نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ترمیم شکستن کابل کواکسیال نزدیک آداپتور لپ تاپ

شکستن کابل کواکسیال / سیم برق لپ تاپ خود را که از ماه گذشته به طور مداوم برق را تأمین نمی کند و امروز کاملاً از بین رفته است و باتری شما و کامپیوتر شما را شارژ نمی کند را می توانید تعمیر نمایید.

در این مقاله شما رفع اشکال موجود را بدون پرداخت هزینه ای و فقط با کمی صبر و با برخی از ابزارهای اساسی ، نوار الکتریکی می توانید اجرا نمایید.

ملاحظات

شکست  کابل کجاست؟

در نظر بگیرید که شکست سیم کابل چگونه اتفاق می افتد؟

این دستورالعمل برای شکستن کابل کواکسیال (گرد ، نازک) نزدیک آداپتور بوده که این شکست مربوط به کابلهای نزدیک پین / پلاگین لپ تاپ نیست.

در مواردی شکستگی کابل نزدیک به آداپتور  است که می توانید آن را جدا کرده  تا سیم کافی برای رفع مشکل داشته باشید همچنین در برخی مواقع نیز نیاز دارید تا سیم ها را  لحیم کنید.

شکستن کابل کواکسیال

دستورالعمل زیر ممکن است به شما کمک کند اگر:

در هر دو طرف شکاف 2 سیم دارید. در این صورت نیازی به ادامه کار نیست. فقط سیم را قطع کنید و  حدود یک اینچ سیم  را در هر طرف قرار دهید ، قسمتهای داخلی جدا را بچرخانید  و  بعد آن را با نوار الکترونیکی بپیچید.

 هنگام اتصال آداپتور برق به یکدیگر ، اپوکسی را روی نوار الکترونیکی در نظر بگیرید. اپوکسی به تعمیر خود اضافه کنید چون عایق آن کمتر است بنابراین در معرض گرم شدن بیش از حد دستگاه قرار نمی گیرد …

وقتی که  آداپتور برق شروع به گرم شدن بیش از حد کند و با لمس متوجه شوید بنابراین لازم است تا کل دستگاه را باز نموده و برخی از موارد  همچون دریچه های هوا را دوباره با هم اپوکسی کرده و پد های لاستیکی پایه را اضافه نمایید. این به مشکلات بیش از حد گرم شدن  کمک  زیادی می کند.

این مطلب را از دست ندهید   خروج از برنامه Frozen Computer

مرحله 1: تنظیم و ارزیابی

ابزارهایی که مورد استفاده قرار گرفته اند عبارتند از:  اره برقی ، نوار برقی (یا لوله های کوچک کننده) ، برش دهنده های سیم ، پیچ گوشتی سر تخت (ترجیحاً تیز و باز) ، اختیاری: دو آچار .

زمان: حدود 1 ساعت طول کشید که البته بیشتر این زمان برای آن خواهد بود که شما نحوه باز کردن جعبه آداپتور را ندانید. بنابر این در ادامه مطلب تصمیم گرفتیم تا نحوه باز کردن جعبه آداپتور را به شما آموزش دهیم تا شما کمتر اذیت شده و در وقت خود صرفه جویی نمایید بنابر این با ما همراه باشید تا با وقت کمتر بتوانید بر مشکل سیم برق لپ تاپ خود به راحتی فایق آیید.

مرحله 2: جعبه را بشکنید و وارد آداپتور شوید

برای کشف چگونگی باز کردن جعبه آداپتور ، تکنیک های زیادی لازم است. پلاستیک خیلی ضعیف است و نمی تواند با پیچ گوشتی باز شود. فقط با فشار خراشیده می شود در حالی که درز محکم چسبیده است. بنابراین  با ایجاد یک شیار عمیق در اطراف کل درز می توانید تا با خیال راحت (و متأسفانه بسیار آهسته) از پوسته پلاستیک (نه بیشتر از ضخامت پلاستیک)  عبور کرده  با وجودی که  در این مرحله  هنوز دو نیمه پوسته به یکدیگر متصل هستند.

شما قادر خواهید بود تا با پیچ و تاب آهسته و ثابت یک پیچ گوشتی سر تخت در هر گوشه در داخل آن در نهایت جعبه را باز نمایید.

مرحله 3 :  HP Adapter Insides

چون که این قسمت گرانبها است بنابراین توصیه می شود تا خودتان بعد از دیدن نمای بالا و نمای پایین بیشتر از این آن را باز نکنید و سعی نمایید تا از آسیب دیدن قسمتهای داخل آن جلوگیری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر و بهینه سازی رایانه

مرحله 4: سیم داخل جعبه

در صورتی که سیم داخل جعبه کمی پیچ خورده بود. همه آن را بیرون بکشید. سیم را در انتهای جایی که سیم قطع می شود،  قطع نمایید از یک تیغ استفاده کنید و یک طرف آن را به طول برش داده و آن را  از کابل کواکسیال باز کنید.

تمام نوارهای کابل را برای جلوگیری از اتصال کوتاه نوار بپیچید. سیم خارجی را به هم بپیچانید و سپس قسمت داخلی را کاملاً پیچ و تاب داده و سپس سیم باز شده از کابل کواکسیال را به دور سیم تازه ترمیم شده بپیچید.

لحیم کاری ایمن تر است در این روش  ولی در صورتی که هیچ یک از این تجهیزات را در اطراف خود ندارید روش بالا بسیار آسان تر است و می توانید آن را به آسانی انجام داده و مشکل  سیم برق لپ تاپ خود را رفع نمایید و به راحتی از  لپ تاپ خود استفاده نمایید و مشکل شارژ برق نداشته باشید.

آیا می توانید از هر آداپتور برای لپ تاپ استفاده کنید؟

یک آداپتور، برق ولتاژ بالاتر دریافت شده از یک پریز را به مقدار مناسب لپ تاپ تبدیل می کند. لپ تاپ ها می توانند کابل های برق را به اشتراک بگذارند تا زمانی که وات و نوک اتصال آداپتور برای هر لپ تاپی که می خواهید از آن استفاده کنید صحیح و سازگار باشد، می توانید از آن آداپتور برای لپ تاپ خود استفاده کنید.

نحوه تعمیر منبع تغذیه کامپیوتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یازده =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »