نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اصلاح پین های خم شده بر روی CPU

آنها ارتباط الکتریکی بین CPU و دنیای خارج را تشکیل می دهند. پین ها سیم هایی هستند که از سطح تراشه CPU خارج می شوند. آنها در یک سوکت مادربرد یا صفحه پشتی قرار دارند که پردازنده مرکزی به آن متصل است.

هر پایه پردازنده چه کاری انجام می دهد؟

آیا می توانید پین های خراب پردازنده را برطرف کنید؟ اگر پین شکسته ای دارید. تنها کاری که می توانید انجام دهید اینست که آن را نصب کنید و ببینید آیا پردازنده درست کار می کند یا خیر. بسیاری از پین ها زائد هستند (مانند پین های زمین به عنوان مثال). وقتی که تست می کنید و به درستی کار می کند می توانید به استفاده از آن ادامه دهید.

اگر پین پردازنده خراب شود چه اتفاقی می افتد؟ اگر یک پین را خراب کنید  ممکن است CPU همچنان کار کند اما احتمالاً ناپایدار خواهد بود.

آیا پین های خم شده می توانند به CPU آسیب بزنند؟ شما هنوز هم می توانید cpu را در آن قرار دهید و فقط مطمئن شوید که تمام پین ها هنوز وجود دارند. حتی اگر برخی از پین ها را از دست دهید بازگرداندن آن به مادربرد امکان ندارد چرا که به سیستم شما آسیب نمی رساند ولی برای ارسال مشکل خواهد داشت.

آیا پایه های CPU طلایی هستند؟

بستگی به پردازنده دارد که دارای پین های کوچکی باشند یا نه. … پردازنده های دیگر فاقد پین هستند اما طلای کوچک دارند (مانندp4 ) البته اگر طلایی باشند کاملاً از طلا نیستند اما فقط حاوی لایه ای نازک از طلا هستند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر سنسورهای شکسته کامپیوتر

پردازنده مرکزی یک سخت افزار مهم و شکننده است. افتادن به کف زمین یا تلاش ناموفق در نصب آن می تواند به راحتی منجر به خم شدن پین ​​ها کند. پین های خم شده از نشستن معمول پردازنده جلوگیری نموده و احتمالاً باعث خطاهای سخت افزاری در رایانه شما خواهند شد.

خوشبختانه برخی از راههای خانگی آسان وجود دارد که می توانید ازآن استفاده نمایید.

روشی را انتخاب کنید:

  1. کارت اعتباری: رویکرد کلی خوب.

  1. مداد مکانیکی: بهترین حالت زمانی است که فقط چند پایه خم وجود داشته باشد.

  1. سوزن دوخت: برای پین های کاملاً خم شده لازم است.

روش 1. برای صاف کردن پین ها از کارت اعتباری استفاده کنید

یک فضای کاری مناسب پیدا کنید. شما می خواهید CPU را روی یک سطح سخت و صاف قرار دهید و پایه های آن مستقیماً به هوا باشد. با لمس یک جسم فلزی به زمین مطمئن شوید که هرگونه الکتریسیته ساکن را تخلیه کرده اید.

کارت مناسب برای کار را پیدا کنید. به طور معمول با کارت اعتباری پلاستیکی یا کارت هدیه استاندارد این کار را انجام می دهند. یک ردیف روی پردازنده خود پیدا کنید که هیچ پین خم شده ای در آن وجود ندارد. یکی از کارتهای خود را بردارید آن را در لبه قرار دهید و آن را به آرامی از طریق ردیف پین ها عبور دهید.

اگر کارت ضخامت مناسبی دارد باید با مقاومت جزئی و بدون خم شدن پایه ها بین پین ها بلغزد. در صورت عدم تماس با پین ها نتیجه می گیریم که کارت بیش از حد نازک است.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه ی لمسی Wacom Intuos pro

اگر کارت بیش از حد ضخیم باشد نمی توانید کارت را از طریق پین ها بدون خم شدن یا خم شدن پین ها بلغزانید. نباید هرگز بر روی کارت نیرو وارد کنید.

کارت را از طریق ردیف ها با پین های خم شده در هر 4 جهت اعمال نمایید. به عنوان مثال: اگر یک پایه خم شده وجود دارد کارت را در ردیف های اطراف آن اعمال کنید دقیقاً مانند شکل زیر:

مطابق شکل نشان داده شده پین را از هر جهت مستقیم خم خواهد کرد.

تلاش برای نصب CPU اگر به درستی به سوکت بلغزد امکان دارد که هنوز یک پین خم شده وجود داشته باشد. گاهی اوقات تشخیص پین ها در وسط ممکن است دشوار باشد. نکته مهم: سعی نکنید پردازنده را در آن قرار دهید یا آن را مسدود کنید.

  1. تنظیم مجدد پین ها با مداد مکانیکی

مدادی با اندازه مناسب پیدا کنید. این روش به بهترین وجهی استفاده می شود که چند پین خمیده منفرد وجود داشته باشد. شما یک مداد مکانیکی با دهانه 5/7 یا 7/0 میلی متر می خواهید. این اندازه ها باید به راحتی در اطراف پین پردازنده قرار بگیرند.

هر نوع سر مداد را از مداد بردارید. شما نیاز به دهانه دارید تا از انسداد جلوگیری کند. نوک خالی مداد را روی پین قرار دهید. نوک را با دقت مانور دهید تا پین دوباره به محل خود خم شود. می توانید از زاویه مداد به عنوان راهنما برای ردیابی راست بودن پین استفاده کنید.

  1. استفاده از سوزن دوخت به عنوان اهرم

یک سوزن به اندازه مناسب تهیه کنید. اگر سوزن به راحتی بین دو پایه قرار نگیرد به این معنا است که خیلی بزرگ است. مزیت سوزن اندازه نازک آن است که به شما امکان می دهد پین هایی را باز کنید که سایر ابزارها نمی توانند زیر آن قرار بگیرند.

این مطلب را از دست ندهید   عیب یابی شبکه خانگی pc

خلال دندان یا موچین کوچک گزینه های مشابهی هستند که می توانند کارساز باشند.

سوزن را در زیر پین خم شده بلغزانید. مراقب باشید سطح پردازنده خراشیده نشود. سوزن را از یک انتهای بالا بکشید. این کار باعث می شود که پین خم شده به حالت صاف تری برگردد. وضعیت را برای چگونگی حرکت به جلو ارزیابی کنید.

  • اگر پین کاملاً درست به نظر می رسد می توانید پردازنده را دوباره نصب کنید.
  • اگر پین هنوز به صافکاری نیاز دارد اکنون کارت اعتباری یا مداد مکانیکی را امتحان کنید که می توانید زیر آن قرار بگیرید. همچنین می توانید پین ها را با سوزن دستکاری کنید تا سعی کنید آنها را صاف کنید.

نکته: همیشه هنگام خم شدن مجدد پین ها بسیار مراقب باشید زیرا خطر شکستگی وجود دارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شش =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »