نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 تشخیص مشکلات مادربرد/ مادربرد و پردازنده دو مورد از مهمترین اجزای سخت افزاری درون کامپیوتر هستند. قطعات مختلف سخت افزار داخل رایانه شخصی از طریق مدارهای روی مادربرد با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، در حالی که CPU دستورالعمل های برنامه نویسی را ذخیره و اجرا می کند. با این حال، مادربرد و CPU هر دو می توانند گران باشند، اما تشخیص خرابی سخت افزار به تنهایی می تواند هزینه های تعمیر بالقوه را برای تجارت شما کاهش دهد. با این حال، تشخیص یک مادربرد یا CPU معیوب یک علم دقیق نیست، زیرا اکثر قطعات سخت افزاری علائم مشابهی را در هنگام خرابی نشان می دهند.

کامپیوتر را خاموش کن

کامپیوتر را خاموش کن. کابل برق را از پشت کامپیوتر جدا کنید. پیچ را باز کرده و پوشش را از روی کیس جدا کنید.

یک سطح فلزی برهنه را لمس کنید

یک سطح فلزی لخت مانند شاسی کامپیوتر را لمس کنید تا خود را زمین کنید.

کامپیوتر را روشن کن

کابل برق را دوباره وصل کنید و سپس کامپیوتر را روشن کنید. به بلندگوی داخلی برای دنباله ای از بوق ها (کدهای بیپ فراخوانی) گوش دهید که وقتی سیستم مشکلی را در یک قطعه سخت افزاری مهم تشخیص می دهد، مادربرد تولید می کند.

به وب سایت سازنده مادربرد بروید

یک مرورگر باز کنید و به وب سایت سازنده مادربرد بروید. مدل مادربرد را جستجو کنید و اسناد مربوط به مؤلفه را بررسی کنید تا در صورت وجود، متوجه شوید که کدام دستگاه مسئول کد بوق است. اطمینان حاصل کنید که دستگاه به درستی روی مادربرد نصب شده است. اگر بازنشانی سخت افزار نتوانست مشکل را برطرف کند، ممکن است لازم باشد قطعه را جایگزین کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه پشتیبان گیری از داده‌ها در کامپیوتر

 تشخیص مشکلات مادربرد

کامپیوتر را خاموش کن

اگر کامپیوتر نتواند یک کد بیپ را منتشر کند، کامپیوتر را خاموش کنید. کابل برق و تمام قطعات جانبی متصل به پشت کامپیوتر را جدا کنید.

حذف نصب سخت افزار

تمام سخت افزارها را به جز مادربرد، پردازنده، منبع تغذیه، هارد دیسک و کارت گرافیک از کامپیوتر حذف نصب کنید.

هیت سینک و فن پردازنده را شل کنید

براکت‌هایی را که سینک حرارتی و فن پردازنده را روی CPU محکم می‌کنند، باز کرده و بردارید. هیت سینک را به جلو و عقب بچرخانید تا مهر و موم اتصال قطعه به بالای پردازنده ضعیف شود.

پردازنده را لمس کنید

هیت سینک را از کامپیوتر خارج کنید. انگشت خود را روی پردازنده قرار دهید. اگر قطعه برای بیش از چند ثانیه بیش از حد داغ باشد که نمی‌توان آن را لمس کرد، ممکن است CPU بیش از حد داغ شود. ارتقاء مجموعه هیت سینک باعث بهبود خنک سازی و توقف خاموش شدن ناگهانی سیستم می شود.

CPU را بلند کنید

نواری که CPU را روی مادربرد محکم می کند، رها کنید. CPU را از کامپیوتر بیرون بیاورید و سطح قطعه را برای خم شدن یا شکستگی پین ها بررسی کنید که نشان می دهد سخت افزار باید تعویض شود.

CPU را در جای خود قفل کنید

مثلث لبه پردازنده را با مثلث روی شیار پردازنده ردیف کنید. CPU را در بالای شکاف قرار دهید و سپس نوار را فشار دهید تا قطعه در جای خود قفل شود.

برق را دوباره وصل کنید

کابل برق را دوباره وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید. چراغ نشانگر قدرت را بررسی کنید و به چرخش فن سیستم گوش دهید. اگر چراغ نشانگر خاموش بماند و فن سیستم روشن نشود، ممکن است واحد منبع تغذیه معیوب باشد. PSU را تعویض کنید؛ اگر رایانه همچنان روشن نشود، ممکن است مادربرد مقصر باشد.

این مطلب را از دست ندهید   خاموش شدن کامپیوتر حین بروزرسانی

آسیب دیدن مادربرد را بررسی کنید

یک چراغ قوه را روی مادربرد بتابانید و تراشه‌های شکسته روی برد، خازن‌های آسیب‌دیده (که شبیه باتری AA هستند)، آثار سوخته (خطوطی که در امتداد سطح برد حرکت می‌کنند)، یا ترک یا شکستگی در خود برد را بررسی کنید. اگر مادربرد دچار آسیب فیزیکی شده است، باید تعویض شود.

جامپر CLRTC را بردارید

کامپیوتر را خاموش کن. یک جامپر با برچسب “CLRTC” یا مشابه پیدا کنید. از یک موچین برای جدا کردن شانت از دو پین اول استفاده کنید. شنت را روی پایه های دو و سه قرار دهید، 10 ثانیه صبر کنید و سپس جامپر را به پیکربندی اولیه خود برگردانید.

صفحه کلید را دوباره وصل کنید

صفحه کلید را دوباره به کامپیوتر متصل کنید و سپس کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید. دستورالعمل های روی صفحه بوت را دنبال کنید تا به تنظیمات بروید.

بارگذاری پیش‌فرض‌های ایمن با شکست

همانطور که در منوی اصلی نشان داده شده است، دکمه را فشار دهید تا پیش‌فرض‌های غیرقابل‌ایمن بارگیری شوند یا از صفحه جهت برای انتخاب گزینه مناسب استفاده کنید و سپس «Enter» را فشار دهید.

کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید

“F10” را فشار دهید یا به “ذخیره و خروج” بروید و سپس “Enter” را فشار دهید تا رایانه راه اندازی مجدد شود. اگر رایانه همچنان به درستی بوت نمی شود، یا اگر همان مشکلات پس از بارگیری سیستم عامل رخ دهد، مادربرد یا CPU ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

مشکل باتری CMOS روی لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هفده =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »