نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تغییر برنامه های راه اندازی (Startup Programs) در رایانه

شما در ادامه این مطلب خواهید آموخت که چگونه هنگام روشن کردن رایانه، برنامه ها را از شروع خودکار (starting up) متوقف کنید. این کار را می توانید روی هر دو رایانه ویندوز و مک انجام دهید. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب نحوه اجرای آن را در هر دو سیستم عامل یادآور شویم.

توقف شروع خودکار برنامه ها در Windows

  1. شروع را باز کنید که آرم ویندوز را می توانید در گوشه پایین سمت چپ صفحه دیده و بر روی آن کلیک کنید.
  2. Task Manager را در Start تایپ کنید. با این کار برنامه Task Manager در رایانه شما جستجو می شود.
  3. روی Task Manager کلیک کنید. این نماد به شکل کامپیوتر در بالای پنجره Start است. با این کار Task Manager باز می شود.
  • همچنین می توانید Ctrl + ⇧ Shift + Del را فشار دهید تا Task Manager مستقیماً باز شود.
  • ممکن است بارگیری Task Manager چند ثانیه طول بکشد.
  1. روی تب Startup کلیک کنید که در بالای پنجره Task Manager است.
  2. یک برنامه را انتخاب کنید. روی نام برنامه ای که می خواهید غیرفعال شود کلیک کنید.
  • می توانید تأثیر یک برنامه را روی سرعت راه اندازی رایانه خود در سمت راست نام برنامه مشاهده کنید (به عنوان مثال یک برنامه دارای تأثیر زیاد “High” در سمت راست نام آن است).
  1. یک برنامه را انتخاب کنید. روی نام برنامه ای که می خواهید غیرفعال شود کلیک کنید.
  • می توانید تأثیر یک برنامه را روی سرعت راه اندازی رایانه خود در سمت راست نام برنامه مشاهده کنید (به عنوان مثال یک برنامه دارای تأثیر زیاد (high-impact program) در سمت راست نام آن ” High” نوشته شده است).
این مطلب را از دست ندهید   ترمیم فایل آسیب دیده ویندوز

  1. روی غیرفعال کردن Disable)) کلیک کنید که در گوشه پایین سمت راست پنجره واقع شده است. با این کار دفعه بعدی که کامپیوتر خود را راه اندازی می کنید ، برنامه روشن نخواهد شد.
  2. اگر می خواهید یک برنامه غیرفعال را دوباره روشن کنید، می توانید آن را انتخاب کنید و سپس به جای آن در گوشه پایین سمت راست روی Enable کلیک کنید.

توقف شروع خودکار برنامه ها در mac

  1. روی آرم Apple در گوشه بالا سمت چپ صفحه کلیک کنید. یک منوی کشویی ظاهر می شود.
  2. تنظیمات سیستم (System Preferences….) را نزدیک بالای منوی کشویی کلیک کنید که با کلیک بر آن پنجره System Preferences باز خواهد شد.

  1. روی Users & Groups کلیک کنید.
  2. در بالای پنجره روی تب ورود موارد (Login Items ) کلیک کنید.
  3. application ای را انتخاب کنید. روی برنامه ای کلیک کنید که می خواهید هنگام روشن کردن رایانه از راه اندازی آن جلوگیری کنید.
  4. در زیر گوشه پایین سمت چپ قسمت برنامه راه اندازی پنجره روی – کلیک کنید. با این کار برنامه از لیست حذف می شود، به این معنی که با روشن کردن Mac دیگر برنامه به طور خودکار شروع نمی شود.
  • اگر می خواهید برنامه ای را به لیست راه اندازی Mac خود اضافه کنید، + را کلیک کنید بعد از آن  یک برنامه را از لیست حاصل شده انتخاب نمایید
  1. قبل از خاموش کردن Mac برنامه ها را ببندید. اگر قبل از خاموش کردن  Mac خود را نبسته باشید  Mac شما برنامه هایی را که اخیراً باز کرده اید دوباره باز می کند. برای انجام این کار چند روش وجود دارد:
  • Apps – برنامه هایی که در Dock یا Launchpad پیدا شده اند و از فروشگاه App نیامده اند (به عنوان مثال Audacity یا (Microsoft Word . بر روی Apple Menu کلیک کنید، بعد روی Force Quit کلیک کنید، سپس روی یک برنامه کلیک کنید و بعد بر روی  Force Quit کلیک کنید.
این مطلب را از دست ندهید   کابل اسپیکر Harman Kardon CN-04N567-4822

  • برنامه های نوار منو (Menu bar programs) – این برنامه ها مانند iCloud هستند که در گوشه بالا سمت راست صفحه مشاهده خواهید کرد. روی نماد برنامه کلیک کنید بعد از آن روی Quit در فهرست کشویی کلیک کنید.

نکات مهم که رعایت آن الزامی بوده شامل موارد زیر است:

  • برای غیرفعال کردن موقت برنامه های راه اندازی در Mac خود، قبل از کلیک روی پیکان ورود به سیستم، کلید click Shift را فشار داده و نگه دارید بعد از آن پس از بارگیری Dock Mac باید کلید نگه داشته شده را رها کنید.
  • همه برنامه هایی که به طور خودکار شروع می شوند از لیست Startup Programs رایانه شما به عنوان مرجع استفاده نمی کنند. بنابر این اگر شما برنامه ای دارید که در قسمت تنظیمات رایانه در بخش  Startup یا  Login Items ذکر نشده است  باید تنظیمات آن برنامه را باز کرده و درخواست راه اندازی را از آنجا غیرفعال کنید. که البته این عمل از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت خواهد بود.

هشدار مهم در مورد startup program در سیستم عامل ویندوز:

غیرفعال کردن یک برنامه راه اندازی (startup program) در اواسط مراحل راه اندازی (start-up) آن به خصوص در ویندوز ممکن است باعث بروز خطا شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 14 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »