نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تمیز کردن فن کامپیوتر / می توانید فن های خود را هر طور که دوست دارید مجهز کنید، تا جایی که می توانید از فیلترهای گرد و غبار استفاده کنید و مطمئن شوید که رایانه شما به خوبی از فرش و کرک های کف پوش دور است، اما در برخی مواقع، داخل کیس شما گرد و غبار می شود.

شما نمی توانید از آن فرار کنید، و اگر می خواهید دمای اجزای خود را قابل کنترل نگه دارید، ایده خوبی است که هر از چند گاهی کامپیوتر خود را تمیز کنید. در اینجا روش هایی است که ما برای تمیز کردن ایمن و کامل رایانه های خود استفاده می کنیم.

چگونه گرد و غبار را از کامپیوتر خود پاک کنیم

مهمترین چیزی که هنگام تمیز کردن کیس باید در نظر بگیرید این است که ما می خواهیم این امکان را فراهم کنیم که هوای خنک و تازه به داخل کیس وارد شود و هوای گرم از آن خارج شود. اگر فیلترهای گرد و غبار مسدود شده باشند یا گرد و غبار اضافی در اطراف هیت سینک جمع شده باشد، این امکان پذیر نیست و سیستم شما ممکن است بیش از حد گرم شود.

برای مقابله با آن، شما می خواهید هر کاری که می توانید انجام دهید تا گرد و غبار را از بین ببرید و سیستم خود را تازه و تمیز نگه دارید.

هر زمان که رایانه شخصی یا اجزای آن را تمیز می کنید، باید مراقب آسیب های ساکن باشید. استفاده از مچ بند ضد الکتریسیته ساکن ایده آل است، اما اگر یک مچ بند در دست ندارید، مطمئن شوید که به طور منظم با لمس کیس یا محفظه PSU خود را زمین کنید.

  1. اگر می خواهید از تنفس در هر یک از گرد و غبار و کثیفی که از کیس خود پاک می کنید جلوگیری کنید، از ماسک گرد و غبار یا ماسک تنفسی استفاده کنید.
  2. کامپیوتر خود را خاموش کنید و کابل برق را از پشت جدا کنید. اگر می خواهید امنیت بیشتری داشته باشید، همه چیز را از برق بکشید.
  3. در صورت امکان رایانه خود را به مکانی با تهویه مناسب ببرید یا حداقل یک پنجره یا در را باز کنید تا هوای تازه وارد اتاق شود.
  4. پانل های جانبی و (در صورت امکان) پانل جلویی کیس خود را بردارید.
  5. از یک پارچه بدون پرز یا قوطی هوای فشرده برای تمیز کردن گرد و غبار از فیلترهای گرد و غبار و همچنین هرگونه مجموعه آشکار در پایه کیس استفاده کنید.
  6. از یک قوطی هوای فشرده استفاده کنید—توصیه نمی کنیم خودتان را به شدت باد کنید—برای تمیز کردن گرد و غبار از هر هیت سینک مانند پردازنده یا خنک کننده کارت گرافیک خود.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش راه اندازی مجدد ویندوز مایکروسافت

هنگامی که تمام گرد و غبار را از بین بردید، از یک جاروبرقی برای تمیز کردن گرد و غباری که روی زمین ختم می شود استفاده کنید. با این حال، از جاروبرقی مستقیماً در قسمت داخلی کیس خود استفاده نکنید، زیرا خطر آسیب استاتیکی وجود دارد. (می توانید از یکی به عنوان دمنده در نیشگون گرفتن استفاده کنید، کاری که جارد به طور مرتب انجام می دهد، اما نوک آن را به اجزای حساس نزدیک نکنید.)

تمیز کردن فن کامپیوتر

اگر رایانه شما برای مدتی تمیز نشده است، به احتمال زیاد گرد و غبار روی فن ها، دریچه ها و سینک های حرارتی جمع شده است. در این صورت، گردگیری سریع شما را خیلی بیشتر از تصویر زیر نمی برد و باید یک تمیزکاری عمیق انجام دهید.

چگونه کامپیوتر خود را عمیق تمیز کنیم

اگر رایانه شخصی خود را مانند یک اثر هنری به اندازه یک ابزار کاربردی یا ماشین بازی نمایش می دهید، بهتر است کاری بیش از یک غبارگیری سبک انجام دهید. برای آن، توصیه می کنیم همه چیز را از کیس حذف کنید. این بدان معناست که تمام مدیریت کابل خود را مجدداً انجام دهید، حلقه خنک کننده آب را تخلیه کنید، و تمام جعبه های درایو خود را از قلاب خارج کنید. با این حال، نتیجه نهایی ارزش آن را دارد.

توجه: ما همچنان مچ بند ضد الکتریسیته ساکن را هنگام دست زدن به هر جزء توصیه می کنیم. اگر یکی در دست ندارید، مرتباً قاب رایانه شخصی خود را لمس کنید تا خودتان را زمین کنید.

  1. تمام اجزای خود را بردارید و آنها را روی یک سطح غیر رسانا قرار دهید. اگر سینک حرارتی CPU خود را جدا کردید – کاملاً ضروری نیست – توجه داشته باشید که باید خمیر حرارتی را بردارید و دوباره بمالید. اگر مطمئن نیستید چگونه، راهنمای ما را بخوانید.
  2. از هوای فشرده و یک پارچه بدون پرز برای دمیدن و پاک کردن هرگونه گرد و غباری که می بینید استفاده کنید. به شکاف ها، روکش های پلاستیکی و سینک های حرارتی توجه ویژه ای داشته باشید. فیلترهای گرد و غبار را نیز کاملاً تمیز کنید.
  3. برای تمیز کردن تیغه های فن، آنها را ثابت نگه دارید و هر تیغه را جداگانه پاک کنید یا باد بزنید.
  4. اگر اثر انگشت یا روغن روی چیزی وجود دارد، از سواب های پنبه ای و ایزوپروپیل الکل یا معادل آن برای پاک کردن آن استفاده کنید. قبل از قرار دادن دوباره آنها در کنار هم، مطمئن شوید که آنها را خشک کنید.
  5. برخی از قطعات، مانند کارت گرافیک، می توانند گرد و غبار را در داخل یک منطقه پوشیده ایجاد کنند. تمیز کردن آنها ممکن است نیاز به جدا کردن کارت داشته باشد، که در صورت داشتن ابزار مناسب امکان پذیر است (اغلب به بیت های هگز و تورکس کوچک نیاز است).
این مطلب را از دست ندهید   راه های بررسی منبع تغذیه کامپیوتر

اجزای خاصی مانند فضای داخلی PSU شما وجود دارد که نمی‌توانید بدون جدا کردن آن و لغو گارانتی به طور موثر آن‌ها را تمیز کنید. انجام این کار می تواند خطرناک نیز باشد. در عوض، توصیه می‌کنیم از یک قوطی هوای فشرده با نی بلندی که به آن وصل شده است استفاده کنید تا کمی باد کند و گرد و غبار سرسخت را خارج کند. هنگامی که آن را روشن می کنید، فن خود و جریان هوای طبیعی آن باید گرد و غبار شل شده را از پشت خارج کند.

وقتی تمیز کردن تمام شد، همه چیز را دوباره کنار هم قرار دهید. از این فرصت استفاده کنید و کمی مدیریت کابل را انجام دهید زیرا می تواند با ایجاد یک عبور تمیزتر هوا از سیستم شما، از تجمع گرد و غبار جلوگیری کند.

راه حل مشکل رایانه

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پانزده =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »