نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آسیب های گرد و غبار به کامپیوتر / گرد و غبار دشمن مرگبار رایانه شما است. بیش از ویروس ها، بدافزارها، گرد و غبار چیزی است که سیستم شما روزانه با آن مواجه می شود و ممکن است بیش از آنچه فکر می کنید آسیب وارد کند. اگر تا به حال به این فکر کرده اید که “آیا گرد و غبار می تواند به رایانه شما آسیب برساند؟” پاسخ بله است.

چرا گرد و غبار برای رایانه شما مضر است؟

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد، رایانه شما از یک فن برای خنک کردن اجزای داخلی خود استفاده می کند. مشکل این است که طی هزاران ساعت، حرکت فن محور، گرد و غبار را به عمق شکاف های کامپیوتر شما فشار می دهد، جایی که به آهنربایی برای شوک الکترواستاتیک تبدیل می شود. گرد و غبار علاوه بر تداخل با اجزای الکتریکی کامپیوتر شما می تواند باعث خرابی ناگهانی قطعات و قطعات حیاتی در بدنه کامپیوتر شما نیز شود.

چگونه از آسیب گرد و غبار به رایانه خود جلوگیری کنیم

وقتی صحبت از گرد و غبار می شود، یک اونس پیشگیری ارزش یک پوند درمان دارد. بهترین کاری که می توانید برای جلوگیری از مشکلات مربوط به گرد و غبار انجام دهید این است که کامپیوتر خود را تمیز نگه دارید. به این صورت است:

از هوای فشرده استفاده کنید

یک قوطی هوای فشرده در هنگام مبارزه با گرد و غبار به سرعت بهترین دوست شما خواهد شد. با یک نازل باریک که برای وارد شدن به شکاف ها و شکاف های رایانه شما طراحی شده است، یک قوطی از هوای فشرده، ذرات ریز گرد و غبار را بدون وارد کردن فشار یا فشار بیش از حد به اجزای داخلی ظریف آن، خارج می کند. برای تمیز کردن رایانه خود، آن را در یک منطقه تهویه‌دار بیرون آورده و از قوطی برای اسپری کردن مناطق آسیب‌پذیر مانند پورت‌ها و اتصالات استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   5 نشانه از کار افتادگی رم کامپیوتر

آسیب های گرد و غبار به کامپیوتر

به طور منظم کامپیوتر را پاک کنید

با استفاده منظم، گرد و غبار می تواند به فضاهای بین کلیدهای رایانه شما نفوذ کند، که در نهایت می تواند با سیگنال های کلیدها تداخل کند و منجر به خرابی صفحه کلید شود. برای جلوگیری از این اتفاق، رایانه خود را به طور منظم با یک پارچه تمیز و کمی مرطوب پاک کنید. همچنین می توانید از قوطی هوای فشرده خود برای بیرون ریختن گرد و غبار از بین کلیدها استفاده کنید.

کامپیوتر را در مناطق تمیز نگه دارید

در حالی که مقداری گرد و غبار اجتناب ناپذیر است، می توانید با تلاش برای استفاده از رایانه در مناطق تمیز از آسیب طولانی مدت گرد و غبار جلوگیری کنید. اگر می توانید، از استفاده از رایانه در خارج خودداری کنید. همچنین باید از قرار دادن کامپیوتر خود در کیف یا کوله پشتی خودداری کنید. در عوض، برای تمیز نگه داشتن پورت ها و اتصالات خود و جلوگیری از ورود گرد و غبار و زباله های کوچک به این مناطق حساس، از یک کیس زیپ دار استفاده کنید.

چگونه بفهمیم که آیا کامپیوتر شما نیاز به تمیز کردن دارد؟

آیا رایانه شما قبلاً قربانی گرد و غبار شده است؟ در حالی که تشخیص آن می تواند سخت باشد، تشخیص زودهنگام علائم گرد و غبار یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از آسیب طولانی مدت است. در اینجا چند نشانه وجود دارد که کامپیوتر شما نیاز به تمیز کردن دارد:

  • فن کامپیوتر شما با صدای بلند کار می کند. اگر فن داخلی رایانه شخصی شما با سرعت بالا یا صدای بلند کار می کند، این نشانه خوبی است که گرما را مانند گذشته از بین نمی برد. از یک قوطی هوای فشرده برای پاشیدن گرد و غبار از محفظه فن استفاده کنید و رایانه را به عملکرد قبلی خود بازگردانید.
  • کامپیوتر شما داغ است. اگر لپ‌تاپ شما در دامان شما داغ است، احتمالاً تحت تأثیر گرد و غبار قرار گرفته است. دوباره گرد و غبار تخلیه گرما را برای کامپیوتر شما سخت می کند. اگر مطمئن نیستید که رایانه شما داغ است یا خیر، برنامه ای را دانلود کنید که دمای هسته رایانه شما را اندازه گیری می کند و زمانی که دمای آن بالاتر از حد نرمال است به شما هشدار می دهد.
  • کامپیوتر شما کثیف به نظر می رسد اگر می توانید کثیفی قابل رویت را روی سطح رایانه خود مشاهده کنید، به احتمال زیاد در داخل رایانه نیز کثیفی وجود دارد. آن را در خانه تمیز کنید یا برای تمیز کردن کامل به متخصصان تعمیر رایانه محلی خود ببرید.
این مطلب را از دست ندهید   نشانه های گرفتگی هیت سینک کامپیوتر

یک کامپیوتر بدون گرد و غبار از اینجا شروع می شود

اگرچه گرد و غبار ممکن است یک تهدید کوچک به نظر برسد، اما می تواند آسیب جدی به رایانه شما وارد کند. خوشبختانه، پیروی از نکات بالا و یادگیری پاک کردن گرد و غبار از کامپیوتر شما یک راه عالی برای حفظ سرعت، عملکرد و ایمن نگه داشتن سیستم شما از آسیب است.

راه اندازی رایانه ویندوزی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »