نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی های کامپیوتر در صورت کثیفی / گرد و غبار یک آلرژن رایج خانگی است و هنگامی که شروع به جمع شدن می کند به وسایل الکترونیکی و سایر اقلام ظاهری نامناسب می دهد. با این حال، گرد و غبار می تواند در داخل کامپیوتر بسیار بیشتر از بیرون ویران کند. بسیار مهم است که از تجمع گرد و غبار و کثیفی در داخل رایانه شما جلوگیری کنید، زیرا می تواند باعث آسیب دائمی قابل مشاهده به برخی از قطعات و از کار افتادن برخی دیگر شود.

حرارت و گرما زیادی

گرد و غبار بیش از حد در رایانه می تواند باعث ایجاد انواع مختلفی از مسائل مربوط به گرما شود. گرد و غباری که روی اجزایی مانند ماژول های حافظه جمع می شود، آنها را عایق می کند و از خروج هوای فن های رایانه جلوگیری می کند. گرد و غباری که دریچه های ورودی و خروجی کامپیوتر را مسدود می کند از ورود هوای خنک به کامپیوتر و خروج هوای گرم جلوگیری می کند. گرد و غبار روی پره های یک فن خنک کننده باعث ایجاد اصطکاک، ایجاد صدا و جلوگیری از چرخش نرم فن می شود. کامپیوتری که بیش از حد گرم می شود ممکن است به دلیل ویژگی حفاظت حرارتی پردازنده به کندی کار کند، ممکن است ناپایدار باشد و ممکن است خرابی سخت افزاری اولیه را تجربه کند.

لنز درایو نوری

لنز یک درایو DVD کامپیوتر یک پرتو لیزر با طول موج تنها 650 نانومتر ساطع می کند. آلاینده های بیش از حد روی لنز می تواند مانع از خواندن صحیح اطلاعات درایو شود. این ممکن است باعث ایجاد پیام های خطا در هنگام خواندن و رایت دیسک ها شود. اگرچه ممکن است در برخی موارد بتوانید این مشکل را با کیت تمیزکننده لنز DVD حل کنید، اما اغلب لازم است درایو زمانی که به این وضعیت رسید تعویض شود.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل کندی اتصال اینترنت کامپیوتر

خرابی های کامپیوتر در صورت کثیفی

گرد و غبار در صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ یا مانیتور LCD رومیزی دارای سطح ظریفی است که به راحتی توسط گرد و غبار یا پارچه تمیزکننده خشن خراشیده می شود. اگر هنگام تمیز کردن صفحه کثیف مراقب نباشید، ممکن است گرد و غبار و ذرات کثیفی را روی سطح بکشید و خراش‌های میکروسکوپی باقی بمانید که باعث ایجاد “چرخش” قابل مشاهده روی صفحه می‌شود. ممکن است امکان تعمیر صفحه نمایش آسیب دیده به این روش وجود نداشته باشد.

گرد و غبار در ماوس توپ

یک ماوس معمولی دارای یک توپ لاستیکی در داخل است. وقتی ماوس را حرکت می دهید، توپ می چرخد ​​و باعث چرخش غلتک های پلاستیکی داخلی می شود. از آنجایی که قسمت پایین ماوس باید باز بماند تا توپ بتواند غلت بخورد، گرد و غبار وارد بدنه ماوس شده و شروع به جمع شدن روی غلتک ها می کند.

غلتک های کثیف قادر به برقراری تماس مناسب با توپ نیستند و باعث عملکرد ضعیف ماوس می شود. پایین ماوس را بردارید، توپ را بیرون بیاورید و گرد و غبار غلتک ها را بخراشید یا آن را با یک ماوس نوری جایگزین کنید. یک ماوس نوری به مراتب کمتر در برابر تجمع گرد و غبار حساس است.

رفع نور پس زمینه LCD

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 1 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »