نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر Disk Failure و PSU شکسته و فایلهای گمشده خراب

در این دستورالعمل به شما گفته می شود که چگونه مشکلات اساسی سخت افزار کامپیوتر و نرم افزار را برطرف کنید.

سعی داریم موارد زیر را بررسی کنیم :

  • مشکلات هارد درایو
  • جایگزینی هارد دیسک ها
  • مشکلات تأمین برق
  • مشکلات سیستم (ویندوز XP و غیره …)

این دستورالعمل روزانه تغییر می کند و موارد جدیدی به آن اضافه می شوند:

مرحله 1:  خرابی منبع تغذیه!

اگر رایانه خود را وصل کرده و دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و هیچ اتفاقی نمی افتد (هیچ فن یا چراغی روشن نمی شود) فیوز را در پلاگین بررسی کنید.

فقط اگر می دانید فیوز موجود در پلاگین کار می کند، رایانه را باز کنید.

مشکلات منبع تغذیه به قرار زیر است:

  1. نور یا فن موجود در منبع تغذیه کار نمی کند.

  1. هیچ کاری در رایانه کار نمی کند. (چیزی را به برق USB وصل کنید تا ببینید آیا برق به آن منتقل می شود)
  2. هیچ چراغ / فن یا بوق از کامپیوتر نمی آید.

اگر هر یک از موارد بالا برای شما اتفاق افتاد سعی کنید واحد منبع تغذیه را تغییر دهید. این امر می تواند با باز کردن کامپیوتر و PSU  (PSU فقط توسط چند پیچ ​​نگهداری می شود). یک واحد منبع تغذیه جدید قرار دهید و آن را امتحان کنید که در این حالت کامپیوتر باید کار کند.

مرحله 2: خرابی دیسک سیستم

اگر رایانه خود را روشن می کنید و روی آن نوشته شود SYSTEM DISK FAILURE ، لطفاً شما INSERT SYSTEM DISK را فشار دهید و یک کلید را بزنید این (بدان معناست که مشکلی در هارد دیسک شما وجود دارد).

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر منبع تغذیه رایانه

اولین بررسی آن است که بررسی کنید فلاپی دیسک یا دیسک cd / dvd در هیچ درایوی نیست. سپس رایانه را دوباره راه اندازی کنید.

اگر دستورالعمل های قبلی کمکی نکرد دستورات زیر را اجرا کنید:

برای رفع  مشکل می توانید ابتدا سیستم عامل خود را دوباره نصب نمایید که این کار را می توانید با قرار دادن دیسک Windows XP / vista و غیره انجام دهید و سپس کامپیوتر را مجدداً راه اندازی کنید. اگر دیسک دانلود می شود دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و اگر دانلود نمی شود دستور العمل های زیر را بخوانید.

اگر سخت افزار جدیدی به رایانه خود اضافه کرده باشید که می خواهد از همان PSU هارد دیسک شما استفاده کند ممکن است برق کمتری دریافت کرده که باعث از کار افتادن آن می شود. اگر یک درایو dvd / cd جدید اضافه کردید  دوشاخه برق را از آن جدا کنید و کامپیوتر را مجدداً راه اندازی کنید و اگر هارد دیسک دانلود شد  مشکل از هارد دیسک بوده است.

اگر هنوز می خواهید از سخت افزار جدید استفاده کنید می توانید PSU جدیدی را خریداری کنید که قدرت بیشتری داشته باشد. این به سخت افزار جدید قدرت لازم را می دهد و همچنین نیاز هارددیسک را تامین می کند.

مرحله 3: فایل موجود نیست یا خراب است

اگر صفحه مشکی دارید که می گوید A FILE IS MISSING OR CORRUPT ، این مشکل به راحتی برطرف می شود. دیسک xp / vista را که با کامپیوتر خود گرفته اید فقط وارد نموده و سپس کامپیوتر به طور خودکار  فایل گمشده را دوباره نصب می کند.

این مطلب را از دست ندهید   بازیابی اطلاعات هارد دیسک

مرحله 4: خرابی دیسک سیستم (نیاز به هارد دیسک جدید)

اگر به راحتی مرحله 2 را امتحان کردید و کامپیوتر شما هنوز هم SYSTEM DISK FAILURE را می گوید  شما بیشتر به یک دیسک سخت جدید احتیاج دارید.

هشدار !! تعویض یک هارد دیسک مانند داشتن یک کامپیوتر جدید خواهد بود، تمام اطلاعاتی که در کامپیوتر وجود دارد درایو سخت است و نه هارد دیسک جدید. !!

تعویض هارد دیسک ساده است. ابتدا رایانه خود را باز کرده و به زیر دی وی دی و سی دی دیسک سخت نگاه کنید.  حالا کابل ها را از پشت هارد بردارید. و بررسی کنید که آیا هارد دیسک IDE یا SATA است. هارد دیسک های موجود در تصویر زیر SATA هستند، کابل SATA کابل قرمز رنگی است که از مادربرد به هارد دیسک متصل می شود.

کابل IDE کابل اتصال درایو DVD / CD به مادربرد است. این موارد را می توان در هارد دیسک ها نیز استفاده کرد  بنابراین قبل از خرید هارد دیسک جدید بررسی کنید.

SATA:  در اینجا کابل کوچک خراب ما است.

IDE: کابل ضخیم با حدود 24 پین در هر انتهای آن (انتهای آن مستطیل های طولانی هستند).

برای قرار دادن هارد دیسک است، که باید آن را در مکانی در زیر درایوهای دیسک قرار داده و آنرا با 4 پیچ محکم کنید و سپس کابلهای IDE یا SATA را درون آن قرار دهید. سپس کابل برق را وارد کنید.

بعد رایانه را روشن نموده و با استفاده از دیسکی که در رایانه خود دارید، سیستم عامل خود را دوباره نصب کنید. حالا رایانه شما خوب کار خواهد کرد. ممکن است لازم باشد تا درایورهای کارت صدا و غیره را نیز دانلود کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پیاده سازی کیبور G710+ Logitech
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »