نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیاه شدن صفحه در ویندوز 10/ علت سیاه شدن صفحه مرگ در ویندوز چیست؟ در اینجا نحوه رفع این خطای ویندوز 10 با چندین نکته و راه حل آورده شده است. شما در مورد صفحه آبی مرگ (BSOD) شنیده اید، یک صفحه خطای رایج ویندوز که هنگام بروز خطای سیستم نمایش داده می شود. اما B در BSOD همیشه به معنای آبی نیست. حل کردن صفحه سیاه مرگ دشوارتر است زیرا پیام خطا را نمایش نمی دهد. در اینجا چند علت و راه حل رایج برای صفحه سیاه مرگ آورده شده است.

علت سیاه شدن صفحه نمایش مرگ در ویندوز 10 چیست؟

مسائل مختلف می تواند باعث ایجاد صفحه سیاه مرگ شود. در این راهنما، ما راه حل هایی را برای رایج ترین علل به شما ارائه می دهیم:

  • نصب ناقص ویندوز 10
  • به روز رسانی ویندوز
  • خطاهای نرم افزار و درایور
  • نمایش مسائل
  • گرم شدن بیش از حد
  • مشکلات منبع تغذیه

همه موارد فوق می توانند باعث گیرکردن رایانه ویندوز روی صفحه سیاه شوند. هر کامپیوتر ویندوز 10 ممکن است از این مشکل رنج ببرد – دسکتاپ یا لپ تاپ. حتی یک مایکروسافت سرفیس پرو نیز می تواند صفحه نمایش سیاه مرگ داشته باشد. خوشبختانه، تقریباً تمام موارد Black Screen of Death قابل حل است.

نصب ویندوز 10 و صفحه سیاه مرگ

اگر ویندوز 10 را نصب می‌کنید، چه در حال به‌روزرسانی از نسخه قبلی یا روی هارد دیسک فرمت‌شده، ممکن است خطاهایی رخ دهد.

از جمله آنها می توان به صفحه سیاه مرگ ویندوز 10 اشاره کرد که در این مورد می تواند رخ دهد:

  • راه‌اندازی هنوز در حال انجام است: در این حالت، بررسی کنید که LED هارد درایو چشمک می‌زند. راه اندازی احتمالاً هنوز در حال اجرا است، اما کند است، که ممکن است به دلیل قدیمی بودن رایانه باشد. ویندوز 10 در اکثر موارد باید ظرف چند ساعت نصب شود.
  • راه اندازی گیر کرده است: اگر این اتفاق افتاده است و هیچ فعالیتی در HDD وجود ندارد، با نگه داشتن دکمه روشن/خاموش به مدت پنج ثانیه، رایانه را خاموش کنید. وسایل جانبی غیر حیاتی را جدا کنید، سپس دوباره روشن کنید. راه اندازی باید دوباره راه اندازی شود. اگر نه، و شما در حال به روز رسانی از نسخه قدیمی ویندوز هستید، سعی کنید با ابزار ایجاد رسانه نصب کنید.
  • درایور دستگاه ناموفق است: در این مورد، رایانه را در حالت ایمن راه اندازی مجدد کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به بخش «تعمیر صفحه سیاه مرگ در حالت ایمن» در زیر مراجعه کنید.
این مطلب را از دست ندهید   نحوه ping و boot کردن رایانه

نصب ویندوز 10 و ضربه زدن به صفحه سیاه مرگ ممکن است شما را از ادامه کار منصرف کند. اگر اینطور است و از سخت افزار قدیمی استفاده می کنید، یک سیستم عامل جایگزین رایگان را در نظر بگیرید.

سیاه شدن صفحه در ویندوز 10

یک صفحه سیاه پس از به روز رسانی ویندوز 10

در سیستم‌های ویندوز 10، یک صفحه سیاه مرگ می‌تواند به دلیل به‌روزرسانی ناتمام ویندوز ایجاد شود. آنچه معمولاً اتفاق می‌افتد این است که سیستم به عنوان بخشی از به‌روزرسانی راه‌اندازی مجدد می‌شود و یک صفحه ورود به سیستم برای شما نمایش داده می‌شود. با این حال، پس از وارد کردن رمز عبور، رایانه شخصی ویندوز 10 شما پس از ورود روی صفحه سیاه گیر می کند.

ماوس پاسخگو است. ممکن است برخی از نمادهای دسکتاپ را مشاهده کنید. نوار وظیفه وجود ندارد به طور خلاصه، ویندوز 10 با یک صفحه سیاه گیر کرده است.

برای حل این مشکل، کافی است دکمه پاور را روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نگه دارید تا کامپیوتر خاموش شود. شروع سرد باید منجر به بوت شدن صحیح سیستم شود. اگر نه، نکات ما را در مورد نحوه بازیابی ویندوز 10 بررسی کنید.

خطای نرم افزار باعث سیاه شدن صفحه در رایانه شما می شود

خطای صفحه سیاه اغلب به دلیل نقص نرم افزار ایجاد می شود. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که با برنامه‌ای مواجه می‌شوید که کل صفحه‌نمایش شما را اشغال می‌کند. مجرمان معمولی بازی های رایانه شخصی یا پخش کننده های رسانه ای هستند که در حالت تمام صفحه اجرا می شوند.

در این موارد، در غیر این صورت کامپیوتر باید به خوبی کار کند. بازتولید تشخیص باید آسان باشد. به سادگی برنامه را برای یک بازی یا پخش کننده رسانه اجرا کنید و در حالت تمام صفحه مشاهده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نشانه های خرابی cpu کامپیوتر

با این حال، حل مشکل می تواند دشوار باشد. اگر اشکال در نرم افزار باشد، ممکن است راه حلی وجود نداشته باشد. می توانید با اجرای برنامه با وضوح متفاوت سعی کنید آن را برطرف کنید.

همچنین سعی کنید نرم افزار را به عنوان مدیر اجرا کنید. اگر این کمکی نکرد، ممکن است زمان به روز رسانی نرم افزار فرا رسیده باشد. اگر این امکان پذیر نیست، ممکن است لازم باشد به نسخه ویندوز قدیمی آن برنامه برگردید. اگر یک رایانه دارید یا یک سیستم عامل ویندوز قبلی را در ماشین مجازی نصب کرده اید، از رایانه دیگری استفاده کنید.

هنگامی که یک صفحه سیاه مرگ فقط یک خطای نمایش است … یا اتصال معیوب

خطاهای ویدیویی یکی دیگر از دلایل رایج صفحه سیاه مرگ است. بدون توجه به مشکل خاصی که ممکن است وجود داشته باشد، هیچ خروجی ویدیو به معنای صفحه سیاه است. ویندوز حتی ممکن است یک صفحه آبی مرگ را ارائه دهد — اما شما هرگز آن را نخواهید دید!

قبل از اینکه خیلی نگران شوید، اتصال ویدیویی خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که هر دو سر کابل DVI، HDMI یا DisplayPort شما محکم قرار گرفته باشد و سیم آسیبی ندیده باشد.

مانیتورت رو تازه ارتقا دادی؟ اگر چنین است، مطمئن شوید که اتصال شما می تواند وضوح را کنترل کند. برخی از نسخه‌های DVI و HDMI نمی‌توانند وضوح‌های بالاتر از 1080p را کنترل کنند.

اگر این راه‌حل‌های آسان کار نمی‌کنند، احتمالاً با مشکلات مربوط به آداپتور ویدیویی سروکار دارید. اگر یک کارت گرافیک مجزا دارید، سعی کنید کارت خود را بردارید و به ویدیوی یکپارچه مادربرد خود تغییر دهید.

آیا مانیتور شما کار می کند؟ بعد مشکل کارت گرافیکه سعی کنید به آخرین نسخه درایور موجود به روز رسانی کنید یا اگر اخیراً این کار را انجام داده اید، به درایور قدیمی برگردید. همچنین کارت گرافیک را برای علائم واضح نقص، مانند خرابی فن خنک کننده یا قطعات الکترونیکی سوخته بررسی کنید.

با این حال، اگر مانیتور هنگام اتصال به گرافیک یکپارچه کار نکند، ممکن است مشکل مانیتور داشته باشید. با اتصال به رایانه دیگری آن را بررسی کنید. اگر مانیتور با رایانه شخصی دیگری کار می کند، اما با رایانه شما نه، احتمالاً به یک نقص سخت افزاری در جای دیگری نگاه می کنید که بر توانایی کارکرد کارت ویدیو تأثیر می گذارد. خطای صفحه سیاه ویندوز شما ممکن است مربوط به مادربرد، منبع تغذیه یا هارد دیسک باشد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تعمیر منبع تغذیه کامپیوتر

گرمای بیش از حد می تواند باعث خطای صفحه سیاه ویندوز شود

همه کامپیوترها گرما تولید می کنند. این گرما باید حذف شود تا سیستم کار کند. دمای بالا می تواند باعث قفل شدن و آسیب دیدن قطعات شود. خوشبختانه، کامپیوترها به گونه ای ساخته شده اند که قبل از وقوع آن خاموش شوند.

گرمای بیش از حد معمولا منجر به صفحه نمایش سیاه و سفید بدون خاصیت کامپیوتر می شود که ممکن است به دنبال آن راه اندازی مجدد شود یا نباشد.

در بسیاری از موارد، گرم شدن بیش از حد توسط کارت گرافیک یا پردازنده ایجاد می شود. همانطور که اشاره شد، اگر زمانی که به نظر می رسد کامپیوتر در حال کار است (پنکه ها روشن هستند، چراغ هارد درایو فعال و غیره) صفحه سیاهی دریافت می کنید، باید به کارت ویدئو مشکوک شوید.

اگر پردازنده بیش از حد گرم شده باشد، صفحه سیاه معمولاً باعث راه اندازی مجدد یا خاموش شدن خودکار رایانه می شود.

گرمای بیش از حد اغلب با باز کردن رایانه شخصی و تمیز کردن تار عنکبوت برطرف می شود. از جاروبرقی برای مکیدن گرد و غبار آشکار استفاده کنید (البته از کابل های داخلی خودداری کنید). یک قوطی هوای فشرده می تواند کثیفی های سرسخت را از بین ببرد. همچنین، بررسی کنید که همه فن‌ها هنوز کار می‌کنند و فن‌هایی را که کار نمی‌کنند جایگزین کنید. اگر بعد از این مراحل مشکل برطرف نشد، ممکن است خنک کننده معیوب یا کارت گرافیک و/یا پردازنده معیوب داشته باشید.

مشکلات میزان صدا ویندوز

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هشت =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »