نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیم برق لپ تاپ خود را تعمیر کنید

سیم برق را در صورتی که آسیب دیده است با اجرای مراحل زیر می توانید تعمیر نمایید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مرحله 1: ابزار مورد نیاز

شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  1. لحیم کاری
  2. مولتی متر (خیلی مورد نیاز نیست ولی همیشه بهتر است که کار خود را بررسی کنید)
  3. پیچ گوشتی Flathead
  4. سیم برش
  5. چاقو
  6. اسلحه چسب داغ
  7. چسب فوق العاده
  8. لوله کوچک کننده حرارتی یا نوار الکتریکی

مرحله 2: شروع به کار کنید!

با اطمینان از قطع شدن سیم برق از لپ تاپ و پریز دیواری بهتر است کار را شروع کنید.

هشدار: در تمام مدت باقیمانده این تعمیر در معرض مدارهایی خواهید بود که خطر شوک ایجاد می کنند. اجزا یا سرنخ های آنها را لمس نکنید مگر اینکه کاملاً مطمئن باشید که می دانید چه کارهایی را انجام می دهید. این یک تعمیر ساده است که دانش الکترونیکی متوسطی هم نیازی نیست فقط باید بتوانید لحیم کنید.

همه خطرات ناشی از لمس اجزا  مخاطبین به طور اتفاقی یا عمدی است که به شما دستور داده نشده است آنها را لمس کنید. هرگز سعی نکنید منبع تغذیه ای را که در حال کار است یا به منبع دیگری متصل است (به عنوان مثال لپ تاپ یا دیواری) تعمیر کنید. با مسئولیت خود تعمیر را ادامه دهید.

با جدا کردن کابل ولتاژ بالا از برق (اگر منبع تغذیه شما این اجازه را می دهد) و ایجاد یک برش از طریق کابل ولتاژ پایین در نزدیکی سیم جدا کننده، ادامه بدهید.

اطمینان حاصل کنید که قسمت خراب کننده کابل ولتاژ پایین به power brick متصل شده است تا بتوانیم آن را جدا کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   پیغام خطای ویندوز 10

کابل های ولتاژ بالا و پایین را کنار بگذارید. بعداً به آنها احتیاج خواهید داشت.

مرحله 3:  Power Brick را باز کنید

بسته به سازنده آجرهای برق (power brick) به روش های مختلف بسته نگه داشته می شوند. بعضی از آنها دارای پیچ هستند، برخی از آنها چسبانده شده اند، برخی از آنها دارای زبانه های قفل شده و برخی حتی جوش داده شده اند. از صلاحدید خود در مورد چگونگی باز کردن آجر برقی خود استفاده کنید، اما اکثریتی که با آنها روبرو خواهید شد، چسب یا جوشکاری شده اند.

برای باز کردن یک آجر برقی (power brick) چسب دار یا جوش داده شده، با محکم کردن آن در یک گیره یا با گیره شروع کنید. اکنون  با استفاده از یک چاقوی تیز برشهای مکرر درز را انجام دهید تا زمانی که پوسته پلاستیکی بیرونی را برش دهید.

مهم است که به محض استفاده از پلاستیک، برش را متوقف کنید تا به لوازم الکترونیکی آسیب نرساند وقت بگذاری چرا که در این مرحله صبر نتیجه زیادی خواهد داد. معمولاً حداقل 15 دقیقه زمان برای آنکه با دقت کل درز را برش دهید لازم خواهد بود، هر بار روی یک طرف تمرکز کنید همچنین هرگز مجبور به قطع کابل ولتاژ پایین یا اتصال کابل ولتاژ بالا نیستید. فقط به برش درز بلند و افقی از هر 4 طرف پایبند باشید.

مرحله 4: محفظه را بردارید

اکنون که کل درز را برش داده اید  از یک پیچ گوشتی تخت استفاده کنید تا نیمه بالایی محفظه پلاستیکی را از آجر برق خارج کنید. اگر صبور بودید این مرحله باید آسان باشد.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات صدا ویندوز 10

با برداشته شدن قسمت بالایی  قسمت پایین محفظه پلاستیکی را از آجر برقی جدا کنید.

کل محفظه پلاستیکی را برای بعداً کنار بگذارید.

شما باید با یک آجر برق که روی آن باز شده روبرو شوید.

مرحله 5: کابل ولتاژ پایین را از حالت جوش خارج کنید

با استفاده از لحیم کاری شما قطعه باقی مانده کابل ولتاژ پایین را از آجر برق جدا کنید. باید 2 اتصال را یک باره بردارید و مطمئن شوید که کدام سیم رنگ به کجا می رود. مراقب باشید به چیز دیگری دست نزنید!

می توانید با برش دقیق در امتداد محور طولی آن با استفاده از چاقوی کمکی فشار را از قطعه کابل ولتاژ پایین در حال حاضر بردارید. فراموش نکنید که قبل از بستن محفظه پلاستیکی آجر با قدرت آن را روی کابل ولتاژ پایین نصب کنید.

مرحله 6: لحیم کاری در کابل ولتاژ پایین

بخش خوبی از کابل ولتاژ پایین را که در مرحله قبل جدا کردید را پیدا کنید و حدود “1 کابل را از هادی های داخلی جدا کنید. ساده ترین راه برای حذف پوشش جلد برش دقیق اطراف کابل با یک ابزار بوده سپس با چاقو پوشش را بیرون آورده و دور بریزید.

از سیم های سیم خود استفاده کنید و ” 2/1 عایق را از هادی داخلی عایق بندی نموده و احتمالاً حدود 16 سیم AWG است.

برای این کابل فشار ضعیف فقط 1 هادی عایق بندی شده وجود دارد. اگر هر دو هادی شما از هادی دوم نیز نوار ” 2/1 عایق بندی شده باشند. از آنجا که هادی دوم ما عایق بندی نشده است آن را با استفاده از یک قطعه 1/2″ لوله کوچک کننده حرارت یا نوار برق عایق بندی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کابل Logitech K120

سرانجام بخش خوبی از کابل ولتاژ پایین را به تماس های آن بر روی آجر برق لحیم کنید. حتماً از کابل سیم صحیح را به پد صحیح آجر برق متصل کنید.

مرحله 7: محفظه را جمع کنید

آجر برقی را در قسمت زیرین محفظه پلاستیکی آن قرار دهید. یک مهره از چسب فوق العاده دور کل درز را که قبلا جدا کردیم بمالید و نیمه بالایی محفظه پلاستیکی را روی محل قرارگیری آجر برق محکم بچسبانید. بستن محفظه احتمالا تا زمانی که چسب کاملاً  چسبیده و مناسب  شود، طول خواهد کشید.

مرحله 8: Strain Relief را اضافه کنید

عدم استفاده از اسلحه چسب داغ و عدم فشار دادن مناسب نیست و به طور کلی باید صدای بهتر بشنوید و مطمئن شوید که به طور ایمن در محفظه آجر برق متصل شده است.

مرحله 9: تست و استفاده

اگر کابل ولتاژ بالا را برداشته اید  اکنون آن را دوباره متصل کرده و به پریز برق وصل کنید.

برای بررسی ولتاژ دوشاخه برق متحدالمرکز در انتهای کابل ولتاژ پایین از مولتی متر استفاده کنید. باید نزدیک به ولتاژ اسمی Power Brick خود را مطالعه کنید.

برای مثال: امتیاز اسمی می تواند 19 ولت باشد که ولتاژ اسمی به صورت ریز در پشت محفظه پلاستیکی آجر برقی ذکر شده است.

تبریک می گویم  آماده استفاده شده است!

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 2 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »