نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 رفع کندی کامپیوتر ویندوزی / راه اندازی آهسته یا طولانی مایکروسافت ویندوز (بوت آپ) می تواند ناشی از مسائل مختلف باشد. این مقاله حاوی پیشنهادات و نکات مختلفی برای کمک به بهبود سرعت کلی راه اندازی یا راه اندازی مجدد کامپیوتر شما است.

اگر مرتباً از رایانه خود استفاده می کنید، به جای خاموش کردن کامل، در نظر داشته باشید که هنگام فشار دادن دکمه پاور، آن را خاموش نکنید یا رایانه خود را وارد حالت خواب نکنید.

برنامه های راه اندازی را غیرفعال کنید

برنامه هایی که با راه اندازی کامپیوتر بارگذاری می شوند در حافظه فعال می مانند. در نتیجه، یکی از دلایل اصلی کاهش سرعت بوت ویندوز هستند. غیرفعال کردن بارگیری خودکار برنامه هایی که اغلب از آنها استفاده نمی کنید هر بار که رایانه روشن می شود، می تواند زمان بوت شدن را کاهش دهد.

ScanDisk و Defrag

استفاده از Microsoft ScanDisk و Defrag یا ابزارهای دیسک مشابه به تأیید اینکه هارد دیسک شما بدون خطا کار می کند و در عین حال داده های ذخیره شده را به کارآمدترین شکل ممکن سازماندهی می کند، کمک می کند. پیشنهاد می کنیم هر دوی این ابزارها را حداقل هر چند ماه یکبار اجرا کنید.

فضای هارد دیسک کافی نیست

برای اینکه رایانه شما بهینه کار کند، حداقل به 250 مگابایت فضای موجود در هارد دیسک نیاز دارد. اگر کمتر از این مقدار داشته باشید، کندی در عملکرد کلی و زمان بوت ممکن است رخ دهد.

پاک کننده رجیستری

اگرچه ما اغلب پاک کننده های رجیستری را توصیه نمی کنیم، اما در برخی شرایط نادر، آنها به بهبود عملکرد کلی ویندوز، از جمله راه اندازی، کمک می کنند. اگر تمام توصیه‌های بالا را با حداقل بهبود سرعت راه‌اندازی اجرا کردید، ممکن است بخواهید رجیستری سیستم خود را پاک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش راه اندازی مجدد ویندوز مایکروسافت

 رفع کندی کامپیوتر ویندوزی

فرمت کنید و دوباره نصب کنید

اگرچه این فرآیند کمی زمان بر است، ممکن است بخواهید همه چیز را از رایانه پاک کنید و ویندوز را دوباره نصب کنید. این فرآیند باعث می شود رایانه شما مانند زمانی که جدید بود کار کند.

ارتقاء سخت افزار

ما این گزینه ها را برای آخرین بار ذخیره کردیم زیرا هزینه ای برای کاربر مرتبط با آنها دارند. که می شود گفت؛ آنها برخی از موثرترین راه ها برای افزایش عملکرد و کاهش زمان بوت هستند.

افزودن حافظه با دسترسی تصادفی

نصب حافظه اضافی (RAM) در رایانه به افزایش سرعت کلی رایانه کمک می کند و در برخی موارد می تواند زمان بوت شدن را کاهش دهد. اگر رایانه شما کمتر از دو گیگابایت رم دارد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که آن را ارتقا دهید.

افزودن درایو حالت جامد

SSD موثرترین راه برای بالا بردن عملکرد در سراسر برد برای هر کامپیوتری است. در رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ، انتقال ویندوز از یک هارد دیسک استاندارد به یک درایو حالت جامد به طور چشمگیری زمان راه‌اندازی شما را کاهش می‌دهد. Amazon.com دارای یک آرایه کامل از SSD است.

آموزش رفع کندی کامپیوتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »