نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی منبع تغذیه کامپیوتر / یکی از مهمترین اجزای کامپیوتر منبع تغذیه آن است. منبع تغذیه جعبه ای در داخل کیس است که برق استاندارد 120 ولت را می گیرد و آن را به انواع مختلف برق تبدیل می کند و به تمام اجزای داخلی کامپیوتر از مادربرد گرفته تا هارد دیسک تغذیه می کند. هنگامی که منبع تغذیه شروع به خراب شدن می کند، می تواند خود را به طرق مختلف نشان دهد. اینها شامل راه اندازی مجدد تصادفی، خرابی قطعات و صداها و بوهای عجیب است.

تصادفات متناوب

در حالی که بسیاری از چیزهای مختلف می توانند کامپیوتر شما را خراب کنند، منبع تغذیه بد یکی از آنهاست. یک راه خوب برای اینکه بفهمید منبع تغذیه شما باعث ایجاد مشکل شده است یا خیر این است که به زمان خراب شدن رایانه خود توجه کنید. به طور معمول، مشکلات منبع تغذیه خود را تحت بار نشان می دهد، بنابراین اگر کامپیوتر شما زمانی که به برق بیشتری نیاز دارد از کار بیفتد، احتمال زیادی وجود دارد که منبع تغذیه شما مقصر باشد.

چیزهایی که بار زیادی ایجاد می‌کنند عبارتند از درایوهای سخت یا نوری که پس از مدتی خاموش شدن، دوباره راه‌اندازی می‌شوند و کارهایی که پردازشگر زیادی دارند، مانند بارگیری یک بازی با یک دنباله مقدماتی دقیق یا شروع به ارائه جلوه‌ها بر روی ویدیویی که در حال ویرایش آن هستید. اما راه‌اندازی مجدد و قفل‌های تصادفی نیز نشانه‌های بد منبع تغذیه هستند.

صداهای عجیب

اگر صداهای عجیبی از رایانه خود می شنوید، ممکن است منبع تغذیه شما باشد. با دقت به پشت سیستم خود گوش دهید تا ببینید نویزها از کجا می آیند. اگر از نزدیک جایی که سیم برق وصل می شود می آیند، احتمالا منبع تغذیه است. صداهای عجیب می تواند هر چیزی باشد، از جمله صدای بلندتر یا ساکت تر فن، زمزمه کردن یا حتی ناله کردن.

این مطلب را از دست ندهید   راه های بررسی منبع تغذیه کامپیوتر

اگر هارد داخلی شما صدای کلیک می دهد، می تواند به این معنی باشد که مشکل منبع تغذیه دارید، اگرچه می تواند نشان دهنده این باشد که درایو شما در شرف از کار افتادن است. از سوی دیگر، اگر رایانه شما به طور غیرعادی ساکت است، می تواند به این معنی باشد که منبع تغذیه شما برق را به فن های خنک کننده نمی دهد. این یک نگرانی جدی است زیرا گرمای بیش از حد می تواند منجر به آسیب سخت افزاری شود.

بوهای عجیب یا دود

اگر دود از منبع تغذیه کامپیوتر شما خارج می شود، قطعا نیاز به تعویض دارد. برای جلوگیری از خطر آتش سوزی، فورا آن را از دیوار جدا کنید. سرنخ دیگر مبنی بر اینکه منبع تغذیه شما در آستانه از کار افتادن است این است که بوی عجیبی منتشر می کند. هر چیزی که بوی مواد شیمیایی یا چیزی می سوزد، حتی اگر دود نباشد، نشان دهنده این است که منبع تغذیه شما مشکلی دارد، در این صورت آن را از برق بکشید و تا زمانی که تعمیر نشود از کامپیوتر استفاده نکنید.

نشانه های کامپیوتر خراب

بارزترین نشانه یک منبع تغذیه معیوب زمانی است که کامپیوتر شما حتی روشن نمی شود. حتی اگر همه چیز دیگر در رایانه شما خراب باشد، اگر منبع تغذیه شما فعال است، فن آن باید روشن شود و همچنان یک چراغ LED برق در نزدیکی منبع تغذیه یا در جلوی کیس روشن می شود. اگر رایانه شما روشن نمی شود و تأیید کرده اید که به درستی به یک پریز برق وصل شده است، از یک متخصص بخواهید منبع تغذیه خود را تعویض کند.

این مطلب را از دست ندهید   نشانه های گرفتگی هیت سینک کامپیوتر

جلوگیری از حمله Man in the Middle

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 15 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »