نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هارد دیسک کامپیوتر. هنگامی که رایانه رومیزی خود را روشن می کنید به نظر می رسد که یک جت در حال پرواز است، چند مقصر احتمالی وجود دارد: فن ها و هارد دیسک. این قطعات در صورتی که قدیمی تر باشند، زمانی که فرسودگی و گرد و غبار در آن قرار می گیرند، احتمالاً صدای بلندتر را ایجاد خواهند کرد. اگر صدای کامپیوتر شما بلند است، بهتر است با سازنده تماس بگیرید، زیرا راه حل های کامپیوتر می تواند متفاوت باشد.

هارد دیسک کامپیوتر

تشخیص نویز و هارد دیسک کامپیوتر

اولین گام برای رفع نویز اضافی، مشخص کردن مشکل است. به احتمال زیاد با فن یا هارد دیسک مشکل دارید. دو عامل بزرگ برای نویز بیش از حد در رایانه ها فن ها و هارد دیسک هستند. فن ها برای انتقال حرارت تولید شده توسط پردازنده، مادربرد و کارت گرافیک به خارج از کامپیوتر استفاده می شوند. اگر فن ها شل، خیلی کوچک یا به اندازه کافی قوی نباشند، می توانند نویز ایجاد کنند. هارد دیسک‌ها همچنین می‌توانند هنگام چرخش صفحات و جستجوی داده‌ها، نویز ایجاد کنند. سر و صدای بلند به طور کلی علامت بسیار بدی است و باید فوراً با آن برخورد کرد.

رایانه ها همچنین می توانند صدا ایجاد کنند، اگر هر یک از اجزای آن شل شده و در برابر قاب رایانه لرزش دارند. اگر کامپیوتر در ناحیه اشتباه قرار گیرد، هر نویز از داخل کامپیوتر می تواند تقویت شود.

با افزایش سن کامپیوترها، گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی و پرز به دست می‌آیند که می‌تواند مانع از کارکرد موثر فن‌ها شود. قطعات نیز ممکن است شل شوند یا فقط فرسوده شوند و لرزش و صدا را افزایش دهند. اگر کامپیوتر قدرتمندی دارید، فن های بیشتری در داخل کیس وجود خواهد داشت و برخی از قطعات مانند کارت گرافیک فن خاص خود را خواهند داشت.

این مطلب را از دست ندهید   رایج ترین نشانه های خرابی سی پی یو کامپیوتر

راه های برای کاهش صدای کامپیوتر

بسته به قسمتی که صدا ایجاد می کند، سه مرحله از مراحل وجود دارد که می توانید برای خاموش کردن رایانه خود بردارید.

اتصال از پایه های لاستیکی

مطمئن شوید که پایه های لاستیکی در پایین کامپیوتر وجود دارد و روی سطح صافی قرار گرفته اند. اگر پایه‌های لاستیکی از بین رفته باشند، می‌توانید جایگزین‌های آن را دریافت کنید یا رایانه را روی یک قطعه فرش یا سطح نرم دیگری قرار دهید. اگر اتاق گرم است یا کامپیوتر بیش از حد گرم می شود، پدهای خنک کننده وجود دارند که می توانند به خنک شدن کامپیوتر و جذب بخشی از صدا و ارتعاشات کمک کنند.

گاهی اوقات کمک می کند که کامپیوتر را زیر میز یا در یک مکان بسته تر حرکت دهید تا صدا را خفه کنید. این می تواند مشکل باشد زیرا نمی خواهید عایق اطراف رایانه را افزایش دهید، که باعث می شود فن ها طولانی تر و سخت تر کار کنند. اگر منبع صدا از فن ها باشد، این مشکل را تشدید می کند. اگر رایانه را جابه‌جا می‌کنید، مطمئن شوید که حداقل دو اینچ فضای خالی در همه طرف‌های رایانه برای خنک‌سازی وجود دارد.

بررسی اتصالات فن

اگر راه حل های آسان به وضعیت کمک نکردند، باید عمیق تر بررسی کنید. پشت رایانه خود را بردارید و همه پیوست ها را بررسی کنید. پیچ ها، واشرها و گیره ها. در صورت شل بودن پیچ، آنها را سفت کنید. واشرها و واشرهای فرسوده یا گم شده را تعویض کنید.

در حالی که پشت کامپیوتر خود را دارید، از یک برس نرم و یک قوطی هوای فشرده استفاده کنید تا گرد و غبار را از کامپیوتر خارج کنید. هوای فشرده را به زور وارد فن ها نکنید، می تواند به آنها آسیب برساند. با احتیاط هوای اطراف فن ها را باد کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع مشکل باز نشدن تصاویر

اگر منبع نویز هارد دیسک است، ارتقا را به درایو حالت جامد (SSD) در نظر بگیرید. اگر هارد دیسک شما چیزی بیشتر از کلیک های گاه به گاه انجام می دهد، احتمال خرابی سخت افزار وجود دارد. مهم است که اطلاعات خود را قبل از از کار افتادن درایو منتقل کنید، در غیر این صورت ممکن است غیرقابل بازیابی باشد.

هارد دیسک کامپیوتر

تعویض و خرید فن جدید

اگر مراحل بالا کمکی نکرد، باید جدی بگیرید. فن های قدیمی خود را با فن های بزرگ جدید جایگزین کنید. برای سفارش پنکه های جدید هم اندازه باید اندازه فیزیکی فن هایی را که در حال حاضر دارید بدانید. این تضمین می کند که آنها در فضای لازم قرار می گیرند. در صورت امکان، پنکه ای سفارش دهید که هوای بیشتری را به حرکت درآورد و دسی بل کمتری داشته باشد.

اگر منبع تغذیه شما بیش از حد گرم می شود، احتمالاً به این دلیل که نمی تواند بار اضافی اجزای ارتقا یافته را تحمل کند، یک منبع تغذیه جدید با یک فن برای کمک به خنک سازی در نظر بگیرید.

همچنین می توانید عایق صدا را به رایانه خود اضافه کنید. در این مورد باید بسیار مراقب باشید، زیرا افزودن عایق همچنین می تواند منجر به گیر افتادن گرمای بیشتر شود و باعث می شود فن ها سخت تر کار کنند.

پیشنهاد مطالعه: 11 روش برای افزایش سرعت اتصال اینترنت

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »