نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

قطع برق/ اگر به درستی از رایانه شما محافظت نشود، قطع برق می تواند آسیب های مخربی به رایانه شما وارد کند. دلیل آسیب معمولاً این واقعیت نیست که رایانه در هنگام قطع برق هیچ برقی دریافت نمی کند، بلکه به دلیل قطع ناگهانی برق و افزایش احتمالی برق مرتبط با آن است. به عنوان مثال، قطع برق برنامه ریزی شده برای تعمیر و نگهداری خط، اگر رایانه شما را قبل از قطع شدن خاموش کنید، هیچ خطری برای رایانه شما ایجاد نمی کند.

علل بوجود آمدن خرابی

قطع برق ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیفتد، از جمله انسداد یا آسیب به خطوط برق به دلیل شرایط مرتبط با آب و هوا مانند طوفان های رعد و برق، برف سنگین یا یخبندان. به محض اینکه جریان الکتریسیته قطع شود و دوباره شروع شود، یک موج برق رخ می دهد. این فشار الکتریکی را روی سیم های رایانه شما وارد می کند و باعث گرم شدن و سوختن آنها می شود. برخی از سیم‌ها ممکن است ذوب شوند، و حتی اگر کامپیوتر شما از این افزایش برق جان سالم به در ببرد، فشار به تنهایی می‌تواند در دراز مدت باعث آسیب شود.

قطع برق

موج های که بوجود می آید

اولین مؤلفه ای در رایانه شما که در اثر ولتاژ ضربه می خورد معمولاً منبع تغذیه است. منابع تغذیه پیشرفته برای مقاومت در برابر نوسانات برق و محافظت از سایر قطعات در برابر ولتاژها و جریان های بالاتر از حد معمول طراحی شده اند. چنین منبع تغذیه ای همچنین در هنگام قطع برق به طور خودکار خاموش می شود و هنگامی که برق دوباره روشن می شود، راه اندازی را چند ثانیه به تاخیر می اندازد تا اطمینان حاصل شود که ابتدا برق عادی می شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه پشتیبان گیری از داده‌ها در کامپیوتر

با این حال، منابع تغذیه پس از فروش، همیشه همه این ویژگی‌ها را ندارند و رایانه شما را آسیب‌پذیر می‌کنند. اگر منبع تغذیه از کار بیفتد، جریان بیش از حد می تواند تراشه ها را روی قطعات دیگر مانند مادربرد و CPU سرخ کند.

سیستم خراب می شود

مدار و تراشه های داخل کامپیوتر بسیار حساس هستند. اگر این قطعات جریان متناوب 120 ولت ثابت و تمیز را دریافت نکنند، عملکرد مطلوبی نخواهند داشت. اگر برق به طور ناگهانی قطع شود، می تواند باعث خرابی سیستم در رایانه شما شود. سیستم عامل شما و همچنین سایر نرم افزارهایی که در هنگام خرابی در حال اجرا بودند، ممکن است آسیب ببینند.

اگر موفق به تعمیر سیستم نشدید، ممکن است مجبور شوید سیستم عامل خود را مجدداً نصب کنید. نوسانات برق می تواند اطلاعات روی هارد دیسک شما را خراب یا حتی پاک کند و حتی به هارد دیسک شما آسیب فیزیکی وارد کند — اگر قطع برق در زمانی که درایو مشغول نوشتن روی دیسک است اتفاق بیفتد، هد هارد دیسک می تواند خراب شود و به صفحه آسیب برساند.

حفاظت

به منبع تغذیه خود به عنوان تنها محافظ برق برای رایانه های خود اعتماد نکنید. ساده ترین و اغلب ارزان ترین گزینه استفاده از محافظ برق بین کامپیوتر و خط برق است. محافظ های ولتاژ برای جذب هر جریانی که از ولتاژ خاصی بالاتر می رود طراحی شده اند. با این حال، این کار از خرابی سیستم جلوگیری نمی کند، جایی که منبع تغذیه بدون وقفه یا UPS می تواند کمک کند. این منبع تغذیه اضطراری برق را برای مدت زمان محدودی تامین می کند تا به شما این امکان را می دهد که در هنگام قطع برق، کامپیوتر را به درستی خاموش کنید. توجه داشته باشید که اگرچه سیستم‌های UPS وجود دارند که می‌توانند یک ساعت یا بیشتر دوام بیاورند، اما این توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است رایانه شما بیش از حد گرم شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه نصب درایورهای GPU
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »