرافیک کامپیوتر

نرم افزار

بخش نرم افزار را مورد بررسی قرار دهید.

کنترل پنل NVIDIA

برخی از مدل های پردازنده گرافیکی NVIDIA اطلاعات دما را ارائه می دهند که به طور خودکار در کنترل پنل NVIDIA نمایش داده می شود.

این مطلب را از دست ندهید   راه های بررسی منبع تغذیه کامپیوتر

ابزار نرم افزاری شخص ثالث

برای سایر کارت ‌های ویدیویی، نرم ‌افزار های مختلف نظارت بر دما شخص ثالث موجود است که قادر به نمایش دمای کارت گرافیک یا GPU هستند. معمولاً این برنامه ‌ها سخت ‌افزار های دیگر را نیز کنترل می کنند تا تصویر کاملی از عملکرد رایانه شما (مانند بررسی سلامت) ارائه دهند. در تصویر زیر، نمونه ای از CPUID HWMonitor یک ابزار رایگان برای نظارت بر تمام دمای کامپیوتر است.

سخت افزار

دستگاه ها و لوازم زیر به شما کمک می کند دمای دقیق GPU خود را اندازه گیری کنید.

پروب حرارتی

در قسمت سخت افزاری، می توانید یک کاوشگر دما نصب کنید که مستقیماً به کارت ویدیو متصل می شود. انتهای دیگر کاوشگر به یک کنسول نمایشگر دیجیتال متصل می شود که معمولاً در یک محفظه درایو 3.5 یا 5.25 اینچی قرار می گیرد. این کنسول دمای کارت گرافیک را نمایش می دهد. این پروب ها همچنین می توانند بر روی پردازنده های کامپیوتری استفاده شوند و برخی از کاوشگرهای سطح بالاتر دارای پروب های متعدد برای نظارت بر بیش از یک دستگاه در یک زمان هستند. به عنوان مثال، با پروب های کافی، می توانید کارت گرافیک، پردازنده، حافظه و هارد دیسک را نظارت کنید. تصویر Aero Cool Touch-2100 را نشان می دهد که قادر است تا پنج دستگاه مختلف را نظارت کند و سرعت پنج فن مختلف را تنظیم کند.

تفنگ دما

در نهایت، تفنگ های دمایی مادون قرمز نیز وجود دارند که قادر به تعیین دمای هر چیزی در رایانه هستند. برای تعیین دما می توان یک تفنگ دما را به سمت کارت گرافیک و هیت سینک GPU نشانه رفت. استفاده از این تفنگ تنها یک مقدار تخمینی را ارائه می دهد، زیرا نمی توان آن را مستقیماً به سمت GPU با هیت سینک متصل کرد.

این مطلب را از دست ندهید   راه رفع مشکلات صدا کامپیوتر

جلوگیری از خراب شدن سیستم رایانه

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »