نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر فن پر سر و صدا

در این مقاله توصیه هایی در مورد تعمیر فن پر سر و صدا شده که امید دارم برای شما سودمند باشد با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مرحله 1: حذف مورد آزار دهنده

ابتدا فن را از رایانه خود جدا کنید بعد فن را تعویض کنید.

مرحله 2: مشکل آشکار شد

اکنون در قلب مشکل هستید. شاید 5 دقیقه یا همین طور طول می کشد که سوراخ را در ته فن خود ایجاد کنید.

از یک سوراخ کوچک برای یک ابزار چرخشی برای انجام کار اصلی استفاده نموده. بعد که نزدیک تر شدید، بقیه پلاستیک ها را با چاقوی سرگرمی ، مانند X-Acto # 11 بیرون بیاورید. این دقیقاً همان چیزی است که باید از آن استفاده نمایید  ولی شما می توانید هر چاقویی که با آن راحت هستید را برای این کار در نطر بگیرید.

هدف در اینجا این بود که به اندازه کافی تحمل بلبرینگ را در اینجا حفظ باشد برای این منظور مقداری روان کننده در آن وارد نموده تا بلبرینگ همزمان با سوراخ کردن ما نیفتد همچنین آسیب نرساندن به فلز نیز از اهداف دیگری است که انجام شده به همین منظور مقداری پلاستیک بردارید تا به بلبرینگ برسد.

در مثال ما یاتاقان در معرض گرد و غبار خشک  قرار گرفته و فلز روی فلز ایجاد سر و صدا می کند، که ما در مرحله بعدی این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

مرحله 3: روغن کاری یاتاقان

در بسیاری از موتورها که جدا کرده شده بودند و موتورهای قدیمی احساس می شود که روغن کاری یاتاقان ها برای نگه داشتن آن و رفع اصطکاک مفید است بنابراین بر روی میز کار یک پارچه پنبه ای گذاشته و با یک قیچی دو مثلث کوچک را از آن جدا کنید، که از آنها به عنوان روغن کاری برای یاتاقان استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   رفع خطای NSIS

یک  توصیه در مورد روغن:

این یاتاقان کوچک است. روغن اصلی یک روغن بسیار غلیظ انتخاب کنیدکه زیرا نوار مانند مواد چسب می چسبد. شما نوار چسب را روی چیزی قرار دهید و باید مدت زیادی روغن روی آن باقی بماند.

ابتدا یک روغن در سوراخ خود ریخته که داخل قاب فن برود. اما مطمئن شوید که این روغن واقعاً نافذ  باشد بنابراین با احتیاط یک میکرو قطره از مقداری روغن نفوذی نیز در این حفره قرار دهید. می توانید این کار را با برس کوچکی انجام دهید. برای این منظور  مقداری روغن نفوذی در یک قوطی فلزی ریخته بعد قلمو را درون آن فرو برده و سپس آن را به درون حفره بزنید.

این ظرف روغن در یک سوراخ در قاب فن خود نشست  دقت کنید که نمی خواهیم در سراسر صفحه آداپتور ویدیوی تمیز اجرا شود. وقت آن است که آن دو مثلث کوچک پارچه نخی را در آنجا بیندازید تا روغن خیس بخورد. این روش به روغن اجازه می دهد تا به بلبرینگ برسد. این نوعی مخزن روغن است که می تواند یاتاقان را با روغن نگه دارد.

مرحله 4: آب بندی کردن کار

برای انجام این کار  برچسبی که روی پنکه بود را جدا کرده که  این یک ماجرا ارزان قیمت است و تا جایی که آب بندی نشده است اعتماد به نفس زیادی را در شما  ایجاد نخواهد کرد. چند نوار Gorilla را انتخاب نمایید که برای این کار مناسب تر است بعد برای این منظور باید یک دایره از آن جدا کرده و روی آن بچسبانید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر دوربین لپ تاپ در ویندوز 10

تنها چیزی که باقی مانده این است که اکنون فن را دوباره روی صفحه نصب کنید.

یک سوال مطرح می شود که این فن چگونه کار خواهد کرد؟ با توجه به اینکه با روش های بالا فن خود را تعمیر کرده باشید  رایانه شما ساکت و بدون سر و صدا به کار خود ادامه خواهد داد و ساکت خواهد بود.

بسیاری از فن ها دارای شاخه های لاستیکی هستند که در زیر برچسب مخفی شده اند. می توانید فن ها را باز کنید و روغن کاری کنید که معمولا مخصوص فن هایی است که پلاگین روغن ندارند.

با توجه به روش روغن کاری خاصی که در روش های بالا ذکر شد امید دارم مشکل تان رفع شود

در  ادامه مطلب به سوال یکی از شما عزیزان پاسخ داده شده است با هم بخوانیم:

چرا فن کامپیوتر من ناگهان صدای خیلی بلندی می دهد؟

صدای فن بلند کامپیوتر اغلب به علت یک فن کامپیوتر غبارآلود ایجاد می شود به نحوی که با جمع شدن گرد و غبار ، مانع از خنک شدن موثر در اجزای داخلی حساس کامپیوتر شما به خصوص فن می شود. برای رفع این مشکل بهتر است تا شما به طور منظم گرد و غبار را از فن ها و دریچه ها پاک کنید تا کامپیوتر شما بتواند خود را به طور موثر خنک کند.

می توانید از نرم افزار کنترل فن استفاده کنید

اگر صدای فن های رایانه شما بیش از حد بلند است می توانید از نرم افزار کنترل فن برای کاهش سرعت آنها استفاده کنید. با این حال به شما توصیه می شود اگر رایانه شما  دارای مشکل گرمایی است که فن ها نمی توانند آن را برطرف کنند ایده خوبی نیست، زیرا یک رایانه شخصی یا لپ تاپ بسیار داغ می تواند آسیب ببیند.

این مطلب را از دست ندهید   کابل اسپیکر Harman Kardon CN-04N567-4822
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »