نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انتخاب منبع تغذیه مناسب. مطمئن شوید منبع تغذیه ای را که می خواهید به آن ارتقا دهید تحقیق کنید. بهتر است مطمئن شوید که از یک فروشنده معتبر است. اگر این کار را نکنید، بعداً با مشکل مواجه خواهید شد. کاهش هزینه ممکن است با مشکلات احتمالی در آینده همراه باشد. آنها حتی می توانند مشکلات ایمنی ایجاد کنند. انتخاب منبع تغذیه مناسب سوال پیچیده تری است. بهتر است قبل از هر چیز تنظیمات فعلی خود را در نظر بگیرید. همچنین می توانید بر اساس سه گزینه انتخاب کنید:

انتخاب منبع تغذیه مناسب

قیمت و انتخاب منبع تغذیه مناسب

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید قیمت منبع تغذیه است. گاهی اوقات، معاملات فوق العاده ای در مورد منابع تغذیه وجود دارد.

به عنوان مثال، بسیاری از شرکت ها هنگام خرید پاور با سایر قطعات رایانه شخصی تخفیف هایی خواهند داشت یا ممکن است فروش ویژه ای را برای تعطیلات ارائه دهند.

با این حال، مانند بسیاری از چیزها در دنیای فناوری، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید. بنابراین، اگر به دنبال یک معامله خوب باشید، ممکن است با مشکلات خاصی در کیفیت و مواد مورد استفاده برای ساخت منبع تغذیه خود مواجه شوید.

بهتر است در حال حاضر پول بیشتری خرج کنید تا اینکه در مسیر خسارات گران بپردازید. به هر حال منابع تغذیه با کیفیت خوب هزینه زیادی ندارند.

ممکن است صرفاً به معنای پرداخت 50 تا 80 دلار اضافی باشد که دقیقاً برای شکستن بانک کافی نیست. با این حال، با دانستن اینکه رایانه شما برق قابل اعتماد و با کیفیت خوبی دریافت می کند، این پول به خوبی خرج می شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع مشکل باز نشدن تصاویر

ساخت های آینده

اگر به فکر استفاده از منبع تغذیه برای ساخت‌های جدیدتر در آینده نیز باشید، مفید خواهد بود. اگر قصد دارید در بخش‌های مختلف رایانه شخصی با ارتقاءهای بعدی پدربزرگ شوید، باید منبع تغذیه مدرن‌تری را با درجه وات بالاتر انتخاب کنید.

این به آن اجازه می دهد تا قطعات بعدی را که نیاز به سطح بالاتری از قدرت دارند را مدیریت کند و از نیاز مجدد منبع تغذیه شما به تعویض جلوگیری کند.

وات و انتخاب منبع تغذیه مناسب

مقدار وات منبع تغذیه شما بر اساس نیاز به مجموع تمام اجزای رایانه شما تعیین می کند که چه مقدار توان می تواند ارائه دهد.

اگر خیلی کم باشد، منبع تغذیه داغ تر می شود زیرا نمی تواند با نیازهای اجزای سیستم شما سازگاری داشته باشد. شما همیشه می توانید بسیار بالاتر از آنچه لازم است بروید، اما این صرفاً هدر دادن پول است. بنابراین ایده این است که فضای کمی داشته باشیم و آن را یک روز بنامیم.

همیشه به خاطر داشته باشید که واحد منبع تغذیه باید با فاکتور فرم کیس کامپیوتر شما مطابقت داشته باشد. بنابراین قبل از اینکه به خرید آن منبع تغذیه کمی بزرگتر فکر کنید، مطمئن شوید که به درستی جا می شود و نصب می شود.

اگر مایلید در مورد مشخصات منبع تغذیه مورد نیاز خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله من را در مورد اینکه یک کامپیوتر بازی باید چه مقدار وات داشته باشد را بخوانید تا به شما ایده بهتری در مورد خرید صحیح ارائه دهد.

روش های صحیح تست منبع تغذیه

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم، تست‌های مناسبی وجود دارد که می‌تواند بینش بهتری نسبت به وضعیت منبع تغذیه به شما بدهد.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی رایانه

روش 1 انتخاب منبع تغذیه مناسب

یکی از راه ها خرید تستر منبع تغذیه است. این برای یک آزمایش اولیه عالی است، اما منبع تغذیه را در معرض باری که هنگام تغذیه رایانه با کارت گرافیک دارد، نمی‌کند.

روش 2 تجریه و تحلیل دقیق

حرفه ای ها از تجهیزات تست پیچیده ای استفاده می کنند که معمولاً در فروشگاه ها یافت نمی شوند. این تسترها می توانند تجزیه و تحلیل دقیقی از تمام ریل های برق تولید شده توسط منبع تغذیه انجام دهند در حالی که مقدار بار انتخابی تستر را اعمال می کنند. نمونه یکی از این تسترها Sunmoon SM-5500ATE است.

با توجه به اینکه برای اکثر مردم بعید است که تجهیزاتی مانند این را برای خود داشته باشند، دست اندرکاران مدارهای بار ساختگی خود را کنار هم می گذارند و از یک مولتی متر برای آزمایش هر خروجی ولتاژ استفاده می کنند.

این خام تر است اما می تواند تا حدودی موثر باشد. تنها آزمایش واقعی اعمال بار کافی روی منبع تغذیه در حین اندازه‌گیری آن در یک دوره زمانی مشخص است.

پیشنهاد مطالعه: اجرای عیب یابی در ویندوز 10

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »