نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رایج ترین مشکلات Wi-Fi. مشکلات وای‌فای می‌تواند در هر زمان به هر کسی آسیب برساند، مهم نیست چقدر تجربه شبکه‌ای دارید. اما اگر قبلاً با مشکل خاصی در وای فای مواجه نشده اید، ندانستن نحوه رفع آن ضرری ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید ابزارهای مناسب و چند نکته است و می‌توانید مشکل Wi-Fi خود را در کمترین زمان تشخیص داده و حل کنید. خواه با مشکل اینترنت کند، افت سیگنال وای فای مواجه شده باشید، یا اصلاً نمی توانید به وای فای متصل شوید، در اینجا برخی از سریع ترین و ساده ترین راه حل هایی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. و همچنین برخی موارد پیشرفته برای مشکلات دردسرساز Wi-Fi.

رایج ترین مشکلات Wi-Fi

دسترسی آهسته و رایج ترین مشکلات Wi-Fi

Wi-Fi از امواج رادیویی تشکیل شده است، به این معنی که روتر Wi-Fi شما در همه جهات از یک مکان مرکزی پخش می شود. اگر روتر شما در گوشه ای دورتر از خانه شما قرار دارد، در این صورت بخش زیادی از دنیای بیرون را به طور غیر ضروری پوشش می دهید. اگر می توانید، روتر خود را به مکان متمرکزتری منتقل کنید. هرچه بتوانید روتر خود را به مرکز منطقه تحت پوشش خود نزدیکتر کنید، دریافت بهتری در سرتاسر خانه شما خواهد بود.

اگر آنتن خارجی دارید، می توانید آن را نیز تنظیم کنید. تناوب بین موقعیت های کاملاً عمودی و کاملاً افقی می تواند به آن کمک کند تا در جهات مختلف برسد.

راهنمای تغییر کانال وای فای کامپیوتر

اگر در یک ساختمان آپارتمان زندگی می کنید، روترهای دیگر ممکن است با روتر شما تداخل داشته باشند. نرم‌افزار رایگان، مانند NetSpot در مک، ویندوز، و اندروید، یا Wi-Fi Analyzer برای اندروید، می‌تواند هر شبکه بی‌سیم اطراف را به شما نشان دهد و از چه کانالی استفاده می‌کند.

اگر روتر شما با شبکه‌های مجاور در اتاق‌های خاص همپوشانی دارد، به کانالی با شلوغی کمتر تغییر دهید. اگر برای جابجایی به کمک نیاز دارید، در اینجا راهنمای ما در مورد نحوه تغییر کانال Wi-Fi شما است.

اگر هیچ کدام از اینها کمکی نکرد، ممکن است خانه شما برای یک روتر بسیار زیاد باشد. خرید یک تکرار کننده بی سیم یا راه اندازی یک روتر قدیمی را در نظر بگیرید تا بتواند برد روتر اصلی شما را افزایش دهد. ارتقاء به سیستم بی سیم مش تمام خانه نیز می تواند به رفع نقاط مرده در مناطق خاصی از خانه شما کمک کند. در هر صورت، ممکن است وقت آن رسیده باشد که بروید و یک روتر جدید بخرید.

این مطلب را از دست ندهید   4 روش پشتیبان گیری از رایانه ویندوزی در فضای ابری

کند بودن اینترنت در همه جا

اگر سرعت وای فای شما بدون توجه به جایی که هستید پایین است، سعی کنید یک لپ تاپ را مستقیماً به روتر خود وصل کنید و با استفاده از یکی از بهترین تست های سرعت اینترنت، سرعت اینترنت خود را آزمایش کنید. اگر سرعت هنوز پایین است، احتمالاً مشکل از اتصال اینترنت شما است، نه روتر شما. برخی از این راه ها را برای بهبود سرعت امتحان کنید و با ISP خود تماس بگیرید.

اگر مشکل این نیست، ممکن است کانال بی‌سیم فعلی شما توسط دستگاه‌های شما یا سایر شبکه‌های اطراف پر شده باشد. با دسترسی به تنظیمات ادمین، کانال روتر خود را در تنظیمات روتر خود تغییر دهید.

بازنشانی کامپیوتر روی روتر

اگر کمکی نکرد، انجام بازنشانی کارخانه روی روتر و تنظیم مجدد آن ممکن است کمک کند. در اکثر روترها، یک دکمه Reset وجود دارد که می توانید آن را با گیره کاغذ نگه دارید. این کار را به مدت 30 ثانیه انجام دهید و روتر باید به طور پیش فرض تنظیمات کارخانه را انجام دهد. از راهنمای ما برای راه‌اندازی روتر بی‌سیم استفاده کنید تا همه چیز به درستی پیکربندی شود و ببینید آیا این کمک می‌کند یا خیر.

اگر هیچ کدام از اینها کار نمی کند و اینترنت شما با اتصال سیمی خوب است، روتر شما ممکن است در حال مرگ باشد. خرید یک روتر جدید را در نظر بگیرید: در اینجا بهترین روترهایی که بررسی کرده‌ایم و چرا انتخاب‌های عالی هستند، آورده شده است. اگر روتر خوب به نظر می رسد، در عوض ممکن است مودم شما باشد، که اگر در حال خروج باشد نیز ممکن است دچار مشکلات اتصال شود.

اگر به دنبال ارتقاء مودم خود به عنوان یک راه حل هستید، ما همچنین راهنمای برخی از بهترین ترکیبات مودم-روتر را داریم. ارتقا به روتر Wi-Fi 6 یا Wi-Fi 6E همچنین می‌تواند به رفع مشکلات ازدحام و پشتیبانی از سرعت‌های سریع‌تر کمک کند، مشروط بر اینکه طرح پهنای باند شما قادر به این سرعت‌های افزایش‌یافته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   روش‌های مختلف برای خاموش کردن کامپیوتر

اتصال یک دستگاه به Wi-Fi

گاهی اوقات با یک دستگاه خاص با مشکل Wi-Fi مواجه می شوید. این احتمالاً فقط یک مشکل شبکه لحظه ای است که یک راه حل آسان است. وای‌فای دستگاهتان را خاموش کنید، سپس آن را دوباره فعال کنید – یا دانگل وای‌فای خود را از برق جدا کرده و دوباره وصل کنید. اگر جواب نداد، دستگاه را ریستارت کنید و دوباره امتحان کنید. سپس سعی کنید خود روتر را مجددا راه اندازی کنید.

آموزش حذف شبکه از کامپیوتر

اگر کمکی نکرد، یا اگر مشکل دوباره رخ داد، شبکه فعلی خود را از لیست شبکه های ذخیره شده در دستگاه خود حذف کنید، سپس دوباره وصل شوید.

اگر از ویندوز 10 یا 11 استفاده می‌کنید، «عیب‌یابی وای‌فای» را جستجو کنید و نتیجه را باز کنید که باید «Identify and Repair Network Issues» باشد. این یک سری از تشخیص ها را طی می کند که ممکن است اتصال را بازیابی کند. در MacOS، می‌توانید Wireless Diagnostics را اجرا کنید. کلید Options را نگه دارید و روی نماد AirPort (Wi-Fi) در نوار منو کلیک کنید. Open Wireless Diagnostics را پیدا کنید و سپس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

عدم اتصال به Wi-Fi

اگر اصلاً نمی توانید به وای فای خود وصل شوید، لپ تاپ خود را مستقیماً با استفاده از کابل اترنت به روتر وصل کنید و ببینید آیا می توانید از این طریق وصل شوید یا خیر. نوع خاص کابل اترنت مهم نیست، اما برخی از کابل های اترنت وجود دارند که بهتر از سایرین هستند. اگر کار کرد، مشکل وای فای شماست و باید برخی از راه حل های ذکر شده در اینجا را امتحان کنید.

اگر کار نکرد، ممکن است اینترنت شما کلا قطع شود. صفحه وب ISP و حساب های اجتماعی خود را بررسی کنید یا با آنها تماس بگیرید تا ببینید آیا مشکلی را گزارش می کنند یا خیر. گاهی اوقات ارائه دهندگان ممکن است کمی کند باشند تا مشکلات را یادداشت کنند، بنابراین می توانید با یک سایت نظارتی مانند Downdetector نیز بررسی کنید و ببینید آیا سایر کاربران در منطقه شما مشکلاتی را گزارش می کنند یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه پشتیبان گیری از داده‌ها در کامپیوتر

بازنشانی روتر می‌تواند مشکلات بی‌شماری را نیز برطرف کند، و ناتوانی در اتصال یکی از آنهاست. دکمه Reset را در پشت روتر با گیره کاغذ به مدت 30 ثانیه فشار دهید و روتر باید به طور پیش فرض روی تنظیمات کارخانه باشد. از راهنمای ما برای راه اندازی روتر بی سیم استفاده کنید تا همه چیز به درستی پیکربندی شود. اگر فایده ای نداشت، ممکن است نیاز باشد که یک روتر جدید بخرید.

قطع اتصالات در زمان های تصادفی و رایج ترین مشکلات Wi-Fi

آیا نوعی الگو وجود دارد؟ آیا هر زمان که از مایکروویو استفاده می کنید اتصالات قطع می شود؟ آیا به تازگی تانکر ماهی نصب کرده اید؟ ممکن است عجیب به نظر برسد، اما برخی از روترها با این و سایر سخت افزارهای خانگی مشکل دارند.

باند 2.5 گیگاهرتز به راحتی توسط دستگاه های دیگر تداخل پیدا می کند و فرکانس های 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز به دلیل قطع شدن توسط اجسام فیزیکی بدنام هستند. همچنین ممکن است به دلیل تداخل شبکه ها یا دستگاه های دیگر باشد. اگر همسایگان شما هر روز در زمان خاصی از Wi-Fi استفاده می کنند، این می تواند سرعت شما را کاهش دهد.

تغییر کانال روتر

تغییر کانال روتر ممکن است کمک کند. می‌توانید از NetSpot در Mac و Windows و Wi-Fi Analyzer برای Android استفاده کنید تا همه شبکه‌های بی‌سیم اطراف را به شما نشان دهد. اگر شبکه شما با شبکه‌های اطراف همپوشانی دارد، جابجایی به کانالی با شلوغی کمتر در تنظیمات روتر می‌تواند کمک کند. ما راهنمایی داریم که شما را با تغییر کانال روترتان راهنمایی می کند.

همچنین می‌توانید مسیریاب خود را به مکان در دسترس‌تری منتقل کنید تا فاصله (و دستگاه‌های مزاحم) کمتری بین شما و روتر وجود داشته باشد.

اگر کار نکرد، با فشار دادن یک گیره کاغذ در سوراخ مینیاتوری روی روتر خود و انجام مراحل بازنشانی همانطور که در کتابچه راهنمایتان توضیح داده شده است، بازنشانی کارخانه ای را در روتر خود انجام دهید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: 5 نکته عیب یابی بی صدا بودن کامپیوتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 4 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »