نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علائم خرابی CPU / واحد پردازش مرکزی (CPU)، مغز یک کامپیوتر، تمام اقداماتی را که در داخل کامپیوتر شما انجام می شود، کنترل می کند. CPU که به عنوان پردازنده نیز شناخته می شود، دارای ترانزیستورهای کوچکی است و حتی یک مشکل جزئی در هر یک از ترانزیستورها می تواند باعث از کار افتادن پردازنده اصلی شود.

خازن های بد، استفاده طولانی مدت، مشکلات ولتاژ همگی می توانند باعث خرابی CPU شوند. خبر خوب این است که CPU ها به شما نشانه هایی می دهند که مشکلی در راه است. تشخیص این علائم و رفع مشکل به موقع می تواند عمر پردازنده را برای سال های طولانی افزایش دهد.

علائم خرابی CPU چیست؟

هر زمان که با این علائم مواجه شدید، فوراً اقدام کنید، در غیر این صورت ممکن است با یک CPU مرده مواجه شوید. برخی از علائم خرابی CPU که باید از آنها آگاه باشید عبارتند از:

کامپیوتر هنگ می کند

یکی از رایج‌ترین نشانه‌های خرابی CPU، یخ زدن تصادفی رایانه شما است، معمولاً پس از ورود به سیستم عامل. سیستم به هیچ یک از دستورالعمل های شما پاسخ نمی دهد. ماوس روی صفحه یخ می زند و هر تلاشی برای استفاده از صفحه کلید منجر به یک سری بوق کوتاه می شود. راه اندازی مجدد سیستم ممکن است مشکل را حل نکند. همچنین ممکن است نشان دهنده این باشد که مادربردها در شرایط بحرانی هستند.

مسائل بوت کردن

به طور معمول هنگامی که رایانه شما روشن است صدای بوق را می شنوید. با این حال، در صورت خرابی CPU، ممکن است مشکلات راه‌اندازی مانند – صفحه‌های خالی، بدون بوق پس از بوت شدن و عدم پاسخگویی با فشار دادن کلیدهای صفحه کلید یا کلیک کردن روی ماوس وجود داشته باشد. اگر راحت کامپیوتر را باز می کنید، چراغ های LED مادربرد را بررسی کنید. اگر آنها روشن می شوند، اما سیستم از بوت شدن خودداری می کند، این نشانه واضحی از خرابی پردازنده است.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تنظیم ساعات بروزرسانی ناگهانی

علائم خرابی CPU

کامپیوتر به طور خودکار خاموش می شود

اگر رایانه شما برای مدت طولانی کار می کند، پردازنده ممکن است داغ شود. در چنین شرایطی، مادربرد کامپیوتر را خاموش می کند تا پردازنده خنک شود. با خاموش شدن، پردازنده از آسیب دائمی جلوگیری می کند. اگر مشکل خاموش شدن مکرر را تجربه می کنید، ممکن است به دلیل مشکلات CPU باشد. برای شناسایی و تعمیر مشکلات CPU، رایانه خود را در مرکز تعمیر رایانه 24 ساعته ما در بلمونت قرار دهید.

یک صفحه آبی با کد خطا

که به عنوان صفحه آبی مرگ (BSoD) شناخته می شود، این ممکن است به دلیل عوامل متعددی از جمله خرابی RAM، مادربرد و CPU رخ دهد. اگر صفحه نمایش شما کد خطا 0x00000 را نشان می دهد، نشان دهنده خرابی پردازنده است.

هشدارهای بوق

هر بار که رایانه بوت می شود، بررسی می کند که آیا تمام اجزای رایانه به درستی کار می کنند یا خیر. این تست POST نامیده می شود. اگر صداهای بیپ نامنظمی می شنوید، خرابی CPU می تواند یکی از دلایل آن باشد. مشکل CPU معمولاً باعث ایجاد یک سری 5-7 بوق می شود. با این حال، یک تکنسین آموزش دیده می تواند در رمزگشایی صدای بوق به شما کمک کند.

ظواهر خارجی آسیب

یک کامپیوتر می تواند نشانه هایی از آسیب CPU را حتی بدون راه اندازی آن نشان دهد. گرمای بیش از حد می تواند باعث آسیب هایی شود که ممکن است از بیرون قابل مشاهده باشد. هر گونه علائم سوختگی روی سوکت CPU و اطراف آن نشان می دهد که CPU دچار گرمای بیش از حد شده است. در چنین شرایطی، جایگزینی ممکن است تنها گزینه باشد.

این مطلب را از دست ندهید   5 راه برای تعمیر کامپیوتر با صفحه سیاه

درک علائم خرابی CPU می تواند به جلوگیری از آسیب گسترده کمک کند. با این حال، رایانه ها گاهی اوقات علائمی را به شما نشان می دهند که برای رمزگشایی نیاز به چشم و گوش آموزش دیده دارند.

عیب یابی شبکه خانگی pc

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »