نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفحه سیاه در ویندوز 10. ویندوز 10 جدیدترین نسخه ویندوز است که در سال 2015 منتشر شد. کاربر پسند است، دارای صفحه نمایش جذابی است و ویژگی های شخصی سازی زیادی دارد. با این حال، برخی از کاربران با مشکلات تصادفی صفحه سیاه مواجه می شوند. چگونه می توانید این مشکلات صفحه سیاه را به غیر از حذف آن و نصب لینوکس برطرف کنید؟

صفحه سیاه در ویندوز 10

علت های صفحه سیاه در ویندوز 10

چندین مشکل ممکن است صفحه سیاه ویندوز 10 را توضیح دهد که معمولاً به آن “صفحه سیاه مرگ” گفته می شود، از جمله:

  • شما دو مانیتور به یکی از آنها متصل هستید یا اتصالات آنها معیوب است.
  • در راه اندازی اولیه مشکلاتی وجود دارد.
  • ویندوز 10 در مرحله دانلود/ ارتقاء قرار دارد.
  • نصب اشتباه یا ناقص ویندوز 10.
  • کامپیوتر به طور نامناسب پس از حالت خواب “بیدار می شود”.
  • خطاهای ناشی از نرم افزار یا درایورها.
  • کامپیوتر بیش از حد گرم می شود.
  • مشکلات مربوط به منبع تغذیه یا سایر مشکلات اتصال.

خطاهای تصادفی صفحه سیاه آشفتگی زیادی ایجاد می کند زیرا بسیاری از مشکلات بالقوه مختلف می توانند باعث خطا شوند. ویندوز 10 پیغام خطا را با صفحه سیاه ظاهر نمی کند، بنابراین هیچ چیزی برای راهنمایی آنها برای حل مشکل وجود ندارد.

صفحه نمایش سیاه مرگ چندگانه

کاربرانی که چندین مانیتور متصل به تنظیمات رایانه خود دارند، اغلب به دلیل مشکلات صفحه نمایش و اتصال، با مشکلات تصادفی صفحه سیاه مواجه می شوند.

در فرآیند تشخیص مشکلی پیش می‌آید، و صفحه‌ها دچار مشکل می‌شوند زیرا GPU نمی‌داند کدام مانیتور باید کدام صفحه را دریافت کند، یا کابل بی کیفیت یا معیوب به یکی از صفحه‌ها باعث اختلال متناوب می‌شود. دلیل دیگر می تواند به سادگی یک اشکال در درایور کارت گرافیک یا در سخت افزار خود کارت گرافیک باشد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع مشکل باز نشدن تصاویر

فقط مانیتورهای اضافی نیستند که می توانند باعث بروز این مشکل شوند. هر وسیله جانبی متصل به رایانه، مانند دوربین‌ها، بلندگوها، دستگاه‌های متصل شده از طریق بلوتوث یا چاپگرها، می‌تواند منجر به مشکل صفحه سیاه تصادفی شود.

مشکل در راه اندازی اولیه ویندوز 10

یکی از متداول‌ترین دوره‌هایی که در طی آن به نظر می‌رسد افراد با صفحه‌نمایش‌های سیاه تصادفی مواجه می‌شوند، تنظیمات اولیه ویندوز 10 است.

ممکن است در طول فرآیند نصب برای برخی افراد یا تقریباً بلافاصله پس از اتمام فرآیند نصب توسط برنامه اتفاق بیفتد. اگر در زمانی که راه‌اندازی هنوز در حال انجام است اتفاق بیفتد، معمولاً متوقف می‌شود، که اغلب برای افرادی اتفاق می‌افتد که مقادیر زیادی فایل داده‌های شخصی را از هر نسخه قبلی ویندوز خود جابجا می‌کنند.

در این موارد، فرآیند راه‌اندازی واقعی ممکن است به طور غیرعادی طول بکشد تا تکمیل شود و در آن زمان، ممکن است یک صفحه سیاه تصادفی ظاهر شود.

همچنین می‌تواند به این معنی باشد که فرآیند راه‌اندازی روی چیزی متوقف شده است. این امکان وجود دارد که یک نوع خطا یا اشکالی وجود داشته باشد، اما به هر دلیلی، اتفاق دیگری رخ نداده است.

شناسایی مشکلات راه اندازی ویندوز 10

تشخیص تفاوت بین راه اندازی که زمان زیادی طول می کشد و راه اندازی که در واقع گیر کرده و به جایی نمی رسد دشوار است.

یک قانون خوب این است که چراغ LED را بررسی کنید تا ببینید آیا هنوز چشمک می زند یا خیر. اگر اینطور است، احتمالاً فرآیند راه اندازی هنوز در حال انجام است و به آرامی در حال حرکت است. در غیر این صورت، کامپیوتر ممکن است یخ زده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه پشتیبان گیری از داده‌ها در کامپیوتر

راه اندازی ویندوز 10 نباید بیش از سه ساعت طول بکشد، اما برخی افراد می گویند که نصب آنها تا شش ساعت طول کشید. اگر رایانه شما بیش از سه تا شش ساعت در حال نمایش سیاه است، ممکن است گیر کرده باشد.

یکی از دلایل این است که اگر زمان زیادی طول بکشد، ممکن است سرعت اتصال اینترنت کندتر برای قسمت دانلود کند شود. اگر حدود 4 ساعت یا بیشتر طول می کشد، پیشنهاد می کنم برخی از سخت افزار خود را ارتقا دهید.

ویندوز 10 در مرحله دانلود یا ارتقاء

این با نقطه «تنظیم اولیه» در بالا همراه است، اما ممکن است در هنگام ارتقا نیز اتفاق بیفتد. اگر ارتقاها به طور استثنایی طولانی شود، ممکن است صفحه سیاه ظاهر شود، یا اگر نقص یا مشکلی در ارتقا وجود داشته باشد، صفحه سیاه ممکن است برای آن ظاهر شود.

نصب اشتباه یا ناقص ویندوز 10

نصب ناقص یا معیوب ویندوز 10 معمولاً به دلیل فایل های نصب یا رسانه معیوب است. دلیل دیگر می تواند نقص سخت افزار باشد زیرا فایل های سیستم عامل باز و نصب می شوند. ممکن است همه چیز به نظر خوب باشد و کامپیوتر بعد از نصب مشکلی نداشته باشد.

با این حال، هنگامی که کاربر پس از اولین خاموش شدن، کامپیوتر را دوباره روشن می کند، گاهی اوقات صفحه سیاه تصادفی ظاهر می شود، که می تواند به این معنی باشد که نصب آنطور که به نظر می رسید موفقیت آمیز نبوده است.

کامپیوتر پس از حالت خواب

برخی از کاربران گزارش داده‌اند که وقتی می‌خواهند رایانه‌های خود را بعد از قرار گرفتن در حالت خواب بیدار کنند، صفحه سیاه مرگ را تجربه می‌کنند، به خصوص اگر مدت زیادی در حالت خواب بوده باشند. به نظر می رسد که مایکروسافت بیانیه ای مبنی بر اینکه چرا این اتفاق می افتد منتشر نکرده است.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تشخیص و تعمیر هنگی ویندوز 10

نمایندگی تعمیرات کامپیوتر

خطاهای ناشی از نرم افزار یا درایورها

خطاهای ناشی از یک درایور آسیب دیده یا بارگذاری نامناسب نیز می تواند باعث شود ویندوز 10 با مشکلات تصادفی صفحه سیاه مواجه شود که اشکالات نرم افزاری عامل اصلی آن هستند.

در مورد نرم‌افزار، اغلب در برخی از انواع نرم‌افزارها رخ می‌دهد که با باز شدن، به طور خودکار کل صفحه را اشغال می‌کنند. (به نظر می رسد پخش کننده های رسانه و بازی ها بزرگترین متخلفان باشند.)

اگر مشکل از نرم افزار است، همه چیزهای دیگر در رایانه باید به خوبی اجرا شوند، که یک اشاره مهم است که به جای مشکل جدی تر، یک مشکل نرم افزاری است.

به احتمال زیاد یک مشکل کدک برای پخش کننده های رسانه ای خواهد بود، به خصوص اگر ویدیو را در حالت تمام صفحه مشاهده می کنید. این ممکن است ظاهر سیاه شدن کل صفحه را نشان دهد. برخی از بازی‌ها باگ هستند و همچنین می‌توانند دلیل نقص نرم‌افزار باشند.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: نحوه رفع مشکل باز نشدن تصاویر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »