نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

گرفتگی هیت سینک کامپیوتر/ هیت سینک کامپیوتر گرما را از CPU می گیرد و از گرم شدن بیش از حد مدارهای کوچک و ظریف آن جلوگیری می کند. سطح بزرگ هیت سینک، که از پره های فلزی نازک زیادی تشکیل شده است، به آن اجازه می دهد تا به طور موثر پردازنده را خنک کند. با گذشت زمان، در یک محیط معمولی، سینک حرارتی با گرد و غبار و سایر زباله ها مسدود می شود. گرد و غبار با کاهش سطح در دسترس برای خنک کردن، قدرت خنک کنندگی سینک حرارتی را کاهش می دهد. در نهایت، CPU ممکن است به دلیل این قدرت خنک کننده پایین شروع به گرم شدن بیش از حد کند. برای جلوگیری از گرفتگی سینک حرارتی، آن را مرتب تمیز کنید.

بررسی صدای فن

یک فن کامپیوتری با صدای بلند، دائماً کار می‌ کند و بیش از حد کار می‌کند، اغلب اولین نشانه گرفتگی سینک حرارتی است. تجمع گرد و غبار روی هیت سینک باعث می شود کارایی آن در جذب گرما از CPU کمتر شود. هرچه هیت سینک کارایی کمتری داشته باشد، فن کامپیوتر باید سخت‌ تر کار کند تا دمای سیستم را کاهش دهد. اگر متوجه شدید که فن سیستم شما بیشتر از حد معمول کار می کند، فوراً هیت سینک را تمیز کنید. در نهایت، فن قادر نخواهد بود CPU را به اندازه کافی خنک کند. در این مرحله، ممکن است خطاهای سیستم شروع به رخ دادن کند.

گرفتگی هیت سینک کامپیوتر

بررسی درجه حرارت

البته دمای بالا نشانه گرمای بیش از حد به دلیل گرفتگی سینک حرارتی است. با این حال، محفظه رایانه ممکن است در لمس داغ نباشد، به خصوص در مورد رایانه رومیزی. برای مشاهده دمای CPU، ابزاری مانند Core Temp، HWMonitor یا SpeedFan را دانلود و نصب کنید. این ابزارهای کمکی در سینی سیستم ویندوز قرار دارند و دمای CPU را در حین اجرای سیستم کنترل می کنند. دمای بالای CPU ممکن است نشان دهنده گرفتگی سینک حرارتی باشد و نیاز به تمیز کردن داشته باشد. HWMonitor و SpeedFan همچنین می‌توانند سرعت فن CPU را کنترل کنند و تصویر دقیقی از میزان سختی کار فن ارائه دهند.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت ریست و بازیابی سیستم ویندوز

وجود ناپایداری در سیستم

بی ثباتی سیستم نشانه ای از گرفتگی شدید گرد و غبار است. هنگامی که یک هیت سینک گرفتگی باعث می شود دمای CPU به حد بحرانی برسد، سیستم با خاموش کردن یا راه اندازی مجدد از آن در برابر آسیب محافظت می کند. اگر رایانه شما شروع به تجربه ناپایداری غیرقابل توضیح کرد، به ویژه در ارتباط با صدای بیش از حد فن – و بدافزار یا سایر مشکلات نرم افزاری را به عنوان علت رد کرده اید – سینک حرارتی را برای وجود گرد و غبار و زباله بررسی کنید. در موارد شدید، ممکن است سیستم قبل از اینکه سیستم عامل را بوت کند شروع به گرم شدن بیش از حد کند و به جای آن یک پیام خطا نمایش می دهد.

پیشگیری و راه حل

برای جلوگیری از گرفتگی سینک گرما با گرد و غبار، آن را مرتب تمیز کنید. کامپیوتر خود را خاموش کرده و از برق بکشید، سپس کیس را باز کنید. فن CPU را با احتیاط بردارید تا هیت سینک که مربعی شکل است و از ورقه های فلزی نازک زیادی با شکاف بین ورق ها تشکیل شده است – چیزی شبیه رادیاتور ماشین. از یک قوطی هوای فشرده برای دمیدن گرد و غبار از سینک حرارتی استفاده کنید. اگر سینک حرارتی به شدت گرفتگی داشته باشد، هوای فشرده ممکن است به اندازه کافی برای حذف گرد و غبار قدرت نداشته باشد. در این حالت گرد و غبار را با استفاده از یک پارچه بدون پرز به آرامی از روی هیت سینک پاک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   5 روش رفع مشکل خاموش شدن تصادفی کامپیوتر

مشکل باتری CMOS روی لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »