نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر موس با مشکل دبل کلیک

در این مقاله شما با نحوه تعمیر یک موس لیزری بی سیم Logitech که وقتی یک کلیک کرده می شود دکمه کلیک چپ دو بار کلیک می کند، آشنا می شوید، بنابر این با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مرحله 1: باتری ها را جدا کنید

اگر روی یک موس بی سیم کار می کنید ابتدا درپوش باتری را باز کرده و باتری ها را از ماوس خارج کنید.

مرحله 2: دسترسی به پیچ ها

در این مدل خاص چهار پیچ وجود دارد که بدنه ماوس را بهم متصل می کند. این پیچ ها در زیر بالشتک های کشویی زیر ماوس قرار دارند. برای از بین بردن پد های کشویی، لبه بالشتک را به آرامی با یک پیچ گوشتی کوچک سر صاف حلقه کرده و آن را جدا کنید. آنها با نوعی چسب در جای خود نگه داشته می شوند.

مرحله 3: پیچ ها را بردارید

چهار پیچ را با یک درایور پیچ کوچک فیلیپس بردارید.

مرحله 4: موس را باز کنید

در این مرحله باید پوشش بالایی بلند شود و قسمتهای داخلی موس مشخص شود.

مرحله 5: مکانیسم کلیک را که باعث ایجاد مشکل شده است را پیدا کنید (معمولاً با کلیک چپ)

مکانیسم کلیک را ایجاد کنید که باعث ایجاد مشکل می شود (معمولاً با کلیک چپ)

بسته به ماوس شما یک یا چند مکانیسم کلیک وجود دارد. این ماوس خاص دارای 6 است که کلیک چپ و راست مکانیسم اصلی است. کلیک چپ یکی از دلایل ایجاد مشکل شده است و احتمالاً همان موردی است که به دنبال آن می گردید. این مکانیزم را پیدا کنید تا بتوانیم تعمیر را ادامه دهید.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکلات کارت گرافیک

قبل از شروع به کار  حتماً دکمه سفید بسیار ریز را مشاهده کنید که روی درب بالایی قرار دارد. با برداشتن درپوش این حالت شل می شود و  این قطعه را نگه دارید تا بعداً دوباره نصب کنید.

مرحله 6: جعبه مکانیسم را باز کنید

جعبه مستطیل شکل کوچک شامل بخشی است که برای تکمیل تعمیر به آن نیاز دارید.

برای باز کردن درپوش  از یک پیچ گوشتی کوچک سر صاف استفاده کنید تا درب جعبه را به آرامی از قفل خارج کنید. این اجازه می دهد تا پوشش کمی بلند شود تا زمانی که بتوانید همان کار را در قسمت پشتی انجام دهید. مراقب باشید بیش از حد یا سخت  ضربه نزنید زیرا می تواند به پوشش آسیب برساند.  حتماً دکمه سفید کوچک را نگه دارید تا بعداً دوباره آن را نصب کنید.

مرحله 7: فنر را پیدا کرده بردارید و دوباره فشار دهید

این کلید تعمیر شما است. شما باید فنر کششی مس بسیار ریز را از داخل مکانیسم کلیک خارج کنید. بعد از اینکه این قسمت را برداشتید، مطمئن شوید که برگه کوچک منحنی مناسبی روی آن دارد. از پیچ گوشتی برای خم شدن منحنی در حالی که آن را با انگشت پایین نگه داشته اید استفاده نمایید. سپس زبانه را به سمت بالا خم کنید بنابراین پس از نصب مجدد  فشار بیشتری روی آن ایجاد خواهد شد.

مرحله 8 : Tension Spring را دوباره نصب کنید

اینجاست که صبر و حوصله وارد عمل می شود. این قسمت شاید خسته کننده ترین و وقت گیرترین قسمت این تعمیر باشد.

این مطلب را از دست ندهید   مونتاژ برق USB Lenovo Slim DVD Burner DB65

برای نصب مجدد فنر کششی  ابتدا آن را به شکل قلاب جلوی مکانیسم وصل کنید. سپس با استفاده از پیچ گوشتی سر صاف، زبانه منحنی را به سمت بالا فشار داده و در حالی که قسمت عقب فنر را در زیر بازوی کوچک عقب مکانیزم نگه داشته اید، آن را نگه دارید. باید هر سه قسمت درست باشد در غیر این صورت مکانیسم به درستی کار نمی کند.

مرحله 9: جمع کردن مکانیسم کلیک و آزمون

ابتدا دکمه سفید ریز را مجدداً در درب مکانیزم نصب کنید، همان دکمه ریز را که پیدا کرده و کنار گذاشتید. ساده ترین راه برای انجام این کار، انداختن یا قرار دادن آن در داخل پوشش با یک موچین است. با یک دست  درپوش را در حالی که وارونه نگه داشته اید بردارید تا دکمه در جای خود ثابت بماند. با دست دیگر، بدن موس را برداشته، آن را زیر و رو کنید و درپوش را دوباره سر جای خود فشار دهید. با انجام این روش اطمینان حاصل می کنید که دکمه کوچک سفید در جای خود قرار می گیرد در حالی که مکانیزم دوباره کنار هم قرار می گیرد.

در این مرحله، قبل از جمع آوری مجدد ماوس، آن را روی میز قرار دهید و به دکمه سفید کوچک برای آزمایش چند کلیک دهید. باید توجه داشته باشید که هنگام فشار دادن، صدای واضح کلیک می کند و اکنون با قدرت بیشتری نسبت به گذشته باز می گردد. اگر تفاوتی نمی شنوید و احساس نمی کنید ممکن است لازم باشد مکانیسم پشتیبان را باز کرده و دوباره سعی کنید فنر را حفظ کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض باتری Wacom

اگر همه چیز خوب به نظر می رسد  جلو بروید و قسمت بالایی ماوس را در جای خود قرار دهید و 4 پیچ اصلی را دوباره نصب کنید و همه چیز را دوباره در جای خود قرار دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هفت =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »