نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه می توان کامپیوتر ویندوز XP را Defragment  کرد؟

اگر رایانه شما به آهستگی شروع به کار کرده است زمان آن فرا رسیده است که هارد دیسک را Defragment  کنید. پراکندگی اطلاعات می تواند سرعت کامپیوتر شما را کم کرده و فضای خالی شما را اشغال کند بنابراین دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا بتوانید هارد ویندوز  XP خود را Defragment کنید.

مراحل Defragment  کردن:

  1. چرا یک هارد دیسک Defragment می شود.

هنگامی که یک هارد دیسک تازه قالب بندی می شود  فایل های سیستم در ابتدای درایو قرار دارند و بقیه یک قسمت بزرگ فضای آزاد است. با افزودن داده های جدید به درایو این فضا بهینه پر می شود. با تغییر، حذف و انتقال فایل ها به دور دیسک سخت، داده ها و بلوک های کوچک، فضای خالی را پشت سر می گذارند.

  1. پراکندگی اطلاعات چه تاثیری بر عملکرد خواهد گذاشت

با افزایش میزان پراکندگی در درایو، عملکرد شروع به خراب شدن می کند و  یافتن فایل های درایو بیشتر طول می کشد و فضای خالی درایو به درستی گزارش نمی شود.

  1. چگونه از پراکندگی اطلاعات جلوگیری کنید.

بسیاری از فایلهای سیستم های مدرن برای محدود کردن میزان پراکندگی اطلاعات ساخته شده اند. اگر متوجه شوید که سیستم شما شروع به کند شدن می کند  Defragment می تواند سرعت خواندن هارد را افزایش دهد.

درایوهای حالت جامد (حافظه فلش) به Defragment نیاز ندارند، زیرا مکانیسم خواندن مکانیکی وجود ندارد و Defragmenting یک درایو حالت جامد در واقع باعث می شود که آن زودتر خراب شود چرا که داده ها فقط می توانند چند بار مشخص نوشته شوند.

این مطلب را از دست ندهید   رفع آسان مشکلات کامپیوتر

:Windows XP در Defragment

  1. ابزار Disk Defragmenter را باز کنید

 با کلیک کردن روی منوی Start، انتخاب All Programs، سپس  Accessories و System Tools  می توانید Disk Defragmenter را از لیست انتخاب کنید برای اجرای برنامه Disk Defragment باید به مدیر دسترسی داشته باشید.

همچنین شما می توانید با کلیک روی Start سپس Search ابزار Disk Defragmenter را باز نموده ” disk defragmenter ”  را  تایپ کرده و رویSearch  کلیک کنید.

  1. درایو خود را انتخاب کنید.

در اینجا لیستی از درایوهایی که به رایانه شما متصل هستند وجود دارد درایوی را که می خواهید آن را Defragment کنید انتخاب کنید که معمولاً درایو C یا D است بر روی دکمه Analyze کلیک کنید تا ببینید آیا درایو باید Defragment  شود؟

می توانید به مقایسه نمودارهای موجود در زیر لیست درایوها اقدام نمایید تا ببینید که چگونه   Defragmenting  درایو بر تخصیص فضای آن تأثیر می گذارد. اگر خطوط قرمز زیادی مشاهده می کنید، به این معنی است که مقدار قابل توجهی از پراکندگی اطلاعات فایل را دارید

شما باید حداقل 15٪ فضای خالی داشته باشید تا درایو را Defragment  کنید دلیل این امر این است که فایلها به منظور بهینه سازی درایو به اطراف منتقل می شوند و سیستم به مکانی برای قرار دادن موقت فایلهایی که در حال سازماندهی مجدد هستند نیاز دارد.

  1. درایو را Defragment کنید

درایو را انتخاب و بر روی Defragment کلیک نمایید. تأیید کنید که می خواهید روند را در پنجره باز شده شروع نمایید. پس از اتمام فرآیند شما یک گزارش در پنجره جدید دریافت خواهید کرد. این گزارش و همچنین فضای آزاد جدید به شما نشان می دهد که کدام فایل ها منتقل شده اند و کدام یک قابل انتقال نیستند.

این مطلب را از دست ندهید   ترمیم شکست کابل کواکسیال

در طول فرایند تجزیه و تحلیل Defragment  استفاده از رایانه خودداری کنید. اگر هر فایلی را تغییر دهید ممکن است Defragment از ابتدا شروع شود.

با دنبال کردن نوار وضعیت در پایین پنجره می توانید روند کار را مشاهده کنید که به شما نشان می دهد که روند کار تا چه حد بوده و همچنین در حال حاضر چه چیزی منتقل شده است. نمودار ” ” after defragmentation  نیز در طی فرآیند  به خوبی تنظیم خواهد شد.

Defragment در خط فرمان:

  • خط فرمان (command line) را باز کنید.
  • روی منوی Start کلیک و Run را انتخاب نمایید.
  • در پنجره جدید “cmd” را تایپ نموده و Enter را فشار دهید.
  • خط فرمان باز خواهد شد.
  1. درایو را تجزیه و تحلیل کنید

درایو را تجزیه و تحلیل کنید تا بدانید یک درایو نیاز به defragment دارد؟ دستور زیر را در خط فرمان وارد کنید “C” را برای هر درایو دلخواه تجزیه و تحلیل و جایگزین کنید:                   defrag C:/

  1. درایو را Defragment کنید.

برای شروع فرآیند defragmentation باید دستور زیر را در خط فرمان وارد کنید. برای هر کدام از درایو هایی که می خواهید defragment کنید “”C را جایگزین کنید.         defrag C

f / را به انتهای دستور defrag قرار داده تا defragmentation اجرا شود و همانطور که روند defrag کار می کند،  سیستم یک مکان نما چشمک زن را نمایش داده و پس از اتمام مراحل، گزارشی به شما نمایش داده می شود. با شروع فرایند defrag با دستور زیر شما می توانید گزارش را در یک فایل متنی بنویسید:

 defrag C: /v >filename. با فشردن دکمه های  Ctrl + C می توانید روند defrag را قطع نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   تشخیص خرابی مادربرد
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 5 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »