نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اتصال کامپیوتر به وای فای. اگر از خانه کار می کنید، به احتمال زیاد، درد نداشتن اینترنت را تجربه کرده اید. شما از دستگاهی به دستگاه دیگر رفته اید و تشخیص داده اید که اتصال اینترنتی وجود ندارد، اما همچنان می گوید که WiFi دارید. گیج کننده است، اما چند دلیل وجود دارد که این اتفاق می افتد. بیایید نحوه رفع مشکلات «بدون اتصال به اینترنت» را در شبکه خود توضیح دهیم.

اتصال کامپیوتر به وای فای

مرحله اول بررسی ارائه دهنده اینترنت و اتصال کامپیوتر به وای فای

اگر همه دستگاه های شما اتصال اینترنت ندارند، اما نشانگر وای فای شما هنوز روشن است، واضح ترین پاسخ این است که ارائه دهنده اینترنت شما قطع شده است. قبل از شروع راه‌اندازی مجدد و به هم زدن سیم‌ها، همیشه ایده خوبی است که ابتدا این موضوع را بررسی کنید.

داده های تلفن همراه تلفن خود را روشن کنید و وب سایت مشتری یا صفحات رسانه های اجتماعی ارائه دهنده اینترنت خود را جستجو کنید تا ببینید آیا قطعی در منطقه شما وجود دارد یا خیر.

اگر پاسخ مورد نیاز خود را در اینجا پیدا نمی کنید، وب سایت های مستقلی مانند Down Detector داده های قطعی را جمع آوری می کنند. البته، همیشه می‌توانید با ارائه‌دهنده اینترنت خود تماس بگیرید تا تأیید کنید که آیا در منطقه شما به دلیل مشکلی در سرویس آنها اتصال اینترنت وجود ندارد یا خیر.

مرحله دوم راه اندازی مجدد مودم یا روتر

“آیا سعی کرده اید آن را خاموش کنید و دوباره روشن کنید؟” این یک راه حل بسیار ساده است که تبدیل به یک کلیشه شده است. اما زمانی که اتصال اینترنتی ندارید این یک راه حل ساده است و همیشه باید ابتدا با راه حل های ساده شروع کنید.

این مطلب را از دست ندهید   استفاده از System Restore برای برگرداندن ویندوز

اگر فقط روتر دارید و مودم ندارید، آن را خاموش کنید و آن را از دیوار جدا کنید. یک دقیقه به آن استراحت دهید، سپس دوباره آن را به برق وصل کنید و دوباره روشن کنید.

اگر هم یک روتر و هم مودم در خانه دارید، هر دو را خاموش کنید، آنها را از برق بکشید و یک یا دو دقیقه صبر کنید. سپس ابتدا مودم را وصل کنید و بعد از یک دقیقه روتر را وصل کنید. به طور کلی حدود 5 تا 10 دقیقه طول می کشد تا این دستگاه ها راه اندازی مجدد شوند و دوباره روشن شوند. سپس وقت آن است که به عقب برگردید و بررسی کنید که آیا دستگاه های شما دوباره متصل هستند یا خیر.

اگر به دنبال چگونگی رفع مشکلات «بدون اتصال به اینترنت» در خانه خود هستید، این یکی از بهترین و مؤثرترین راه حل ها است. با این حال، گاهی اوقات، حتی این کار نمی کند. آن وقت چه باید کرد؟ وقت آن است که مرحله سه را امتحان کنید.

مرحله سوم بررسی تنظیمات روتر

وقتی اتصال اینترنت وجود ندارد، اما سرویس اینترنت یا روتر شما مشکلی ندارد، ممکن است در مجوزهای شبکه شما مشکلی وجود داشته باشد. هر شبکه وای فای خانگی دارای شناسه های “کنترل دسترسی رسانه” (MAC) است که به ماشین های خاصی اجازه دسترسی به شبکه شما را می دهد. اگر این مجوزها به درستی تنظیم نشده باشند، می تواند به طور خودکار دستگاه های شما را بوت کند. بنابراین، باید بررسی کنید که آیا این سیستم در حالت “تایید” یا “رد” است.

این مطلب را از دست ندهید   3 نکته بوت کردن مادربرد کامپیوتر

در اینجا نحوه رفع مشکلات «بدون اتصال به اینترنت» آمده است، اگر واقعاً مشکل شما این است:

  • کلید ویندوز خود را پیدا کنید و آن را فشار دهید. هنگامی که یک فیلد جستجو ظاهر شد، “cmd” را تایپ کنید.
  • روی برنامه Command Prompt راست کلیک کنید و روی گزینه ای که می گوید “اجرا به عنوان مدیر” کلیک کنید.
  • دوباره کلیک راست کنید، یک پنجره خط فرمان خواهید دید. حالا دستور ipconfig را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
  • آدرس IP دروازه پیش‌فرض شما باید اکنون ظاهر شود. این عددی را به شما می دهد که چیزی شبیه به این است: 192.168.X. این شماره را کپی کنید
  • مرورگر وب خود را باز کنید و شماره را تایپ کرده یا در مرورگر خود جایگذاری کنید و اینتر را فشار دهید. این باید کنسول مدیریت روتر شما را باز کند.
  • اما برای دسترسی به این کنسول، باید اطلاعات کاربری خود را تایپ کنید. توجه به این نکته مهم است که این اعتبارنامه ها با نام کاربری و رمز عبور WiFi شما یکسان نیستند. چگونه این اطلاعات را پیدا می کنید؟ به پشت روتر خود نگاه کنید، جایی که نام کاربری معمولاً در آن چاپ می شود. اگر رمز عبور روتر خود را تغییر نداده اید، به احتمال زیاد رمز عبور “admin” است.
  • این باید شما را وارد پنل تنظیمات خود کند. به دنبال ویژگی فیلتر آدرس مک بگردید. مطمئن شوید که غیرفعال است، یا از طریق قانون فیلتری که هرگز تنظیم نکرده اید، سرویس را رد نمی کنید.

مرحله چهارم زمان تنظیم مجدد شبکه

بنابراین، تا کنون اتصالات خود را قطع کرده، تنظیم مجدد و دوبار بررسی کرده اید. اگر همه این کارها را انجام داده‌اید، و هنوز در سرزمین «بدون اتصال به اینترنت» گیر کرده‌اید، معمولاً توصیه می‌کنیم از ابتدا با بازنشانی شبکه شروع کنید. در اینجا نحوه رفع مشکل اتصال به اینترنت با راه اندازی مجدد تنظیمات شبکه آورده شده است.

  • به نوار جستجوی خود بروید و “تنظیمات” را تایپ کنید.
  • به دنبال گزینه «شبکه و اینترنت» بگردید و روی آن کلیک کنید.
  • شما باید یک منوی سمت چپ داشته باشید. به دنبال گزینه “وضعیت” بگردید و روی باز کردن آن کلیک کنید.
  • به دنبال گزینه “Network troubleshooter” بگردید و روی باز کردن آن کلیک کنید.
  • “تنظیم مجدد شبکه” باید در گزینه های شما ظاهر شود.
  • وقتی روی «تنظیم مجدد شبکه» کلیک می‌کنید، دنباله‌ای را به شما نشان می‌دهد که به شما امکان می‌دهد همه دستگاه‌ها و تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید. وقتی این دنباله را کامل کردید، روی نماد وای فای خود کلیک کنید، مطمئن شوید که شبکه شما نمایش داده می شود و به آن متصل شوید.
این مطلب را از دست ندهید   شناسایی مشکلات در مدیریت دستگاه ویندوز

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: 9 رفع هنگی کامپیوتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شانزده =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »