نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خاموش شدن ناگهانی رایانه معمولاً نشانه ای از مشکل برق است و می تواند بسیار خسته کننده باشد. این می تواند باعث شود هر چیزی را که روی آن کار می کنید از دست بدهید، اما ممکن است نشانه آسیب به خود کامپیوتر نیز باشد. به طور کلی، هنگامی که یک کامپیوتر به خودی خود خاموش می شود، به دلیل منبع تغذیه، بدافزار، داغ شدن بیش از حد یا مشکلات درایور است.

نکته مهم در خاموش شدن ناگهانی

به طور کلی، هنگامی که یک کامپیوتر به خودی خود خاموش می شود، به دلیل منبع تغذیه، بدافزار، داغ شدن بیش از حد یا مشکلات درایور است.

منبع تغذیه

پشت کیس کامپیوتر شما، جایی که سیم برق در واقع به آن وصل می شود، منبع تغذیه قرار دارد که یک جعبه کوچک با یک فن در آن است. وقتی منبع تغذیه خراب می شود، کامپیوتر شما خاموش می شود. در حالی که می توانید منبع تغذیه را خودتان تعویض کنید، سعی نکنید منبع تغذیه را باز کنید. حتی اگر از پریز برق جدا شده باشد یا از کار بیفتد، باز هم می تواند بار کشنده ای داشته باشد.

خاموش شدن ناگهانی رایانه

گرم شدن بیش از حد

کامپیوترها با هیت سینک ها و فن ها برای خنک نگه داشتن واحد پردازش مرکزی (CPU) عرضه می شوند، اما اگر CPU بیش از حد گرم شود، کامپیوتر خاموش می شود تا دیگر آسیب نبیند. افزودن خمیر حرارتی بین CPU و هیت سینک آن می‌تواند به جلوگیری از گرمای بیش از حد کمک کند، همانطور که سیستم‌های خنک‌کننده فعال مانند فن‌ها یا خنک‌کننده‌های آبی می‌توانند کمک کنند. گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی می تواند به داخل کیس کامپیوتر مکیده شود و جریان هوا را نیز مسدود کند و باعث گرم شدن بیش از حد CPU شود. داخل کامپیوتر را با استفاده از هوای فشرده تمیز نگه دارید تا هر گونه جسم خارجی را منفجر کنید.

این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای رفع کندی کامپیوتر ویندوزی

بد افزار

ویروس‌ ها دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهند که برای انجام آن برنامه ‌ریزی شده‌اند، و برخی برای خاموش کردن رایانه شما ایجاد می ‌شوند، همانطور که در مورد کرم Sasser بود که هر بار که رایانه را راه‌اندازی می‌کنید، ترتیب خاموش شدن رایانه آلوده را آغاز می ‌کند. خرابی ‌های شدید بدافزار می‌توانند با کار بیش از حد CPU باعث خاموش شدن رایانه شوند. بد افزاری که باعث شروع توالی خاموش شدن می‌ شود ممکن است نیاز به تمیز کردن حرفه‌ای داشته باشد زیرا اسکن ویروس سنتی با خاموش شدن رایانه قطع می ‌شود.

خطاها

خطاهای نرم افزاری و مشکلات درایور سخت افزار نیز باعث خاموش شدن رایانه ها می شوند. بسته به نوع خطا، ممکن است رایانه مجبور باشد برای بازیابی خود را بازنشانی کند یا ممکن است لازم باشد درایور سخت افزاری را به روز کنید. راه ‌اندازی رایانه در حالت ایمن به شما امکان می‌ دهد تشخیص دهید که آیا این دلیل است، زیرا حالت امن تنها با سخت ‌افزار اصلی و نرم ‌افزار بارگیری شده در هنگام راه ‌اندازی اجرا می‌ شود. اگر رایانه در حالت ایمن کار می کند، احتمالاً یک برنامه نرم افزاری یا درایور مقصر است. همچنین ممکن است یکی از اجزای سخت افزاری مانند حافظه (RAM)، مادربرد یا کارت گرافیک از کار بیفتد.

رفع نور پس زمینه LCD

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 3 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »