نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی کامپیوتر حین اجرای آنتی ویروس / هیچ دلیل مشخصی برای خراب شدن در حین اسکن ویروس وجود ندارد. در حالی که خرابی ممکن است به مشکلی در خود برنامه آنتی ویروس مربوط باشد، برنامه ضد ویروس ممکن است باعث ایجاد یا تشدید مشکل سیستم موجود دیگری شود و باعث خرابی شود. با این حال، خرابی های مکرر سیستم از علائم عفونت بدافزار است.

برنامه آنتی ویروس آلوده یا ناپایدار

بی ثباتی درون برنامه آنتی ویروس خود می تواند سیستم را از بین ببرد. آلودگی‌های بدافزار می‌توانند خود را در کد برنامه جاسازی کنند و باعث اختلال در عملکرد برنامه‌ها، از جمله نرم‌افزار ضد ویروس شوند. برنامه آنتی ویروس نیز ممکن است به دلیل کد آسیب دیده ناپایدار باشد: خطاهای به روز رسانی و خرابی دیسک می تواند بخش هایی از برنامه ضد ویروس را تغییر دهد و باعث خرابی شود. اگر همزمان بیش از یک برنامه آنتی ویروس را اجرا کنید، ممکن است این برنامه سیستم را از کار بیاندازد، زیرا آنها می توانند به یکدیگر حمله کنند و باعث ایجاد مشکلات پایداری سیستم و کاهش حفاظت شوند. نصب مجدد برنامه ممکن است مشکل را نیز برطرف کند.

مشکلات درایور و سخت افزار

نرم افزار آنتی ویروس ممکن است به طور غیرمستقیم سیستم را با تشدید سازگاری سخت افزار یا مشکل درایور خراب کند. درگیری‌های سخت‌افزاری معمولاً گسترده نیستند زیرا خطاها به بخش‌های خاص رایانه و برنامه‌های خاص جدا می‌شوند. به عنوان مثال، یکی از این مشکلات مربوط به Kaspersky PURE Release 2 و نسخه قدیمی درایور ASUS Data Security Manager است. می توانید با به روز رسانی برنامه آنتی ویروس و درایورها به جدیدترین نسخه، مشکلات سازگاری سخت افزار را حل کنید. درایورهای به روز شده را از طریق Windows Update یا وب سایت سازنده سخت افزار دریافت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال کامپیوتر به وای فای اتصال اینترنت

خرابی کامپیوتر حین اجرای آنتی ویروس

فایل های آلوده و خطای هارد دیسک خراب می شود

یک فایل آلوده یا خراب می تواند برنامه آنتی ویروس را اشتباه گرفته و از کار بیاندازد. متأسفانه آنتی ویروس قادر به پاکسازی یا تصحیح فایل آسیب دیده در طول فرآیند اسکن نخواهد بود. فایل باید از طریق یک روش جایگزین مانند اجرای اسکن ضد بدافزار با برنامه‌ای مانند SpyBot 2 یا Malwarebytes حذف، تعمیر یا پاک شود.

ممکن است بتوانید تا حدی سیستم خود را اسکن کنید و با اجرای یک اسکن سریع یا شناسایی و حذف فایل نقض کننده از اسکن، از ایجاد خرابی جلوگیری کنید. همچنین می توانید قبل از اجرای اسکن، هارد دیسک را یکپارچه سازی کنید تا خطاهای ناشی از دسترسی کم به داده ها را برطرف کنید. بازگرداندن رایانه به یک نقطه بازیابی ممکن است فایل های آسیب دیده را به حالت های عملکردی بازگرداند.

حالت ایمن و راه حل های تعمیر

ممکن است بتوانید اسکن را با حذف عناصر ایجادکننده خرابی کامل کنید. قبل از اجرای اسکن، رایانه را مجدداً راه اندازی کنید و با نگه داشتن Shift و انتخاب «Restart» از نماد روشن/خاموش صفحه ورود به سیستم، وارد «Safe Mode with Networking» شوید. «حالت ایمن با شبکه» هر گونه عملکرد غیر ضروری را غیرفعال می کند که ممکن است حذف شود. علت خرابی است و به برنامه آنتی ویروس اجازه دهید تا اسکن را کامل کند. ممکن است بتوانید سایر دلایل خرابی را با اجرای Wise Registry Cleaner، Chkdsk یا Windows Refresh Install برطرف کنید.

جلوگیری از خراب شدن سیستم رایانه

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 11 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »