نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی در ویندوز 10. برای شروع رفع مشکل انجماد خود، باید بدانید چه چیزی باعث آن شده است. زمان وقوع فریز را در نظر بگیرید (آیا هر بار که برنامه خاصی را اجرا می کنید یا عملکرد خاصی را انجام می دهید؟)، هر چند وقت یکبار اتفاق می افتد و آیا به طور منظم رخ می دهد یا خیر، و آیا این مشکل فقط با رایانه یا شبکه شما است. اگر مشکل از شبکه ای از رایانه ها است، ممکن است اتصالات خود را بررسی کنید. بعد از بررسی اولیه حال می توانید شروع به اجرای برخی از تست های تشخیصی اولیه روی نرم افزار و سخت افزار خود کنید.

عیب یابی در ویندوز 10

بررسی برنامه های در حال اجرا و عیب یابی در ویندوز 10

اگر هرگز با مشکل انجماد در رایانه خود مواجه نشده اید، ساده شروع کنید. Task Manager خود را باز کنید (Task Manager را در منوی Start جستجو کنید یا کلیدهای کنترل، alt و delete را به طور همزمان فشار دهید) و به برگه Processes نگاه کنید. این به شما می‌گوید در حال حاضر چه چیزی در پیش‌زمینه و پس‌زمینه رایانه شما اجرا می‌شود و چقدر فضای اشغال می‌کند.

همچنین می توانید به تب Performance نگاه کنید تا ببینید چه مقدار از CPU و حافظه شما و همچنین فضای دیسک شما استفاده می شود. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌هایی که اخیراً در حال اجرا هستند، به بخش تاریخچه برنامه نگاه کنید.

بررسی درایورهای خود

اگر مشکلی در آنجا پیدا نکردید، می توانید درایورهای خود را بررسی کنید، زیرا ارتباط نادرست ناشی از این فایل ها نسبتاً آسان است.

معمولاً درایورهای شما به طور خودکار از طریق کتابخانه داخلی و سرویس Windows Update به روز می شوند. این یک ویژگی حسن نیت است که به منظور آسان‌تر کردن به‌روزرسانی‌ها به دلیل فراوانی آنها است، اما اگر به‌روزرسانی‌ها با نرم‌افزار در حال اجرا ناسازگار باشند، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

مشکلات درایور  کامپیوتر

با رفتن به تنظیمات Device Manager و انتخاب دستگاهی که می‌خواهید درایور آن را بررسی کنید، درایورهای خود را بررسی کنید تا ببینید چه زمانی اخیراً به‌روزرسانی شده‌اند.

این مطلب را از دست ندهید   رایج ترین خرابی های کامپیوتر در صورت کثیفی

برای مشاهده جزئیات به Properties بروید (شما باید این کار را به صورت جداگانه انجام دهید، بنابراین ممکن است کمی طول بکشد).

می توانید به طور انبوه بررسی کنید که آیا چندین درایور نیاز به به روز رسانی دارند یا خیر. به وب سایت مایکروسافت بروید و هرگونه به روز رسانی احتمالی را بررسی کنید.

همچنین باید سایت سازنده آداپتور شبکه خود را برای به روز رسانی درایورها و سایت سازنده مادربرد خود را برای درایورهای چیپست احتمالی بررسی کنید.

همچنین ممکن است مشکلاتی در مورد ناسازگاری درایورهای شما با به روز رسانی سیستم عامل جدید وجود داشته باشد. برای بررسی سازگاری، ممکن است بخواهید یک نرم افزار مدیریت درایور مانند OneSafe را اجرا کنید، که درایورهای نصب شده بر روی رایانه را تجزیه و تحلیل می کند تا نرم افزار قدیمی یا نادرست را که ممکن است باعث ایجاد این مشکلات شود، پیدا کند.

اسکن ویروس ها و عیب یابی در ویندوز 10

اگر به نظر نمی رسد که درایورهای شما مشکلی داشته باشند، یا رایانه شما پس از دانلود یا بازدید از سایت خاص شروع به مسدود شدن کرد، باید شروع به بررسی بدافزار کنید.

این کار را می توان با نرم افزار آنتی ویروس از پیش نصب شده یا با یکی از موارد دلخواه انجام داد. PC Mag چند برنامه مختلف را برای بررسی و حذف ویروس ها در رایانه شما توصیه می کند. آنها آنها را بر اساس قیمت، کارایی و مشخصات مقایسه و مقایسه می کنند.

این چیزی است که آنها توصیه می کنند:

  • کسپرسکی Kaspersky به خوبی آزمایش شده و از طریق آژانس های بررسی مختلف اثبات شده است. آنها یک شبکه پشتیبانی عالی دارند و شامل اسکن های جایزه برای حفظ حریم خصوصی و عملکرد هستند که می تواند به تشخیص مشکلات انجماد کمک کند. متأسفانه، این اسکن های جایزه تمایل به همپوشانی دارند و اطلاعات اضافی زیادی ارائه نمی دهند. این نرم افزار از 59.99 دلار شروع می شود.
  • بیت دیفندر. Bitdefender، به طور خاص نرم افزار Bitdefender Antivirus Plus، در تست های مستقل نیز امتیازات فوق العاده ای به دست آورد. آنها نرم افزار Active Do Not Track را دارند و VPN و همچنین سایر ویژگی های امنیتی را ارائه می دهند. اینها هزینه اضافی دارند، اما ممکن است برای امنیت بیشتر آنلاین ارزش آن را داشته باشند. کم هزینه ترین نرم افزار آنها از 29.99 دلار شروع می شود.
  • وب روت. این سیستم در تست‌های حفاظتی PC Mag، تنها برنامه‌ای با امتیاز بالا، امتیاز کاملی را کسب کرد. آن‌ها اسکن‌های سریعی را ارائه می‌کنند که روی سیستم شما سبک هستند، که ممکن است مسائل عمیق‌تر را از دست بدهند و برای سیستمی که با بدافزار ساده سر و کار دارد، به خوبی کار کند. آنها همچنین به طور قابل توجهی مقرون به صرفه با 18.88 دلار برای ارزان ترین نسخه نرم افزار هستند.
  • Malwarebytes Premium شامل حفاظت از سوء استفاده و باج افزار و همچنین تشخیص مبتنی بر رفتار است. این به ویژه در برابر محافظت از فیشینگ مؤثر نیست، اما به نظر می رسد در برابر انواع دیگر بدافزارها نسبتاً مؤثر باشد. ارزان‌ترین نسخه نرم‌افزار 39.99 دلار است، اما در صورتی که فقط به آن نیاز داشته باشید (یا فقط بتوانید آن را بپردازید) یک آزمایش آزمایشی رایگان 14 روزه برای چک یک‌بار ارائه می‌دهند.
این مطلب را از دست ندهید   نحوه اجرای عیبیاب ویندوز 10 و 11

McAfee نیز دارای رتبه بالایی است، اما همانطور که در بالا ذکر شد، مشخص شده است که مشکلات جدی در ویندوز 10 ایجاد می کند، بنابراین بهترین گزینه برای اجرا برای جلوگیری از هنگ کردن نیست.

بررسی تنظیمات راه اندازی

اگر درایورهای شما خوب به نظر می‌رسند و نمی‌توانید بدافزاری را پیدا کنید، باید به تنظیمات Startup برای هر برنامه بروید.

این کنترل می کند که چه چیزی در زمانی که رایانه شما برای اولین بار روشن می شود اجرا می شود. برخی از برنامه‌ها تنظیم شده‌اند که به‌طور خودکار اجرا شوند، که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

به دنبال برنامه هایی بگردید که تنظیم شده اند در هنگام راه اندازی باز و اجرا شوند و اگر Hibernation را فعال کرده اید.

حالت Hibernation که ظاهراً برای کمک به کارکرد سریع‌تر و آسان‌تر رایانه شما طراحی شده است (گاهی اوقات در گذشته به عنوان راه‌اندازی سریع از آن یاد می‌شود) از خاموش شدن کامل آن جلوگیری می‌کند، به جای اینکه آن را در حالت خواب زمستانی قرار دهد که از آن می‌توان به‌سرعت از آن استفاده کرد.

غیر فعال  کردن تنظیمات راه اندازی کامپیوتر

برای غیرفعال کردن آن، Command Prompt را باز کنید (با کلیک راست روی دکمه Start Menu و انتخاب Powershell (Admin) یا Command Prompt (Admin)) و تایپ کنید: powercfg.exe -h off و enter را فشار دهید.

برای بررسی اینکه چه چیزی در هنگام بوت شدن رایانه شما اجرا می شود، به برنامه تنظیمات بروید و Apps و سپس Startup را انتخاب کنید.

با این کار لیستی از همه چیزهایی که به طور خودکار اجرا می شوند و گزینه هایی برای خاموش کردن و مسدود کردن برنامه هایی که ممکن است رایانه شما را در پس زمینه مسدود کرده باشند به شما ارائه می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   روش های تمیز کردن فن کامپیوتر

اگر بعد از فریز کردن، موفق به دریافت فرصتی شدید، باید گزارش‌های سیستم و برنامه را برای اطلاعات خطای مهم بررسی کنید. اگر می توانید یک گزارش تشخیص سیستم جمع آوری کنید.

شما می‌خواهید داده‌ها را از یک فایل تخلیه حافظه یا یک بررسی سلامت داده جمع‌آوری کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از پورتال خود کمکی Microsoft Support Diagnostics و جستجوی «Performance Diagnostic» یک عیب‌یابی عملکرد را اجرا کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: اتصال کامپیوتر به وای فای اتصال اینترنت

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »