نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صدای بوق بلند مداوم در رایانه به چه معنا است؟

برای نشان دادن وضعیت رایانه نوعی بوق در هنگام راه اندازی رایانه می شنوید. به طور کلی یک بوق طولانی و مداوم به این معنی است که یک مشکل سخت افزاری وجود دارد که غالباً مربوط به حافظه است که می تواند از راه اندازی رایانه شما جلوگیری کند.

اگر نمی توانید رایانه خود را به درستی راه اندازی کنید باید نگاهی به سخت افزار داخل دستگاه بیندازید. در بهترین حالت کامپیوتر می توانید تنظیمات مجدد را انجام داده و به عملکردهای عادی خود بازگردانید. در بدترین حالت ممکن رایانه شما دچار نقص سخت افزاری بزرگی شده است که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. قبل از اینکه کامپیوتر را جدا کنید تا سخت افزار را بررسی کنید ابتدا راه اندازی مجدد سیستم را امتحان کنید.

اگر می توانید به منو دسترسی پیدا کنید و یک راه اندازی مجدد را اجرا نموده و مراحل را دنبال کنید:

اگر رایانه در هنگام ایجاد صدا کارایی ندارد دکمه روشن / خاموش را فشار داده و نگه دارید تا خاموش شود.

پس از اینکه کامپیوتر را خاموش کردید سیم برق و باتری را جدا کنید و به مدت دو دقیقه کامل صبر کنید. بعد از این دو دقیقه برق را وصل کنید و رایانه را تست کنید.

اگر سر و صدا ادامه داشت شما دچار یک مشکل بالقوه جدی شده اید که نیاز به حل و فصل دارد.

اگر رایانه هنگام راه اندازی کامپیوترتان بوق می زند بدون هیچ گونه تردیدی مسئله به احتمال زیاد یک مشکل سخت افزاری و حافظه ای است که بهتر است موارد زیر را بررسی نمایید:

  1. باتری را بررسی کنید

به عنوان آخرین تلاش شما می توانید سطح باتری را بررسی نمایید یا مطمئن شوید که کامپیوتر شما به طور ایمن به منبع تغذیه متصل است. تمام انشعابات را بررسی نمایید تا در صورت لزوم مطمئن شوید چرا که اتصال شل شده می تواند باتری را خالی کند و صدای بوق بسیاری از رایانه ها به این علت است که فقط هشداری برای از بین رفتن برق و نزدیک بودن به خاموش شدن کامپیوتر است.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال به اینترنت

در صورتی که کامپیوتر شارژ کامل داشت و شارژ باتری مشکلی نداشت به سراغ مراحل دیگر برای عیب یابی جدی تر بروید. اگر شانس با شما یار باشد مشکل شما با شل کردن سیم برق حل می شود.

  1. حافظه بد می چسبد

اگرچه یک بوق طولانی می تواند به معنای مشکلات سخت افزاری شما باشداما این لزوما به معنای بد بودن سخت افزار شما نیست و به راحتی می تواند به معنای شل بودن یا متصل نشدن صحیح آن باشد.

برای حل مشکل حافظه رایانه خود را به راحتی از اسلات خود جدا کرده و دوباره آن را متصل نموده و جایگزین کنید.

اگر این عمل فایده نداشت  و رایانه شما بیش از یک حافظه دارد سعی کنید هر بار فقط یک حافظه را در اسلات خود وارد کنید. ممکن است یک اسلات خراب شده باشد در حالی که اسلات دیگر مناسب است.

  1. عیب یابی تراشه

نصب تراشه BIOS بر روی مادربرد رایانه شما برای حافظه و پردازش است. شما باید صفحه محافظ را بردارید تا تراشه مشاهده شود و سازنده آن مشخص شود. البته قبل از کشیدن صفحات محافظ برای دسترسی به مادربرد حتمابرق را خاموش کرده و مطمئن شوید که کامپیوتر شما خاموش است.

نام شرکت را بنویسید و برای دستیابی به کدهای عیب یابی سریع جستجو نموده چرا که هر شرکت برای تعیین مشکلات خاص از کدهای بوق رایانه ای مختلفی استفاده می کند. برای تعیین مشکل در راهنمای عیب یابی سازنده تراشه BIOS به دنبال بوق پیوسته باشید چرا که به طور معمول بوق ها در یک توالی رمزگذاری شده اتفاق می افتند. وقتی یک بوق مداوم می شنوید ممکن است یک CPU بیش از حد گرم شده باشد یا یک مسئله مهم دیگر رخ داده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   نرم افزارهای بهینه سازی رایانه

پس از تعیین مشکل خودتان می توانید مشکل رایانه را برطرف کنید یا می توانید آن را به یک سرویس تعمیر حرفه ای برسانید.

  1. اتصالات PC-HDD را بررسی کنید

PC Scan برای یافتن خطاهایی است که باعث ایجاد مشکلات امنیتی و کاهش سرعت می شوند که با ابزار Restoro Repair انجام داده می شود بعد از اتمام اسکن، روند تعمیر فایلها و اجزای جدید Windows جایگزین فایل های آسیب دیده خواهد شد همچنین می توانید رایانه شخصی را از گرد و غبار حافظه داخلی RAM پاک کرده و کارت های RAM CPU/HSF   GPU و PCI را دوباره در جای خود قرار دهید و سپس از ترکیب حرارتی برای تعادل آنها استفاده کنید.

توجه: برای اتصال و مونتاژ رایانه شخصی خود به یک پیچ گوشتی نیاز دارید. علاوه بر این اگر تجربه فنی ندارید به سازنده رایانه شخصی خود و راهنمای فنی نیازمند هستید.

در مجموع برای بررسی اتصالات و رفع مشکل این مراحل را اجرا کنید:

  • رایانه خود را خاموش کرده و باتری را جدا کنید. پس از آن قاب کامپیوتر خود را باز کنید.
  • HDD را از رایانه جدا کنید.
  • تمام درگاه ها و سیم های اتصال HDD به کامپیوتر را تمیز کنید و همچنین کابل های SATA و برق را بررسی کنید.
  • خمیر حرارتی را روی پردازنده قرار دهید.
  • کابلهای معیوب را که شناسایی می کنید جایگزین کرده و اتصالات شل را برطرف کنید.
  • کارتهای RAM  CPU/HSF  GPU و PCI را دوباره در جای خود قرار دهید
  • حالا HDD را به کامپیوتر وصل کنید. (اطمینان حاصل کنید که تمام اتصالات محکم بسته شده اند.
  • بعد باتری را متصل کرده و رایانه خود را روشن کنید.
این مطلب را از دست ندهید   عدم نصب برنامه کامپیوتر

با این حال ما به شما توصیه می کنیم با یک تکنسین کامپیوتر مشورت کنید تا در این راه حل به شما کمک کند.

چگونه می توانم کامپیوتر خود را متوقف کنم که بوق نزند؟

Beep in Sounds Panel را غیرفعال کنید برای این منظور Control Panel را باز کرده و پنل Sounds and Audio Devices را پیدا کنید بعد از آن برگه Sounds را انتخاب کرده و سپس  Default Beep  را در لیست پیدا کنید. کشویی صدا را در پایین به None  تغییر دهید و سپس روی Apply کلیک کنید. این کار باید بوق کنترل صدا را غیرفعال کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 9 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »