نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع کندی کامپیوتر / در زیر توصیه هایی وجود دارد که کاربران می توانند برای کمک به سرعت بخشیدن به رایانه و اجرای سریعتر آن یا تعیین اینکه چرا رایانه کند کار می کند، دنبال کنند. لازم به ذکر است که این صفحه فقط یک رایانه کند را پوشش می دهد و نه رایانه ای که کند شروع می شود یا اتصال اینترنت کندی دارد. برای تشخیص این مشکلات، از صفحات زیر دیدن کنید:

راه اندازی مجدد

اگر رایانه شما اخیراً راه اندازی مجدد نشده است، قبل از انجام هر یک از مراحل زیر، مطمئن شوید که آن را راه اندازی مجدد کنید. راه اندازی مجدد کامپیوتر می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند و اولین قدم آسان است.

برنامه های پس زمینه

یکی از رایج ترین دلایل کندی کامپیوتر، برنامه هایی است که در پس زمینه اجرا می شوند. هر گونه TSR و برنامه های راه اندازی را که هر بار که کامپیوتر بوت می شود به طور خودکار شروع می شود، حذف یا غیرفعال کنید.

اگر یک اسکنر آنتی ویروس روی رایانه، برنامه حفاظت از جاسوس افزار یا ابزار امنیتی دیگری دارید، مطمئن شوید که رایانه شما را در پس زمینه اسکن نمی کند. اگر اسکن در حال انجام باشد، عملکرد کلی رایانه شما را کاهش می دهد. در این صورت، اجازه دهید اسکن کامل شود و عملکرد رایانه باید بهبود یابد.

رفع کندی کامپیوتر

فایل های موقت را حذف کنید

همانطور که کامپیوتر برنامه ها را اجرا می کند، فایل های موقت روی هارد دیسک ذخیره می شوند. حذف این فایل های موقت به بهبود عملکرد رایانه کمک می کند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه اجرای عیبیاب ویندوز 10 و 11

کامپیوترهای ویندوزی

ابتدا پیشنهاد می‌کنیم از ابزار Windows Disk Cleanup برای حذف فایل‌های موقت و سایر فایل‌هایی که دیگر در رایانه مورد نیاز نیستند استفاده کنید.

متأسفانه، Disk Cleanup ممکن است همه فایل‌های موجود در فهرست موقت را حذف نکند. بنابراین پیشنهاد می کنیم فایل های موقت را نیز به صورت دستی حذف کنید.

  1. منوی Start را باز کنید یا کلید Windows را فشار دهید، سپس %temp% را در قسمت Search تایپ کنید.
  2. Enter را فشار دهید و یک پوشه Temp باید باز شود.
  3. می‌توانید تمام فایل‌های موجود در این پوشه را حذف کنید و اگر فایل‌هایی در حال استفاده هستند و نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد، می‌توان آنها را نادیده گرفت.

فضای هارد دیسک رایگان

بررسی کنید که حداقل 200-500 مگابایت فضای خالی هارد دیسک وجود داشته باشد. این فضای موجود به رایانه اجازه می دهد تا فضایی برای افزایش حجم فایل swap داشته باشد و فضایی برای فایل های موقت فراهم کند.

هارد دیسک را برای وجود خطا بررسی کنید

در رایانه ویندوزی، ScanDisk، chkdsk یا چیزی معادل آن را اجرا کنید تا مطمئن شوید که مشکلی از لحاظ فیزیکی در هارد دیسک رایانه وجود ندارد.

در رایانه macOS، به برنامه Disk Utility دسترسی پیدا کنید و از گزینه First Aid برای بررسی هارد دیسک برای وجود خطا استفاده کنید. برای باز کردن Disk Utility:

  1. روی نماد Launchpad در داک کلیک کنید.
  2. پوشه Other را باز کنید.
  3. روی Disk Utility کلیک کنید تا برنامه باز شود.

ویروس ها را اسکن کنید

اگر رایانه شما به یک یا چند ویروس آلوده شده باشد، ممکن است کندتر کار کند. اگر رایانه شما برنامه آنتی ویروس نصب نکرده است، ابزار آنلاین رایگان Housecall Trend Micro را برای اسکن و حذف ویروس های رایانه خود اجرا کنید. همچنین توصیه می کنیم یک برنامه آنتی ویروس برای محافظت فعال در برابر ویروس ها نصب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت ریست و بازیابی سیستم ویندوز

اسکن بدافزار

امروزه، نرم افزارهای جاسوسی و سایر بدافزارها عامل اصلی بسیاری از مشکلات رایانه ای از جمله عملکرد کندتر هستند. حتی اگر یک اسکنر آنتی ویروس روی رایانه نصب شده باشد، توصیه می کنیم اسکن بدافزار را نیز اجرا کنید. از نسخه رایگان Malwarebytes برای اسکن رایانه خود برای بدافزار استفاده کنید.

درگیری های سخت افزاری

بررسی کنید که Device Manager هیچ تداخلی نداشته باشد. در صورت وجود، این مشکلات را حل کنید زیرا ممکن است باعث مشکل شما شوند.

ارتقاء حافظه

اگر بیش از دو سال رایانه خود را در اختیار دارید، ممکن است به حافظه بیشتری نیاز داشته باشید. امروزه پیشنهاد می کنیم رایانه ها حداقل 2 گیگابایت حافظه (رم) برای سیستم 32 بیتی و 4 گیگابایت برای سیستم 64 بیتی داشته باشند. با داشتن حافظه کافی برای اجرای برنامه ها در حافظه، کامپیوتر شما نیازی به تعویض اطلاعات ذخیره شده در حافظه به فایل swap ندارد. اگر چراغ هارد دیسک به طور مداوم فعال است، نشان دهنده این است که رایانه مرتباً اطلاعات را بین حافظه و هارد دیسک جابه‌جا می‌کند.

ارتقاء هارد دیسک

یکی از بزرگترین گلوگاه های کامپیوتر هارد دیسک است. ارتقاء از یک هارد دیسک استاندارد به یک درایو حالت جامد (SSD) عملکرد کامپیوتر را به شدت بهبود می بخشد.

کامپیوتر یا پردازنده بیش از حد گرم می شود

مطمئن شوید که کامپیوتر و پردازنده شما بیش از حد گرم نمی شود. گرمای بیش از حد می تواند باعث کاهش عملکرد رایانه شود زیرا اکثر سیستم عامل ها به طور خودکار سرعت پردازنده را کاهش می دهند تا به جبران مشکلات مربوط به گرما کمک کنند.

این مطلب را از دست ندهید   خاموش شدن کامپیوتر حین بروزرسانی

گرد و غبار، کثیفی و مو نیز می تواند جریان هوای مناسب را در داخل کامپیوتر شما محدود کند که باعث گرم شدن بیش از حد کامپیوتر می شود. مطمئن شوید که کیس کامپیوتر شما تمیز است و فن ها مسدود نشده اند.

رفع نور پس زمینه LCD

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »