نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه کامپیوتر خود را مانند تعمیر کاران درست کنیم؟

موارد ساده مختلفی  در تعمیر کامپیوتر وجود دارد که می توانید خودتان آنها را حل کنید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

شما در ادامه مطلب روشهایی را برای تعمیر رایانه خود برای برخی از مشکلات ساده و رایج را یاد خواهید گرفت که به قرار زیر هستند:

  1. برطرف نمودن Slow Computer
  2. حذف بدافزار یا ویروس
  3. به روزرسانی یا تغییر بخش رایانه
  4. بازیابی فایل های حذف شده
  5. رفع خطاهای ویندوز
  6. نصب مجدد سیستم عامل

چگونه مشکل کند بودن کامپیوتر را برطرف کنیم؟

اگر رایانه شما کند است و به درستی پاسخ نمی دهد برای رفع آن می توانید چند کار را انجام دهید. شما باید نرم افزارهای غیرضروری را از رایانه خود حذف کنید. آنها حافظه هارد دیسک را گرفتند و سرعت کامپیوتر شما را کم کردند.

بنابراین به صفحه کنترل بروید و برنامه هایی را که استفاده نمی کنید حذف کنید همچنین شما باید فایل های غیر ضروری را از هارد دیسک خود حذف کنید. اگر هارد دیسک تقریباً پر است رایانه شما نمی تواند به سرعت کار کند.

همچنین می توانید SSD ها را ارتقا دهید که سریعتر از HDD هستند. رایانه شما برخی از فایل های موقت را ذخیره می کند در نتیجه گاهی اوقات هنگامی که رایانه شخصی تعداد زیادی فایل موقتی دارد سرعت آن کاهش می یابد بنابراین فایل های موقت را حذف کنید.

برای این کار دکمه Windows و R را فشار دهید تا گفتگوی اجرا باز شود. اکنون٪ temp٪ را تایپ کرده و ok را فشار دهید.

پنجره فایل موقت را مشاهده خواهید کرد اکنون همه فایل ها را انتخاب کنید و دکمه Shift & Del را فشار دهید.

بسیاری از برنامه های راه اندازی نیز سرعت کامپیوتر شما را کم می کنند. آنها در پس زمینه به کار خود ادامه می دهند و از منابع سیستم استفاده می کنند. بنابراین می توانید برنامه کاربردی غیرضروری را برای افزایش سرعت رایانه خود حذف کنید.

بر روی نوار وظیفه کلیک راست نموده و Task Manager را انتخاب نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   مونتاژ برق USB Lenovo Slim DVD Burner DB65

حالا روی تب Startup کلیک کنید. برای غیرفعال کردن راه اندازی یک برنامه می توانید برنامه را انتخاب کرده و بر روی دکمه Disable کلیک کنید. می توانید برنامه های غیرضروری را غیرفعال کنید اما مطمئن شوید که نرم افزارهای لازم مانند آنتی ویروس را  غیر فعال نمی کنید.

مطابق شکل شما برای افزایش سرعت رایانه خود می توانید My Computer را باز کرده و بر روی پارتیشن کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

اکنون مطابق شکل روی تب Tools کلیک کرده و سپس روی Optimize در Optimize کلیک کرده و درایو را defragment کنید.

اکنون مطابق شکل یک درایو را انتخاب کرده و بر روی Optimize کلیک کنید.

همچنین می توانید با استفاده از ابزار Disk Cleanup مقداری فضای ذخیره سازی آزاد کنید تا رایانه شما به راحتی کار کند. برای این کار دوباره به My Computer بروید و بر روی پارتیشن کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. مطابق شکل در تب General بر روی Disk Cleanup کلیک کنید.

این ذخیره سازی را که می تواند رایگان باشد، تجزیه و تحلیل می کند. می توانید فایل ها را برای حذف در پنجره بعدی انتخاب کنید.

بسیاری از آنتی ویروس ها و ضد بد افزارهای خوب وجود دارد که می توانید اشتراک آنها را خریداری کرده و رایانه خود را تمیز کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید نصب آنتی ویروس و اجرای اسکن است. گاهی اوقات ویروس ها به شما اجازه نمی دهند آنتی ویروس بارگیری کنید. برای غلبه بر این وضعیت ، این ابزار را در رایانه دیگری بارگیری کنید و سپس رایانه خود را در حالت safe mode بوت کرده و سپس آنتی ویروس را نصب کنید. برای اجرای ویندوز در حالت ایمن (safe mode) کلید Ctrl + F8 را هنگام راه اندازی فشار دهید و حالت امن را انتخاب کنید.

به روزرسانی یا تغییر بخش رایانه

اگر می خواهید بخشی از دستگاه خود را به روز کنید نیازی به پرداخت هزینه آن نیست. به راحتی این کار صورت می پذیرد. بسیاری از اجزای رایانه به راحتی قابل نصب و حذف هستند.

این مطلب را از دست ندهید   کار با یک مادربرد خراب

برای ارتقا RAM  باید بدانید که کامپیوتر شما از کدام نوع RAM پشتیبانی می کند. برای اینکه آن را بدانید باید روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و Task Manager را انتخاب کنید. روی تب Performance کلیک کرده و سپس روی Memory کلیک کنید. نوع RAM را در گوشه بالا سمت راست مشاهده خواهید کرد. اکنون می دانید که کدام نوع RAM را بخرید. اکنون اندازه آن را تعیین کنید اگر می خواهید رایانه شما 8 گیگابایت رم داشته باشد و یک جای خالی RAM نیز دارید می توانید 8 گیگابایت RAM خریداری کنید.

در صورت نبود اسلات خالی شما باید یک رم 4 گیگابایتی خریداری کنید

اگر مطمئن نیستید که چگونه یک RAM یا هارد دیسک جدید را حذف و وارد کنید  می توانید فیلم ها را بصورت آنلاین تماشا کنید. چندین آموزش به شما گام به گام می گوید. اگر قصد تغییر هارد دیسک را دارید  باید Windows را دوباره نصب کنید. کمی بیشتر تلاش می کنید اما کار سختی نیست.

به همین ترتیب می توانید قطعات دیگری مانند SMPS ، درایو نوری و حتی مادربرد را تغییر دهید.

بازیابی فایل های حذف شده

هنگامی که یک فایل مهم را به طور تصادفی حذف کردید و در سطل آشغال نیست با افراد بازیابی اطلاعات تماس می گیرید تا کار را برای شما انجام دهند. آنها قدرت جادویی برای بازیابی فایل های شما ندارند. آنها از برخی ابزارها برای بازیابی فایل های حذف شده استفاده می کنند. بنابراین می توانید خودتان نیز از آن استفاده نمایید.

وقتی فایلی را از هارد دیسک پاک می کنید بلافاصله پاک نمی شود بلکه این سیستم فقط نام آن را از فایل فهرست حذف می کند. بنابراین شما نمی توانید آن را پیدا کنید. برخی از ابزارها چنین داده هایی را جستجو می کنند و به شما کمک می کنند تا آنها را بازیابی نمایید.

رفع خطاهای ویندوز

اگر با خطای windows مواجه هستید دیگر نیازی به تماس با تعمیرکاران سرویس نیست. با کمی تحقیق می توانید این خطاها را خودتان رفع کنید. هنگام دریافت یک پنجره خطا  یک کد خطا برای شناسایی آن ارائه دهید. کد خطا را یادداشت کرده و در اینترنت در مورد آن جستجو کنید. من مطمئن هستم که شما یک راه حل پیدا خواهید کرد.

این مطلب را از دست ندهید   رعایت نکات قبل از تعمیر کامپیوتر

اگر می خواهید راه حل ساده تری داشته باشید یک ابزار تعمیر سیستم را بارگیری کنید.

Windows Repair چنین نرم افزاری است که به طور خودکار خطاهای رجیستری را شناخته و آنها را برطرف می کند.

Iolo System Mechanic یکی دیگر از ابزارهای مفید در این مورد است.

نصب مجدد سیستم عامل

اگر کامپیوتر به هیچ وجه کار نمی کند پس می توانید سیستم عامل را دوباره نصب نمایید. نصب مجدد سیستم عامل بسیاری از مشکلات شما را برطرف می کند. مشکل کاهش سرعت را رفع و همچنین فایل های سیستم گمشده و خراب را جایگزین می نماید. سیستم شما به تنظیمات پیش فرض بازیابی می شود و می توانید یک رایانه شخصی تازه داشته باشید.

می توانید از CD / DVD ویندوز برای نصب مجدد آن استفاده کنید یا همچنین می توانید از ابزار بازنشانی داخلی استفاده کنید.

برای تنظیم مجدد ویندوز 10 روی دکمه Start کلیک راست کرده و Settings را انتخاب کنید.

اکنون بر روی Update & Security کلیک کنید. سپس در پنجره سمت چپ روی Recovery کلیک کنید. سپس بر روی شروع به کار در زیر Reset this PC کلیک کنید. شما دو گزینه خواهید دید یکی Keep my files و دیگری حذف همه چیز.

با نگه داشتن فایل های من (Keep my files) برنامه ها و تنظیمات حذف می شوند اما فایل های شخصی شما حذف نمی شوند.

این در صورتی است که گزینه remove Everything همه چیز را از کامپیوتر شما از جمله داده های شخصی شما حذف می کند.

برای بازنشانی ویندوز 10 گزینه ای را انتخاب کنید و سپس دستورالعمل صفحه را دنبال کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دو =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »