نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفحه آبی مرگ (BSoD)

با پیشرفت علم به راحتی می توان کامپیوتر ها را در ادارات، مراکز اموزشی و منازل مشاهده کرد. کامپیوتر ها را راحتی توانسته اند در یادگیری و پیشرفت به ما کمک کنند. اما ممکن است برای این وسیله ی پر کاربرد نیز مشکلاتی به وجود آید. یکی از این مشکلات(صفحه آبی مرگ) می باشد. (صفحه آبی مرگ) یکی از قابل تشخیص ترین خطاهای رایانه ای است که می تواند رخ دهد ، و اگر از کامپیوتر شخصی استفاده کرده اید ، احتمال اینکه قبلاً با صفحه آبی خطای مرگ مواجه شده اید ، وجود دارد. در این مقاله در رابطه با (صفحه آبی مرگ) اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

صفحه آبی مرگ چیست؟

آنچه معمولاً اتفاق می افتد این است که رایانه شخصی شما برای چند ثانیه بی پاسخگو می شود ، و سپس صفحه کاملاً آبی رنگ می شود و یک پیام خطا (که گاهی اوقات کاملاً غیرقابل تصرف است) ظاهر می شود. سپس رایانه شخصی شما مجدداً راه اندازی خواهد شد ، و اگر خوش شانس باشید ، فایل های زیادی را از دست نداده اید.

عدم نصب برنامه کامپیوتر

اگرچه نام – صفحه نمایش مرگ و میر – به عنوان شوخی شروع شد ، اما این نکته را نشان می دهد که این پیام خطا چقدر ترسناک است. اگر بدون صرفه جویی در کار خود ، صفحه آبی رنگ دریافت کنید ، راه اندازی مجدد رایانه شما می تواند باعث شود هرگونه تغییراتی را که در یک فایل ایجاد کرده اید را از دست دهید.

این مطلب را از دست ندهید   روش تعمیر کامپیوتر

علل به وجود آمدن این مشکل

بیشتر اوقات این نشانه هایی است که در رایانه شما مشکلی وجود ندارد ، و دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است صفحه آبی رنگ خطای مرگ را دریافت کنید. عدم وجود سخت افزار ، نرم افزار خراب شده ، فایل های DLL از دست رفته یا مشکلات درایورها می توانند مهمترین علل باشند.

راه حل هایی برای رفع این مشکل

بسته به علت ظاهر شدن آن ، چگونگی رفع صفحه نمایش خطای مرگ متفاوت خواهد بود. هنگامی که صفحه آبی خطای مرگ ظاهر می شود ، باید یک کد را مشاهده کنید. سپس آن را در Google (یا موتور جستجوی دیگری که مورد نظر شماست) تایپ کنید. به دلیل یرایج بودن این مشکل به راحتی می توانید اقدام به رفع آن نمایید.

صفحه ی ابی رنگ در ویندوز 10

خبر خوب این است که در ویندوز 10 ، مایکروسافت صفحه آبی رنگ پیام خطای مرگ را مفیدتر کرده است. برای شروع ، این صفحه دیگر آبی نیست و صفحه ی سبز رنگ را مشاهده می نمایید. همچنین یک کد QR وجود خواهد داشت که به همراه پیام خطا نمایش داده می شود. از اسمارت فون خود برای اسکن کد QR استفاده کنید و باید به یک صفحه وب بروید که پیام خطا را با جزئیات بیشتر توضیح می دهد و در مورد چگونگی رفع آن توصیه هایی را ارائه می دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − ده =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »