نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

احتمال اشتباه در هنگام نصب به روز رسانی ویندوز 10 زیاد است. یکی از رایج ترین مشکلات، به روز رسانی گیر کرده است. منظور ما از گیرکردن به روز رسانی ها چیست؟ هنگامی که Windows Update گیر می کند، یا نصب نمی شود یا زمان زیادی طول می کشد تا نصب شود. اگر Windows Update گیر کرد، اولین غریزه شما این است که رایانه خود را خاموش کنید و دوباره امتحان کنید. اما ویندوز به صراحت نسبت به خاموش کردن رایانه شخصی هنگام نصب به‌روزرسانی هشدار می‌دهد. بنابراین، اگر Windows Update گیر کرده باشد، آیا باید کامپیوتر خود را خاموش کنید؟ بیایید مشکل خاموش شدن کامپیوتر حین بروزرسانی را دریابیم.

خاموش شدن کامپیوتر حین بروزرسانی
خاموش شدن کامپیوتر حین بروزرسانی

خاموش شدن کامپیوتر حین بروزرسانی و مروری بر فرآیند

برای خاموش شدن کامپیوتر حین بروزرسانی قبل از ویندوز ویستا، مایکروسافت به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را به‌عنوان بسته‌های خدمات جداگانه منتشر کرد که باید به‌صورت دستی از رسانه‌های قابل بوت نصب کنید. دلیل انجام این کار مربوط به معماری زیربنایی ویندوز در آن زمان بود.

با ویستا، مایکروسافت تصمیم گرفت تمرکز خود را به سمت به‌روزرسانی‌های هوایی (OTA) از طریق فرآیندی به نام «سرویس‌های مبتنی بر مؤلفه (CBS)» تغییر دهد. این تغییر در استراتژی به روز رسانی با تغییر در معماری زیربنایی ویندوز ویستا مطابقت دارد.

ویستا به عنوان مجموعه ای از اجزای خودکفا ساخته شد. هر بخش از تجربه ویندوز که با آن آشنا هستیم، یک نهاد جداگانه بود. و این تغییر معماری در ویندوز 10 ادامه داشته است. به عنوان مثال، Windows Explorer یک جزء جداگانه است، درست مانند کنترل پنل.

بررسی فرایند CBS

هدف CBS تثبیت فرآیند به‌روزرسانی با سرویس‌دهی جداگانه هر جزء بود. اگر در حین به‌روزرسانی مشکلی پیش بیاید، CBS می‌تواند سیستم‌عامل را مجددا راه‌اندازی کند و خطاها و درگیری‌ها را کاهش دهد.

این مطلب را از دست ندهید   نشانه های خرابی cpu کامپیوتر

بنابراین، هنگامی که تصمیم به نصب به‌روزرسانی می‌گیرید، CBS همه فایل‌ها را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که همه فایل‌های خاص جزء و همه فایل‌های اصلی وجود دارند. اگر همه فایل ها موجود باشند، CBS فرآیند نصب را آغاز می کند.

در مرحله بعد، CBS تمام فایل ها و ابزارهای لازم برای کارکرد ویندوز را نصب می کند. این شامل مواردی مانند Windows Explorer، درایورهای سخت افزار، و فایل های سیستم عامل اصلی می شود. هنگامی که تمام فایل های لازم نصب شدند، CBS فرآیند را کامل علامت گذاری می کند و پس از آن ویندوز بوت می شود. اینجاست که داشتن یک برنامه سرویس مبتنی بر کامپوننت تفاوت را ایجاد می کند.

دفعه بعد که کامپیوتر خود را پس از به‌روزرسانی موفقیت‌آمیز یا ناموفق بوت می‌کنید، CBS بررسی می‌کند که آیا این فرآیند کامل شده است یا خیر. اگر فرآیند کامل علامت گذاری شده بود، به ویندوز اجازه می دهد تا به طور معمول بالا بیاید. در غیر این صورت، CBS شروع به پاکسازی اثرات بروز رسانی ناموفق می کند.

اتفاقات بعد از خاموش شدن کامپیوتر حین بروز رسانی

برای خاموش شدن کامپیوتر حین بروزرسانی فرض کنید رایانه شما در حال به‌روزرسانی است و گیر می‌کند. برخلاف هشدار، تصمیم می‌گیرید رایانه‌تان را خاموش کنید تا بعداً به‌روزرسانی شود.

اکنون دفعه بعد که کامپیوتر خود را راه اندازی می کنید، یکی از دو مورد ممکن است رخ دهد:

  • CBSکار خود را انجام می دهد و ویندوز به طور منظم شروع به کار می کند.
  • ویندوز خراب می شود و شروع نمی شود، یا با صفحه آبی مرگ (BSOD) روبرو می شوید.
این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع مشکل باز نشدن تصاویر

در حالت اول، CBS به روز رسانی را برگردانده، به روز رسانی را معکوس می کند و رایانه شما را دقیقاً مانند قبل از به روز رسانی می کند. بنابراین، ویندوز به طور معمول بوت می شود.

بروزرسانی سیستم
بروزرسانی سیستم

خاموش شدن کامپیوتر حین بروزرسانی و بوت نشدن بعد از بروزرسانی

برای خاموش شدن کامپیوتر حین بروزرسانی در حالت دوم، CBS به دلایل متعددی نمی تواند به روز رسانی را برگرداند و ویندوز بوت نمی شود. در تئوری، CBS باید سیستم عامل شما را در طول قطع برق غیرمنتظره ذخیره کند، اما همیشه کار نمی کند. ویندوز برای اینکه به درستی کار کند به فایل های سیستم عامل اصلی نیاز دارد. اگر آن فایل ها وجود نداشته باشند یا در طول نصب به روز رسانی خراب شده باشند، CBS نمی تواند کمک کند. زیرا CBS برای کار کردن به همان فایل‌های اصلی ویندوز نیز نیاز دارد.

به همین دلیل است که ویندوز به شما هشدار می دهد که رایانه خود را در حین نصب یک به روز رسانی خاموش نکنید زیرا هرگز نمی دانید چه زمانی فایل های اصلی خود را به روز می کند.

بنابراین، نکته اصلی این است که هرگز نباید کامپیوتر خود را هنگام نصب به‌روزرسانی‌ها خاموش کنید. انجام این کار می تواند منجر به از بین رفتن فایل های اصلی شود که منجر به بوت نشدن ویندوز می شود.

گفته می‌شود، اگر در اواسط به‌روزرسانی دوشاخه را بکشید یا برق غیرمنتظره قطع شود، احتمال اینکه CBS روز را نجات دهد بسیار زیاد است. و حتی اگر CBS نتواند روز را نجات دهد، باز هم می توانید با حذف به روز رسانی ها، ویندوز را به صورت دستی تعمیر کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آیا قطع برق برای کامپیوتر شما مضر است؟

در مورد یک صفحه خالی که ویندوز پس از به روز رسانی ناموفق هیچ کاری انجام نمی دهد، می توانید اطلاعات شخصی خود را نیز بازیابی کنید، اما این روند کمی زمان بر خواهد بود.

خالی شدن صفحه

برای خاموش شدن کامپیوتر حین بروزرسانی همانطور که در بالا ذکر شد، اگر به روز رسانی ها به درستی نصب نمی شوند، می توانید یک BSOD یا یک صفحه خالی دریافت کنید. در حالی که رفع مشکل اولی با عیب یابی نسبتاً آسان است، دومی باید هارد دیسک خود را برای بازیابی اطلاعات خود خارج کنید.

بنابراین، اگر با یک صفحه خالی روبرو هستید که هیچ چیزی روی صفحه نمایش داده نمی شود، درایو ذخیره سازی خود را بردارید، آن را به عنوان یک درایو خارجی به رایانه دیگری متصل کنید و داده های خود را روی آن رایانه کپی کنید.

سپس، آن درایو خارجی را فرمت کنید، آن را دوباره در کامپیوتر معیوب خود قرار دهید و یک نسخه جدید از ویندوز را روی آن نصب کنید.

بیشتر بدانید: نحوه رفع مشکل باز نشدن تصاویر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + یازده =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »