نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم نصب برنامه ها بر روی کامپیوتر

با پیشرفت علم به راحتی می توان کامپیوتر ها را در ادارات، مراکز اموزشی و منازل مشاهده کرد. کامپیوتر ها را راحتی توانسته اند در یادگیری و پیشرفت به ما کمک کنند. اما ممکن است برای این وسیله ی پر کاربرد نیز مشکلاتی به وجود آید. یکی دیگر از مشکلات رایج رایانه ای که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند برنامه های نصب نشده است. اصولا دلایل نصب برنامه بر روی کامپوتر بسیار متنوع است اما دلیل اصلی این امر کمبود فضای هارد دیسک است. عدم وجود فضای کافی می تواند مشکل ساز باشد. در این مقاله در رابطه با عدم نصب برنامه ها بر روی کامپیوتر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

عدم وجود فضای کافی

همانطور که گفته شد یکی از دلایل اصلی این امر کمبود فضای هارد دیسک است  اگر هارد دیسک شما پر شده است ، ممکن است به این معنی باشد که دیگر قادر به نصب برنامه های جدید نیستید. به همین دلیل بهتر است برای ایجاد فضای بیشتر و بهتر چند عدد از فایل های قدیمی و غیر ضروری را حذف نمایید.

برای حذف برنامه ها و فایل ضروری چه باید کرد؟

برای حذف برنامه ها و فایل های غیر ضروری اول از همه ، می توانید هر فایل را که دیگر نیازی به آن ندارید ، حذف کنید. برای این کار File Explorer را باز کنید و سپس به پوشه Downloads خود بروید. این پوشه اغلب فایل های سنگین را که دیگر به آنها نیازی ندارید ، در اختیار شما قرار می دهد ، بنابراین هرگونه فایل سنگین را از آنجا پاک کنید.

مشکلات بروزرسانی Windows

همچنین می توانید با حذف برنامه هایی که دیگر از آنها استفاده نمی کنید ، فضای هارد دیسک را آزاد کنید. در کادر جستجو در نوار جستجو (این نوار در پایین صفحه نمایش شما در ویندوز 10 اجرا می شود) “حذف” را تایپ کنید ، سپس روی “افزودن یا حذف برنامه” کلیک کنید. به لیست برنامه هایی که نمایش داده می شود بروید و بر روی هر موردی که دیگر نیازی ندارید کلیک کنید. دکمه ای ظاهر می شود که می گوید “حذف” است. برای حذف برنامه از رایانه خود روی آن کلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر پدهای مدار چاپی

نحوه ی تمیز کردن هارد دیسک

همچنین به راحتی می توانید هارد دیسک را نیز خالی نمایید. برای این کار دوباره در جعبه جستجو در نوار وظیفه ، “تمیز کردن دیسک” را تایپ کرده و بازگشت به صفحه کلید خود را فشار دهید. از پنجره ای که ظاهر می شود ، درایویی را که می خواهید تمیز کنید ، انتخاب کنید.

 به طور پیش فرض این درایو C: خواهد بود ، جایی که ویندوز 10 و اکثر برنامه ها نصب خواهند شد. بر روی “OK” ، و ابزار تمیز کردن دیسک ویندوز 10 برای اسکن درایو خود و یافتن پرونده هایی که می توانید با خیال راحت حذف کنید ، برای آزاد کردن فضای دیسک کلیک کنید. به این منظور پنجره ظاهر می شود که چقدر می توانید در هارد دیسک خود ذخیره کنید. کادر کنار هر نوع فایلی را که می خواهید حذف کنید ، کلیک کنید و روی “OK” کلیک کنید. سپس فایل ها و برنامه های غیر ضروری را به راحتی حذف نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هجده =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »