نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شناسایی نشدن حافظه RAM توسط رایانه

RAM یکی از مهمترین قسمتهای رایانه رومیزی شماست و همچنین یکی از سریعترین و آسانترین قسمت ها برای به روزرسانی است. استفاده از ماژول های RAM مدرن بسیار ساده است بنابراین به ندرت اتفاق می افتد که در نصب مشکلی رخ دهد … اما پس از آن وقتی مشکلی پیش می آید سریع ناامید می شوید. اگر رایانه یا سیستم عامل شما RAM مورد استفاده شما را تشخیص نمی دهد در ادامه مطلب راه حل مشکل آمده است.

هنگامی که رایانه شما به طور تصادفی دوباره راه اندازی می شود و همچنین وقتی تقریباً بلافاصله پس از باز شدن دسک تاپ مجدداً راه اندازی شود. این نشانه ها می تواند نشانه خرابی RAM باشد.

همچنین یک صفحه آبی با متن سفید قبل از شروع مجدد چشمک می زند. خطاهای صفحه آبی آزار دهنده هستند زیرا شما حتی فرصتی برای خواندن پیام خطا ندارید. یکی از دلایل آنها  RAM ضعیف است.

به نظر می رسد فایل های شما به ویژه فایل هایی که مرتباً به آنها دسترسی پیدا می کنید و آنها را ذخیره می کنید خراب هستند.

مشکلات RAM با گذشت زمان بدتر می شود. ساختار فایل هارد دیسک شما ممکن است به آرامی از بین برود و شما دیگر قادر به راه اندازی دستگاه خود نباشید.

وقتی که تلاش شما برای نصب یک برنامه جدید به دلایل نامعلوم مکرراً با شکست انجام شود. شما سعی می کنید تا سیستم عامل را دوباره نصب کنیداما با پیغام های خطای عجیب و غریب روبرو خواهید شد.

این مطلب را از دست ندهید   مدام بازشدن File Explorer

مطمئناً دلایلی وجود دارد که می تواند باعث بروز موارد فوق شود امادلیل اصلی مشکلات غیرقابل توجیه RAM معیوب است که اغلب نادیده گرفته می شود. به نحوی که اگر یک یا ترکیبی از مشکلات ذکر شده را دارید احتمالاً با مشکل حافظه روبرو هستید.

چه عواملی باعث آسیب به حافظه می شود؟

افزایش برق می تواند به بیشتر اجزای رایانه از جمله RAM آسیب برساند. شما باید رایانه و سایر وسایل الکترونیکی گران قیمت را به یک محافظ برق متصل کنید. قبل از اینکه به بررسی قسمت هایی از رایانه خود بپردازید اطمینان حاصل کنید که آیا یک قطعه فلز زمینی را برای تخلیه الکتریسیته ساکن به زمین زده اید. چون تخلیه الکترواستاتیک می تواند به رایانه شما آسیب برساند.

گرمای بیش از حد باعث فرسودگی حافظه RAM و سایر قطعات می شود. گرمای حاصل از یک component می تواند به قطعات مجاور آسیب برساند.

اگر هر قسمت از رایانه خود را به اشتباه اورکلاک کرده باشید ممکن است با گرمای بیش از حد آسیب ببیند.

ممکن است ماژول حافظه شما نقصی داشته باشد که از کنترل کیفیت عبور کرده و با گذشت زمان بدتر شده است. این احتمالاً بیشترین دلیل خرابی RAM است.

همچنین ممکن است ماژول حافظه خوب باشد اما یک یا چند اسلات حافظه روی مادربرد شما معیوب است و مانع عملکرد RAM می شود. این نقص ممکن است حتی آنقدر بد باشد که به حافظه آسیب برساند.

سوالات رایجی که برای شما امکان دارد پیش آمده باشد را در زیر می خوانید:

  1. اگر RAM خراب باشد چه اتفاقی می افتد؟
این مطلب را از دست ندهید   خروج از برنامه Frozen Computer

RAM ضعیف می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند. اگر از خرابی های مکرر و یخ زدگی و  راه اندازی مجدد یا Blue Screens of Death رنج می برید شما تراشه RAM نامناسب می تواند دلیل مشکلات شما باشد. اگر این مزاحمت ها هنگام استفاده از یک برنامه کاربردی یا حافظه فشرده اتفاق بیفتد  RAM ضعیف مقصر است.

  1. چگونه می توانم RAM را بررسی کنم؟

نحوه تست RAM با ابزار تشخیص حافظه Windows

  • “Windows Memory Diagnostic” را جستجو کرده و برنامه را اجرا کنید. …
    • Restart now and check problems را انتخاب کنید. ویندوز بطور خودکار راه اندازی می شود

  • تست را اجرا می کند و دوباره ویندوز راه اندازی می شود. …
  • پس از راه اندازی مجدد منتظر پیام نتیجه باشید.
  1. چگونه اسلات RAM معیوب را برطرف کنم؟

نحوه تعمیر اسلات حافظه

  • اطمینان حاصل کنید که مشکل از اسلات RAM است و نه کارت حافظه …
  • کارت حافظه را از اسلات RAM خارج کنید. …
  • کارت RAM را دوباره در اسلات حافظه قرار دهید. …
  • رایانه را روشن کنید و ببینید حافظه شناسایی می شود یا خیر. …

کارت RAM را در اسلات حافظه دیگری در مادربرد قرار دهید و ببینید کارت شناسایی شده می شود یا خیر.

  1. آیا رم بد می تواند به مادربرد آسیب برساند؟

بله قطعاً می تواند به مادربرد شما آسیب برساند … اما رم آسیب دیده کار نمی کند و bios شما اصلاً تشخیص نمی دهد … فقط 20٪ احتمال دارد مادربرد شما آسیب ببیند … … اما از آن در مادربرد استفاده نکنید.

  1. آیا کامپیوتر می تواند بدون RAM کار کند؟
این مطلب را از دست ندهید   پیغام خطای ویندوز 10

خیر. برای کامپیوترهای مدرن امکان اجرای رایانه بدون RAM وجود ندارد. امکان کار با RAM بسیار کم است. شما به مقداری RAM نیاز دارید چرا که هنگام فشار دادن دکمه روشن بودن، BIOS (بایوس (BIOS) به عنوان یک سخت افزار (Firmware) در داخل یک تراشه (Chip) است که روی همه مادربرد(Motherboard)  در کامپیوترهای شخصی سازگار با IBM قرار گرفته است) درون RAM قرار می گیرد. تا زمانی که سخت افزار را اصلاح نکنید نمی توانید رایانه را راه اندازی کنید.

  1. چه عواملی باعث خرابی Ramمی شوند؟

گرما و افزایش قدرت و RAM بی کیفیت و  همچنین مادربرد از کار افتاده و معیوب و منبع تغذیه نامناسب همچنین مادربردهای ارزان قیمت و اورکلاک کردن … همه اینها می تواند باعث خرابی RAM شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 7 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »