نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر نهایی منبع تغذیه رایانه

در زیر 4 مرحله برای تعمیر نهایی رایانه شما در نظر گرفته شده که در ادامه مطلب آنها را با هم مرور خواهیم نمود:

مرحله 1: منبع تغذیه چه کاری انجام می دهد؟

PSU  برای قطعات داخلی کامپیوتر برق AC را به ولتاژ پایین ولتاژ DC تبدیل می کند. برای اینکه مادربرد یا هارد دیسک بتواند برق مصرف کند، منبع تغذیه ضروری است به نحوی که بدون آن کامپیوتر کار نمی کند.

برخی از PSU ها دارای سوئیچ دستی برای انتخاب ولتاژ ورودی هستند  در حالی که برخی دیگر به طور خودکار با ولتاژ شبکه سازگار می شوند.

4  نوع اصلی PSU وجود دارد که به قرار زیر می باشند:

  1. Unregulated: اساسی ترین شکل PSU است که اگر مقدار ورودی تغییر کند، مقدار خروجی ولتاژ با یک مقدار متناسب تغییر می کند. ارزان، ساده و کارآمد است.

  1. تنظیم خطی: یک تنظیم کننده خطی معمولی برای تولید ولتاژ ثابت برای دامنه وسیعی از ولتاژ ورودی طراحی شده است. ولتاژ ورودی اضافی را کاهش می دهد تا حداکثر مقدار خروجی را به بار برساند. آنها بسیار بزرگ، سنگین و گران هستند.
  2. سوئیچینگ: مخلوطی از هر دو حالت تنظیم شده و تنظیم نشده خطی است. منبع تغذیه سوئیچینگ بر اساس اصل اصلاح ولتاژ ورودی جریان برق AC به DC ، باعث تبدیل مجدد آن به جریان متناوب با فرکانس بالا از طریق ترانزیستورهایی که به عنوان کلیدهای روشن / خاموش کار می کنند شده و باعث افزایش ولتاژ AC بالا یا پایین با استفاده از یک وزن سبک خواهد شد. ترانسفورماتور ، سپس خروجی AC ترانسفورماتور را به DC اصلاح کرده و برای خروجی نهایی فیلتر می کند. راندمان بالا، وزن سبک و اندازه کوچک رایج ترین نو ع PSU هستند.
  3. Ripple regulated: در صورت لزوم برق DC را به یک خازن بزرگ منتقل می کند تا ولتاژ خروجی را از یک نقطه تنظیم بالا و پایین حفظ کند. کار بر روی آن ایمن است و اساساً یک سوئیچینگ با سوئیچ کمتر پیچیده است.
این مطلب را از دست ندهید   تشخیص خرابی مادربرد

مرحله 2: با اصطلاحات زیر آشنا شوید:

ترانسفورماتور: دستگاهی که ولتاژ بالا را به ولتاژ پایین تبدیل می کند یا بالعکس. هدف نهایی PSU  تبدیل ولتاژ بالا AC به ولتاژ پایین DC است.

یکسو کننده: با حذف سمت منفی سیگنال سینوسی سیگنال را اصلاح می کند. یکسو سازهای تمام موج از یکسو سازهای متداول مورد استفاده در منبع تغذیه هستند. آنها به راحتی اجازه می دهند که نیمه چرخه مثبت عبور کرده و نیمه چرخه منفی را به نیم چرخه مثبت تبدیل کنند.

فیلترها: فیلترها هر جزء component AC موجود را فیلتر می کنند و DC را به عنوان خروجی فراهم می کنند.

رگولاتور: رگولاتور وسیله ای الکتریکی یا الکترونیکی است که ولتاژ خروجی ثابت را بدون توجه به تغییر در جریان بار، ولتاژ ورودی یا دما را حفظ می کند.

بار: قابلیت حفظ سطح ولتاژ ثابت در کانال خروجی را دارد.

مرحله 3: علل و راه حل های مشکلات منبع تغذیه

مشکل اصلی که منبع تغذیه با آن روبرو است افزایش برق است.

افزایش قدرت جهش جریان الکتریکی در خانه که مقدار زیادی از علل می تواند باعث این امر شود که از آن جمله می توان به صاعقه ، قطع برق ، اتصال کوتاه ، سایر تجهیزات بزرگ در همان خط برق و عملکرد شرکت برق اشاره نمود. هنگامی که منبع تغذیه در اثر افزایش برق قطع شد، معمولاً تنها گزینه تهیه کردن منبع جدید است. در آینده می توانید یک محافظ برای محافظت در برابر تغییرات ولتاژ تهیه کنید.

مشکل بزرگ دیگر گرم شدن بیش از حد در منبع تغذیه است.

فن منبع تغذیه می تواند گرد و غبار را جمع کرده و باعث گرم شدن بیش از حد آن شود. دوباره هنگامی که منبع تغذیه شما به دلیل گرم شدن بیش از حد کار نمی کند ، بهترین گزینه خرید منبع جدید است. اما برای جلوگیری از این امر می توانید هر 3-6 ماه یکبار با هوای فشرده گرد و غبار را از بین ببرید.

این مطلب را از دست ندهید   رمزگذاری دستگاه

مرحله 4: ابزارهایی برای رفع مشکل منبع تغذیه

مراقبت های جسمی: می توانید از مولتی متر استفاده کنید تا مطمئن شوید منبع تغذیه ولتاژ یا تست مناسب سوئیچ دارای برق معیوب است.

همانطور که قبلاً گفته شد می توانید از محافظ برای محافظت در برابر افزایش برق استفاده کنید.

شما می توانید کابل ها را به گونه ای منظم نگه دارید تا از گره خوردن آنها جلوگیری نمایید.

برای نصب PSU در کیس و همچنین برداشتن پوشش PSU به یک پیچ درایو نیاز دارید.

همچنین از یک قوطی هوای فشرده برای از بین بردن گرد و غبار در فن استفاده کنید تا بیش از حد گرم نشود.

مراقبت از نرم افزار

مراقبت از نرم افزار برای PSU زیاد نیست  با این وجود قبل از خرید PSU می توانید از یک ماشین حساب منبع تغذیه استفاده کنید. به شما این اطمینان را می دهد که به اندازه کافی برای تأمین رایانه شخصی قدرت دارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 9 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »