نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات صدا کامپیوتر. آیا از مشکلی رنج می برید که صدا در رایانه شخصی ویندوز 10 شما کار نمی کند؟ نداشتن صدا در رایانه بسیار خسته کننده است، اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در زیر، راه‌حل‌های سریع و آسان را برای تعمیر صدای شما در ویندوز در زمانی که کار نمی‌کند، پوشش می‌دهیم. در حالی که ما در اینجا روی ویندوز 10 تمرکز می کنیم، بسیاری از این راه حل ها برای ویندوز 11 نیز کاربرد دارند.

مشکلات صدا کامپیوتر

بررسی سطوح صدا و خروجی های خاموش و مشکلات صدا کامپیوتر

اول، شما باید واضح ترین راه حل را از سر راه بردارید. اگر صدایی در رایانه خود ندارید، دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید صدا را بی صدا نکرده اید. روی نماد Volume در گوشه سمت راست پایین رایانه خود کلیک کنید تا نوار اصلی صدا را بررسی کنید. مطمئن شوید که بی صدا نیست یا در سطح بسیار پایین تنظیم نشده است. اگر بی صدا باشد، یک X را در کنار نماد بلندگو خواهید دید.

پس از این، روی همان نماد صدا کلیک راست کرده و Open Volume mixer را انتخاب کنید تا سطح صدای فعلی را برای همه برنامه‌های پخش صدا مشاهده کنید. در صورت نیاز، این موارد را روشن کنید و تأیید کنید که به اشتباه بی‌صدا نشده‌اند یا آنقدر پایین نیستند که شنیده نمی‌شود. اگر صدا را می شنوید اما بیش از حد بی صدا است، ممکن است نیاز به عیب یابی خروجی صدای کم داشته باشید.

سطح صدای برنامه‌ها، بازی‌ها، پخش‌کننده‌های ویدیویی یا موارد مشابه را حتماً بررسی کنید. حتی اگر سطح صدای اصلی و مرورگر را در سطح ویندوز روشن کرده باشید، ویدیوی YouTube بی‌صدا همچنان صدایی تولید نمی‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه نصب ویندوز 10 از درایو USB قابل بوت

در یک یادداشت مرتبط، باید برنامه‌های صوتی سنگینی که فعالانه استفاده نمی‌کنید را نیز ببندید. برخی از برنامه ها می توانند کنترل دستگاه صوتی شما را در دست بگیرند، بنابراین شما چیزی از دستگاه های دیگر نمی شنوید. به عنوان مثال، هنگام استفاده از هدفون بلوتوث، تماس Discord می تواند مانع از شنیدن صدا از برنامه های دیگر شود.

قبل از حرکت، عاقلانه است که رایانه خود را در این مرحله مجدداً راه اندازی کنید. مشکل صدای شما ممکن است موقتی باشد، شاید به دلیل به‌روزرسانی در حال انتظاری که خروجی صدا را قفل کرده است.

استفاده از خروجی صوتی مناسب

اگر بیش از یک دستگاه خروجی صدا به رایانه خود متصل شده‌اید، ممکن است ویندوز از طریق دستگاه اشتباهی صدا پخش می‌کند.

برای تغییر دستگاه مورد استفاده برای پخش، دوباره روی نماد میزان صدا کلیک کنید. در بالای نوار لغزنده صدا، اگر بیش از یک دستگاه فعال داشته باشید، نام دستگاه فعلی را خواهید دید. روی این کلیک کنید تا منوی تمام دستگاه های موجود باز شود، سپس خروجی مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید.

این فقط یک تعویض سریع است، بنابراین ممکن است همه دستگاه‌های موجود را نشان ندهد. برای مشاهده لیست کامل دستگاه های صوتی متصل به رایانه شخصی خود، روی نماد میزان صدا کلیک راست کرده و تنظیمات باز کردن صدا را انتخاب کنید. این به عنوان میانبر برای منوی تنظیمات > سیستم > صدا عمل می کند.

در این صفحه، روی Manage sound devices در زیر عنوان Choose your output device کلیک کنید تا همه چیزهایی که به رایانه شما متصل است را ببینید. از دکمه تست برای هر یک از دستگاه های موجود برای پخش آهنگ سریع استفاده کنید. پس از تغییر دستگاه های خروجی، ممکن است لازم باشد سطوح صدا را دوباره مانند بالا بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   درک علائم خرابی CPU

قسمت Disabled را بررسی کنید تا مطمئن شوید دستگاهی را که می خواهید استفاده کنید خاموش نکرده اید. روی یک گزینه کلیک کنید و روی Enabled بزنید تا در صورت نیاز دوباره فعال شود.

اگر خروجی صوتی مورد نظرتان را نمی بینید یا کار نمی کند، مراحل زیر را ادامه دهید. بلندگوها، هدفون یا سایر دستگاه های صوتی شما نیاز به عیب یابی بیشتری دارند.

بررسی همه کابل های صوتی و اتصالات بی سیم و مشکلات صدا کامپیوتر

در مرحله بعد، باید اتصالات فیزیکی همه دستگاه های صوتی خود را بررسی کنید، به خصوص اگر خروجی مورد نظر شما در منوهای بالا نمایش داده نمی شود.

مطمئن شوید که تمام کابل های صدا (و برق) به طور محکم به رایانه شما و همچنین به دستگاه وصل شده اند. این ایده خوبی است که همه چیز را از برق بکشید و دوباره وصل کنید، فقط برای اینکه مطمئن شوید اتصالات شل نشده است. اطمینان حاصل کنید که کابل های صوتی را به پورت های مناسب وصل کرده اید. به طور کلی، دستگاه های خروجی صدا باید به درگاه سبز رنگ بروند که گاهی اوقات نماد هدفون دارد.

اگر کابلی فرسوده، بیش از حد خمیده یا آسیب دیده باشد، ممکن است غیرقابل استفاده باشد. ممکن است مجبور شوید آن را تکان دهید تا ارتباط خوبی برقرار کنید. در صورت امکان، کابل های فرسوده را جایگزین کنید.

برای دستگاه‌های صوتی بی‌سیم مانند هدفون، به تنظیمات > دستگاه‌ها > بلوتوث و سایر دستگاه‌ها بروید و مطمئن شوید که دستگاه خود را به درستی با رایانه‌تان مرتبط کرده‌اید. برای راهنمایی بیشتر در مورد دستگاه های بی سیم، نحوه عیب یابی بلوتوث در ویندوز 10 را ببینید.

این مطلب را از دست ندهید   راه های بررسی منبع تغذیه کامپیوتر

اگر از آن هدفون‌های بلوتوثی با تلفن، تبلت، تلویزیون یا موارد مشابه خود نیز استفاده می‌کنید، ابتدا آنها را از دستگاه دیگر جدا کنید، سپس دوباره سعی کنید آنها را به رایانه شخصی ویندوزی خود متصل کنید. تلاش برای پخش صدا از رایانه به هدفون بلوتوث زمانی که آن هدفون در حال حاضر به تلفن شما متصل است، کار نخواهد کرد.

در نهایت، سعی کنید تمام دستگاه های صوتی را از رایانه شخصی خود جدا کنید، به جز دستگاهی که می خواهید استفاده کنید، در صورتی که چیزی با دستگاه دیگری تداخل داشته باشد.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: راه های بررسی منبع تغذیه کامپیوتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »