نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه می توان ردیابی های سوخته را بر روی مادربرد PC برطرف کرد؟

 در این دستورالعمل به شما نشان داده خواهد شد که چگونه اثری را که بر روی مادربرد خود در اثر فن معیوب سوخته بر جا مانده است برطرف نمایید؟

در ادامه مطلب شما با روشی که ذکر شده آشنا خواهید شد که البته یک روشی است که نتیجه آن را به خودتان واگذار کرده و هیچ مسئولیتی در این باره به عهده نگرفته چرا که روشی است که تجربه شخصی است. خوب است با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با این روش آشنا شوید:

مرحله 1: ابزار، مواد و اقدامات احتیاطی

برای فرآیند این دستورالعمل  ابزارهای مورد نیاز شما عبارتند از:

  • یک لحیم کاری آهن باید اطمینان حاصل کنید که نوک خوبی دارد زیرا لحیم کاری کوچکی انجام می دهید.
  • یک چاقو یا یک پیچ گوشتی تخت
  • مواد مورد نیاز شما عبارتند از:
  • سیم (در این روش از سیم نازک کابل هارد دیسک استفاده شده)
  • لحیم کاری برای آهن گداخته شما
  • نوار چسب بزنید تا سیم هایتان پایین بماند

موارد دیگری که شما نیاز خواهید داشت عبارتند از:

  • مادربرد PC با اثری سوخته
  • یک پنکه (اگر فن در اثر ردیابی سوخته نمی چرخد)

موارد احتیاط:

  • مطمئن شوید که منبع تغذیه را از دیوار جدا کرده و دکمه روشن / خاموش را فشار داده اید. تا بدین وسیله کامپیوتر بیشتر برق باقیمانده را تخلیه کرده و کار با آن ایمن تر باشد.
  • مراقب باشید و تمام تلاش خود را بکنید تا به هیچ یک از اجزای صفحه آسیب نرساند.
  • از قطعات محافظت کنید. هر قسمت قابل جابجایی روی برد را حذف کنید مانند RAM ، CPU و همه کارتهای جانبی که ممکن است وصل کرده باشید.
  • تمام سیمها را از برق بکشید. شما نمی خواهید به طور تصادفی خود را با لحیم کاری خود بسوزانید در حالی که سیم وجود دارد آنها را از مسیر خارج کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تعمیر صدا فن

مرحله 2: برای لحیم کاری آماده شوید

  • لحیم کاری خود را به برق متصل کرده و آن صفحه را برای لحیم کاری آماده کنید!
  • از یک انتهای ردیابی شروع کنید.
  • ردیابی را دنبال نموده و انتهای آن را نیز پیدا کنید.
  • پس از یافتن شروع و پایان ردیابی نقاطی را در ردیابی پیدا کنید که رد در آن سوزانده شده است.

قبل و بعد از محل سوختگی  را با گرفتن چاقو یا پیچ گوشتی و خراشیدن در محل برطرف کنید تا زمانی که نقره یا رنگ طلای / برنز را ببینید بعد از آن دیگر به خراشیدن ادامه ندهید، اکنون شما مکان نقطه ای را که می خواهید لحیم کنید آماده نموده و باید بعد از آن این نقطه را  لحیم کنید. این کار را برای هر نقطه دیگری که باید لحیم شوید نیز باید تکرار کنید. به مرحله بعدی بروید.

مرحله 3: آن را لحیم کنید

اکنون که لحیم کاری شما گرم است و صفحه آماده است، بهتر است تا سیم ها را لحیم کنید. این به شما کمک می کند تا سیم ها و نقاطی که قرار است لحیم شوند را لحیم کنید. قبل از اینکه آنها را با هم لحیم کنید، توصیه می شود تا قلع را ذوب کرده  و روی آنها بزنید.

البته دستورالعمل های زیادی در مورد لحیم کاری وجود که در این مقاله به جای توصیف مجدد آن فقط به اصل مطلب پرداخته شده است.

در ادامه دو سر هر سیم را به لکه های مربوطه خود لحیم کنید بعد از اتمام کار  باید محل سوختگی را از طریق یک سیم پل  نموده و اتصالی را که از بین رفته است را دوباره ایجاد کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پیاده سازی کیبور G710+ Logitech

اکنون تنها کاری که می توانیم انجام دهید این است که سیم ها را ببندیم تا در آینده مانع شما نشوند.

مرحله 4: کارهای خود را آزمایش کنید

همه چیز را از جمله یک فن (و نه آن که رد سوخت دارد) را دوباره به برق وصل نموده  و آن را روشن کنید. البته روشن نمودن آن را بعد از اینکه همه چیز خوب لحیم شد انجام دهید.

اگر دوباره دود آبی را آزاد کرد ممکن است لحیم کاری در نقاط اشتباه صورت پذیرفته است یا این که فن این بار به جای آثار، سیم ها را سوزانده است.

در صورتی که دود دوباره آزاد شد، باید اطمینان حاصل کنید که از یک فن شناخته شده خوب استفاده می کنید. بنابر این شما باید فن بد خود را دور بیاندازید چرا که مطمئناً دیگر نمی خواهید این کار شما را دوباره آزار دهد.  بعد از این عمل باید نقاط لحیم کاری خود را دوباره بررسی کنید، چرا که امکان دارد تا راه حلی برای مشکل خود بیابید.

این روش تجربه شخصی بود که برای شما مطرح شد امید دارم که به کارتان آمده باشد و مشکل تان رارفع نماید البته توصیه می شود تا در هر مرحله بسته به گسترش نقاط ردیابی و استفاده از ابزار لحیم کاری دقت لازم را انجام دهید تا به مادربرد شما آسیب زده نشود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + شانزده =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »