نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

7 نمونه از رایج ترین مشکلات و راه حل های Windows 7 در 2020

ویندوز را همه می شناسند. و هنگامی که با سیستم عامل ویندوز سر و کار دارید؛ عیب یابی مشکلات ویندوز بخشی از زندگی فناوری شما می شود.

ویندوز 7 از نظر سرعت و عملکرد یک بروزرسانی اساسی بود که بسیاری از ویژگی های اضافی را ارائه می دهد. اگرچه به سرعت و عملکرد بهتر معروف بود اما با این حال اشکالات و رفع برخی مشکلات ویندوز 7 نیز همچنان وجود دارد که این مشکلات برای روان بودن سیستم نیاز به اصلاحات خاصی دارند.

در ادامه مطلب 5 مورد برتر و راه حل آن برای بهبود عملکرد ویندوز 7 آورده شده است به این ترتیب می توانید سیستم ویندوز 7 را نیز بهینه و سریع کنید. راه حل های سریع برای رفع مشکلات ویندوز را با هم مرور کنیم.

  1. درایو DVD پیدا نشد.

در اکثر موارد این اتفاق زمانی رخ می دهد که سیستم شما درایو DVD را نتواند پیدا نکند و همچنین درایو CD یا DVD شما (حتی اگر در BIOS و با استفاده از درایو استاندارد قابل مشاهده باشد) توسط Windows شناسایی نشود.

راه حل استاندارد برای مقابله باآن اجرای REGEDIT است.برای این کار Windows logo + R را فشار دهید و regedit  را در کادر محاوره ای Run تایپ کنید. در پنجره navigation pane  با انتخاب HKEY_LOCAL_MACHINE  به مسیر زیر بروید:

SYSTEM >> CurrentControlSet >> CONTROL >>CLASS

سپس فیلترهای LowerFilters و UpperFilters را در سمت راست حذف کنید.

متناوباً  با رفتن به مسیر زیر:

 Start >> Control Panel >> Hardware and Sound

می توانید از عیب یاب سخت افزار و دستگاه استفاده کنید و گزینه Configure a device را کلیک کنید.

  1. مسائل مربوط به کارت گرافیک

مسبب مشکلات کارت گرافیک وجود جلوه های بصری مختلف و کارت گرافیک و حافظه سیستم می تواند باشد. اگر سرعت سیستم شما کند است باید به فکر خاموش کردن جلوه های اضافی باشید.

این مطلب را از دست ندهید   11 مشکل رایج رایانه

راه حل: برای این کار به دکمه Start بروید بعد Search for Performance  را انتخاب نموده و بعد  Adjust the appearance and performance of windows را انتخاب کنید.”

گزینه های عملکرد در پنجره  باز می شود.

Visual Effects >> Adjust for best performance

از این طریق جلوه های تصویری را برای بهترین عملکرد انتخاب کنید.

  1. Aero کار نمی کند.

Aero باعث می شود سیستم شما بهتر به نظر برسد.

اگر طرح زمینه Aero شما به طور کامل در سیستم شما فعال نیست موارد ذکر شده در ادامه مطالب را دنبال کنید:

راه حل: سعی کنید این کار را با رفتن به دکمه Start >> نوع Aero >> انجام داده و روی پیوند یافتن و رفع مشکلات شفافیت و سایر جلوه های بصری کلیک کنید >> توضیحات داده شده در مسیر زیر آورده شده است:

start button >> type Aero >> Find and fix problems with transparency and other visual effects

جزئیات را پر کنید و برای راه اندازی جادوگر عیب یابی Aero روی Next کلیک کنید.

با این روش مشکلات پیدا و حل خواهد شد. اگر سعی در نصب آخرین درایور برای سخت افزار گرافیک ندارد.برای فعال کردن برخی ویژگی های Aero  باید”regedit” را اجرا کرده و HKEY_CURRENT-USER  را یافته و بعد مسیر زیر را طی نمایید:

Software >>Microsoft >>Windows >>DWM

بعد  EnableAeropeek را از 0 به 1 تغییر دهید.

  1. تم ویندوز 7 آیکون های سفارشی شما را تغییر می دهد

نمادهای خود را در ویندوز 7 شخصی سازی کنید  البته نصب تم های جدید در ویندوز 7 می تواند عوارض جانبی خاصی داشته باشدآیکون های بسته تم جدید می توانند جایگزین آیکون های اصلی سیستم شما شوند.

این مطلب را از دست ندهید   جایگزین کردن کلید های کیبورد Filco Majestouch-2

راه حل: برای جلوگیری از این وضعیت در هر قسمت از قسمت خالی دسک تاپ کلیک راست کنید و به مسیر زیر بروید:

 Personalize >> Change Desktop Icons

Allow themes to change icons desktop را پاک کنید و OK را بزنید. با این روش می توانید آیکون های خود را که فقط از طریق همان گفتگوی Desktop Icons قابل تغییر هستند را حفظ کنید.

  1. مشکلات نوار وظیفه(Taskbar)

نوار وظیفه ویندوز 7 خود را اصلاح کنید. نوار وظیفه جدید ویندوز 7 می تواند برای افراد کمی مشکل ساز باشد زیرا مشخص نمی کند آیا نماد موجود در آن برنامه را اجرا می کند یا یک میانبر پین شده است.

راه حل: برای بازیابی دکمه های استاندارد نوار وظیفه می توانید روی نوار وظیفه راست کلیک کنید  Properties را انتخاب کنید  و دکمه های Taskbar را روی Never Combine یا Combine when the taskbar is full  بگذارید.

  1. پوشه های Explorer موجود نیست

گاهی اوقات این اتفاق می افتد که پوشه های مهم شما مانند Control Panel و Recycle Bin در پنجره Explorer سمت چپ نمایش داده نشوند.

راه حل: برای رفع آن Explorer را راه اندازی کرده و بر روی Tools  گزینه های پوشه کلیک کرده و گزینه Show all folders را علامت بزنید و بعد OK را بزنید تمام پوشه های اصلی سیستم دوباره ظاهر می شوند. با توجه به توضیحات بالا بعد از  Tools شماFolder options and check  Show all folders را انتخاب کنید.

  1. Minidumps زیاد

برطرف کردن فایل DMP (فایل های فشرده ای هستند که توسط ویندوز به صورت خودکار پس از خرابی کامپیوتر شما تولید می شوند و از برنامه هایی که قبل از مشکل در حال اجرا بودند لیستی را نمایش می دهد.) و خطای صفحه آبی. اما اگر عیب یابیDMP  را نمی پسندید برای خلاص شدن از شر این مشکل Start را انتخاب نموده  Runرا زده بعد Regedit را تایپ نموده و HKEY_LOCAL_MACHINE را یافته بعد مسیر زیر را طی نمایید:

این مطلب را از دست ندهید   کابل اسپیکر Harman Kardon CN-04N567-4822

 system \ CurrentControlSet \ Control | CrashControl

و  بعد با دوبار کلیک روی MiniDumpsCount آن را روی 1 تنظیم کنید.

به این ترتیب می توانید ویندوز را هدایت کنید تا فقط آخرین فایل dump را ذخیره کند تا فضای دیسک آزاد شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »