نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع هنگی تصادفی ویندوز 10 . از اکتبر 2017، ویندوز 10 بسیار بیشتر از حد معمول دچار هنگ شده است. (این زمانی بود که مایکروسافت به‌روزرسانی Fall Creators را منتشر کرد.) متأسفانه، این فریزها تقریباً به صورت تصادفی و بدون بازخورد مفید زیاد اتفاق می‌افتند. این نه تنها ناامید کننده است، بلکه عیب یابی را نیز بسیار سخت می کند. اما خبر خوب این است که می توان آن را برطرف کرد.

رفع هنگی تصادفی ویندوز 10

امتحان این راه حل ها و رفع هنگی تصادفی ویندوز 10

در اینجا چند راه حل وجود دارد که به سایر کاربران کمک کرده است تا مشکل “Windows 10 Freezes Randoly” خود را حل کنند. شاید لازم نباشد همه آنها را امتحان کنید. فقط راه خود را در لیست پایین بیاورید تا زمانی که آن را پیدا کنید که برای شما مناسب است.

روش 1 به روز کردن درایورهای خود

مشکل هنگی ویندوز 10 می تواند ناشی از درایورهای قدیمی باشد. بنابراین برای رفع مشکل، می توانید سعی کنید درایورها را به روز کنید. اگر زمان، حوصله یا مهارت های رایانه ای برای به روز رسانی دستی درایورها را ندارید، می توانید این کار را به طور خودکار با Driver Easy انجام دهید.

Driver Easy به طور خودکار سیستم شما را تشخیص می دهد و درایورهای مناسب را برای آن پیدا می کند. نیازی نیست دقیقاً بدانید که رایانه شما از چه سیستمی استفاده می کند، نیازی نیست که خطر دانلود و نصب درایور اشتباه را به خطر بیندازید، و لازم نیست نگران اشتباه در هنگام نصب باشید.

به روز رسانی درایور با Pro Driver Easy

می‌توانید درایورهای خود را به‌طور خودکار با نسخه رایگان یا Pro Driver Easy به‌روزرسانی کنید. اما با نسخه Pro فقط 2 کلیک طول می کشد (و پشتیبانی کامل و 30 روز ضمانت بازگشت پول دریافت می کنید):

این مطلب را از دست ندهید   5 راه برای تعمیر کامپیوتر با صفحه سیاه

1) Driver Easy را دانلود و نصب کنید.

2) Driver Easy را اجرا کنید و روی Scan Now کلیک کنید. سپس Driver Easy کامپیوتر شما را اسکن می کند و درایورهای مشکل را شناسایی می کند.

3) روی دکمه Update در کنار دستگاه کلیک کنید تا به طور خودکار نسخه صحیح درایور آن را دانلود کنید، سپس می توانید به صورت دستی درایور را نصب کنید (می توانید این کار را با نسخه رایگان انجام دهید).

یا بر روی Update All کلیک کنید تا به طور خودکار نسخه صحیح همه درایورهایی را که گم شده یا قدیمی هستند در سیستم شما دانلود و نصب کنید (این به نسخه Pro نیاز دارد – وقتی روی Update All کلیک می کنید از شما خواسته می شود که آن را ارتقا دهید).

4) بررسی کنید که آیا کامپیوتر شما پس از به‌روزرسانی درایورها همچنان به‌طور تصادفی هنگ می‌ کند. اگر مشکل ادامه داشت، می‌دانید که درایورهای شما مقصر نیستند و باید راه‌حل بعدی را امتحان کنید.

روش 2 پاک کردن فایل های موقت رایانه

اگر ویندوز فضای کافی برای ذخیره فایل های موقت نداشته باشد، می تواند سرعت آن را کاهش دهد یا حتی ثابت کند. بنابراین شما باید آنها را به طور منظم پاک کنید.

1) روی صفحه کلید خود، کلیدهای Windows و R را همزمان فشار دهید، سپس در فرم Run، temp را تایپ کرده و Enter را بزنید. با این کار Windows Explorer در حالی که پوشه Temp باز است فراخوانی می شود و تمام فایل های موقت موجود در رایانه شما را به شما نشان می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   رفع صفحه سیاه نمایشگر کامپیوتر

2) تمام فایل های موجود در پوشه Temp را انتخاب کرده و حذف کنید.

اگر ویندوز 10 پس از پاک کردن فایل های موقت همچنان به طور تصادفی فریز می شود، راه حل بعدی را امتحان کنید.

روش 3 تنظیم حافظه مجازی

حافظه مجازی اساساً گسترش حافظه فیزیکی رایانه شما است. این ترکیبی از رم و بخشی از هارد دیسک شما است. اگر رایانه شما هنگام انجام یک کار فشرده با حافظه RAM تمام شود، ویندوز برای ذخیره موقت فایل در حافظه مجازی فرو می رود.

1) روی صفحه کلید خود، کلید Windows و کلید Pause/ Break را همزمان فشار دهید. سپس در پنل سمت چپ گزینه Advanced System Settings را انتخاب کنید.

2) به تب Advanced بروید، سپس روی تنظیمات کلیک کنید.

3) دوباره به تب Advanced رفته و Change… را در قسمت Virtual memory انتخاب کنید.

4) مطمئن شوید که چک باکس مدیریت خودکار اندازه فایل صفحه‌بندی برای همه درایوها تیک نخورده است.

5) درایو ویندوز خود را انتخاب کنید (هارد یا پارتیشنی که ویندوز روی آن نصب شده است – معمولاً C:) و یک اندازه اولیه و حداکثر اندازه را برای حافظه مجازی خود وارد کنید:

  • اندازه اولیه – این مقدار بسته به رایانه شما متفاوت است. اگر مطمئن نیستید از چه مقداری استفاده کنید، کافی است هر عددی را که در دسته پیشنهادی وجود دارد وارد کنید.
  • حداکثر اندازه – این مقدار را خیلی زیاد تنظیم نکنید. باید حدود 1.5 برابر رم فیزیکی شما باشد. به عنوان مثال، رایانه شخصی با 4 گیگابایت (4096 مگابایت) رم نباید بیش از 6144 مگابایت حافظه مجازی (4096 مگابایت در 1.5) داشته باشد.
این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای رفع کندی کامپیوتر ویندوزی

هنگامی که مقادیر حافظه مجازی خود را وارد کردید، روی Set کلیک کنید، سپس برای ادامه روی OK کلیک کنید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه رفع هنگ کردن کامپیوتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »