نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل صدا کامپیوتر. اگر این روزها مانند بسیاری از مشاغل کوچک هستید، پخش رادیو یا موسیقی از طریق یکی از رایانه های اداری شما امری عادی شده است. اگر آن منبع از کار بیفتد چه اتفاقی می افتد؟ شما باید آن را مجدداً راه اندازی کنید و در حالت اولیه اجرا کنید. تکنسین های پشتیبانی کامپیوتر ما این راهنمای جامع را برای کمک به شما در عیب یابی رایج ترین علل ایجاد کرده اند. اغلب علت از دست دادن صدا می تواند یک راه حل ساده باشد. ما مراحلی را ابداع کرده‌ایم تا بررسی کنیم که چه زمانی با مشکلات صوتی مواجه می‌شوید که از علت اصلی احتمالی شروع می‌شود که منجر به یک علت پیچیده‌تر می‌شود.

مشکل صدا کامپیوتر

مرحله 1 بررسی اتصالات و مشکل صدا کامپیوتر

مشکلات اتصال اغلب علت اصلی مشکلات صدا هستند. لطفاً بررسی کنید که اسپیکرهای شما ابتدا روشن باشند و کابل صوتی از بلندگوها به درستی از بلندگوها به اتصال بلندگو/خط خروجی رایانه شما وصل شده باشد. اگر کابل ها به طور تصادفی کشیده شوند یا کیت به اطراف منتقل شود، اغلب ممکن است شل شوند. توجه: در بیشتر موارد، صدای خروجی در رایانه شما دارای کد رنگ سبز است.

مرحله 2 بررسی سطوح صدا در ویندوز

هنگامی که اتصالات و بلندگوها را بررسی کردید اما هنوز متوجه شدید که صدایی از بلندگوها نمی آید، تنظیمات صدا را در ویندوز بررسی کنید:

1). از طریق نماد صدای بلندگوی کوچکی که در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش خود در نوار ابزار کنار ساعت قرار دارد، به تنظیمات صدا دسترسی پیدا کنید. روی نماد دوبار کلیک کنید تا صدا نمایش داده شود یا روی نماد کلیک راست کنید و روی “Open Volume Control” کلیک چپ کنید:

این مطلب را از دست ندهید   عیب یابی بوت نشدن کامپیوتر

2). در پنجره «Master Volume» که اکنون باز کرده‌اید، مطمئن شوید که ولوم‌ها در زیر هر عنوان تا آخر بالا رفته‌اند: Master Volume، Wave، SW Synth و CD Volume. همچنین بررسی کنید که چک باکس «بی‌صدا کردن همه» در زیر ولوم اصلی تیک نخورده باشد و همچنین بررسی کنید که تمام چک باکس‌های «بی‌صدا» در زیر موج، SW Synth و حجم CD تیک نخورده باشند. اگر هر یک از این موارد تیک خورده است، به سادگی با کلیک بر روی کادر انتخاب، تیک را بردارید. پس از تکمیل، روی “Ok” کلیک کنید و صدای خود را آزمایش کنید:

اگر نماد صدای بلندگو را برای تکمیل مراحل بالا در نوار وظیفه خود ندارید، می توانید با دنبال کردن موارد زیر اضافه کنید:

1). روی Start کلیک کنید.

2). روی Control Panel کلیک کنید.

3). روی “صداها و دستگاه های صوتی” دوبار کلیک کنید.

4). بررسی کنید که آیا کادر انتخاب با برچسب “Place volume icon in the taskbar” تیک خورده است یا خیر. اگر کادر تیک دار نیست، برای تیک زدن روی کادر کلیک کنید.

5). روی Ok کلیک کنید و اکنون باید نماد را همانطور که در بالا ذکر شد مشاهده کنید.

مرحله 3 بررسی دستگاه میکسر صوتی صحیح

هنگامی که کنترل صدای ویندوز را بررسی کردید اما هنوز متوجه شدید که صدایی از بلندگوها نمی آید، بررسی کنید که دستگاه میکسر صوتی صحیح در کنترل صدا ویندوز انتخاب شده است:

1). از طریق نماد صدای بلندگوی کوچکی که در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش خود در نوار ابزار کنار ساعت قرار دارد، به تنظیمات صدا دسترسی پیدا کنید. روی نماد دوبار کلیک کنید تا صدا نمایش داده شود یا روی نماد کلیک راست کنید و روی “Open Volume Control” کلیک چپ کنید:

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت ریست و بازیابی سیستم ویندوز

2). روی گزینه ها کلیک کنید.

3). روی Properties کلیک کنید.

4). کادر پایین با عنوان “Mixer Device” را علامت بزنید که دستگاه صوتی صحیح در سیستم شما انتخاب شده است. این باید دستگاه کارت صدای شما باشد که کابل صدا به آن وصل شده است – اگر نمی دانید کارت صدای شما چیست، مشخصات رایانه خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که دستگاه درست انتخاب شده است و کادر را ok کنید. پس از تکمیل صدای خود را تست کنید.

مرحله 4 بررسی دستگاه صوتی نصب شده و مشکل صدا کامپیوتر

اگر خوشحال هستید که همه تنظیمات در مراحل قبلی درست هستند اما هنوز صدایی از رایانه شنیده نمی شود، ممکن است دستگاه صوتی ایراد داشته باشد. برای بررسی نصب صحیح دستگاه و درایور، مراحل زیر را دنبال کنید:

1). روی Start Menu کلیک کنید.

2). روی کنترل پنل کلیک کنید.

3). روی نماد “سیستم” دوبار کلیک کنید.

4). روی تب “سخت افزار” کلیک کنید.

5). روی “Device Manager” کلیک کنید.

6). با کلیک بر روی “+” لیست “کنترل‌های صدا، ویدئو و بازی” را گسترش دهید.

7). بررسی کنید که دستگاه های صوتی در لیست وجود دارد. برای بررسی نصب بودن دستگاه و کار کردن، نماد صدا در کنار آن نشان داده می شود. اگر دستگاه مشکل دارد، یک “؟” زرد است. روی نماد صدا نشان داده می شود:

اگر نماد زرد را مشاهده کردید به 8 بروید). درگیری / خطای راننده. اگر لیست «کنترل‌های صدا، ویدیو و بازی» را در فهرست مدیریت دستگاه نمی‌بینید، به 9 بروید). کارت صدا گم شده اگر نماد بلندگوی صحیح “ok” را مشاهده کردید، تمام پنجره هایی که باز کرده اید و به مرحله 5 ما بروید.

این مطلب را از دست ندهید   5 جایگزین قدرتمند Task Manager ویندوز

8). درگیری/ خطای درایور – در لیست «کنترل‌های صدا، ویدیو و بازی» هر دستگاه را انتخاب کنید و کلید «حذف» را فشار دهید تا دستگاه حذف شود. پس از اتمام، کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید. پس از راه اندازی مجدد، ویندوز سخت افزار را شناسایی می کند و سعی می کند دستگاه های کارت صدا را دوباره نصب کند.

اگر از شما خواسته شد که مکان درایور را مشخص کنید، سی دی درایور دستگاه خود را وارد کنید یا آخرین درایور صدا را از وب سایت سازنده دانلود کنید یا استفاده از ویندوز را برای به روز رسانی برای تعیین مکان درایور انتخاب کنید.

9). کارت صدا از دست رفته – اگر دسته «کنترل‌های صدا، ویدیو و بازی» در مدیریت دستگاه وجود نداشته باشد، احتمالاً درایور کارت صدا به درستی نصب نشده است، کارت صدا غیرفعال شده است، کارت صوتی روی سیستم نصب نشده است. یا کارت صدا خراب است. اگر کارت صدا یک دستگاه آنبورد است، باید بررسی کنید که در صفحه بایوس فعال است – این کارت زمانی قابل دسترسی است که کامپیوتر بوت می‌شود و معمولاً نیاز به فشار دادن کلید F2، Del یا F10 دارد (اگر نمی‌دانید به دفترچه راهنمای رایانه/مادربرد خود مراجعه کنید. ).

ممکن است کارت صدا غیرفعال شده باشد و باعث عدم نمایش آن شود. اگر کارت صدا یک دستگاه PCI است، مطمئن شوید که کارت به طور محکم در مادربرد نصب شده است (شامل باز کردن کناره کیس کامپیوتر است).

پیشنهاد مطالعه: بررسی علت هنگی کامپیوتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + شش =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »