نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشهای جلوگیری از خراب شدن سیستم رایانه

به طور معمول همه ما کارهای زیادی مانند بازیهای رایانه یا ارسال ایمیل و گشت و گذار در اینترنت و موارد دیگر را با رایانه انجام می دهیم. از این رو اعتماد و در نظر گرفتن سیستم به عنوان بهترین کمک کننده ما در امور غیر قابل انکار است.

اما  گاهی نمی توان به رایانه اعتماد کرد زیرا با خراب شدن حود در هر زمان نمی تواند از اطلاعات شما نگهداری کند و باعث اذیت شما می شود که در بسیاری مواقع ناراحت کننده ترین چیز است.

عدم نگهداری و مراقبت مناسب از سیستم های رایانه ای باعث خرابی آنها می شود.

بنابراین برای جلوگیری از خراب شدن لپ تاپ باید موارد خاصی را مرتباً انجام دهید تا از خراب شدن سیستم رایانه ای خود جلوگیری کنید.

قبل از اینکه نکاتی را در مورد جلوگیری از خرابی کامپیوتر بدانید بهتر است آگاه باشید که چرا کامپیوتر خراب می شود؟

چرا رایانه من مرتبا خراب می شود؟

استفاده از سیستمی که اغلب خراب می شود نا امیدکننده است زیرا منجر به از دست رفتن داده ها و اتلاف وقت می شود. بنابراین باید مطلع باشید که چرا رایانه خراب می شود و برای جلوگیری از خراب شدن آن چه باید بکنید؟

خرابی سیستم را می توان به عنوان یخ زدگی، صفحه آبی مرگ، خاموش شدن ناگهانی، راه اندازی مجدد، روشن و خاموش شدن صفحه بدون هشدار و غیره دسته بندی کرد.

در ادامه مطلب دلایل عمده خرابی کامپیوتر و نحوه رفع خرابی کامپیوتر آورده شده است.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات بروزرسانی Windows

گرمای بیش از حد یکی از مهمترین دلایل خرابی تصادفی سیستم است. در صورت عدم وجود سخت افزار کافی سیستم جریان هوا عملکرد صحیح گرم شده و متوقف می شود که نهایتا منجر به خرابی تصادفی سیستم می شود.

بنابراین تمیز کردن فن سیستم به طور مرتب مهم است زیرا به دلیل خرده مواد غذایی یا موی حیوانات خانگی گرد و غبار بر روی آن می نشیند. علاوه بر این اطمینان حاصل کنید که فن سیستم به درستی کار می کند. اگر هنگام کار از سیستم سر و صدایی می شنوید این یک هشدار است. باید کار را متوقف کنید و اجازه دهید کامپیوتر شما خنک شود. زیرا هارد و پردازنده سیستم رایانه شما بیشتر تولید گرما می کند.

مطمئناً طراحی فن برای کنترل این سطح از گرما است اما استفاده زیاد از آن منجر به خرابی سیستم می شود.

دلیل دیگر خاموش شدن ناگهانی و یخ زدگی تصادفی سیستم از ایراد در مورد سخت افزار کامپیوتر است. بنابراین مهم است که رجیستری سیستم عامل بهینه شود.

Registry یک بایگانی برای تمام اجزای ویندوز است که در آن تنظیمات پیکربندی، اطلاعات مربوط به سخت افزار نصب شده و نرم افزار ذخیره می شود. از یک نرم افزار تمیز کردن رجیستری مانند RegClean Pro می توان برای رفع رجیستری خراب استفاده کرد.

RegClean Pro یک نرم افزار مستقل تمیز کردن و بهینه سازی رجیستری است که تمام فایلهای رجیستری نامعتبر صادر شده را رفع می کند.

منطقی است که از نرم افزاری استفاده کنید که فقط درایورهای سازگار را نصب کند و به شما این امکان را دهد که نسخه های ناسازگار را کنار بگذارید. برای این منظور می توانید از Advanced Driver Updater که یک محصول نهایی با موتور اسکن پیشرفته است استفاده کنید که فقط درایورهای سازگار را نصب می کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر سیم برق لپ تاپ

این محصول حتی از درایور قدیمی نسخه پشتیبان تهیه می کند تا در صورت وجود هرگونه اشتباه بازیابی شود و حتی می توانید درایور ناسازگار را نیز به لیست استثنا اضافه کنید.

چگونه از خراب شدن رایانه خود جلوگیری کنید؟

نکاتی برای جلوگیری از خراب شدن سیستم شما

تعمیر و نگهداری مناسب و بهینه سازی سیستم به شما کمک می کند تا رایانه خود را در سلامت کامل حفظ کرده و از خراب شدن ناگهانی آن جلوگیری کنید. اگر نکات زیر را بخاطر بسپارید و مرتباً استفاده کنید تا به راحتی از خرابی کامپیوتر جلوگیری کنید.

5 نکته برای جلوگیری از خرابی سیستم رایانه

  1. همزمان با گرم شدن سیستم از اجرای بیش از حد برنامه ها خودداری کنید. برنامه هایی که استفاده نمی شوند را ببندید تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کنید چرا که گرمای بیش از حد منجر به خرابی سیستم می شود
  2. Defrag نمودن سیستم به طور منظم چرا که به شما کمک می کند تا بخش های بد را از بین ببرید و عمر هارد را زیاد کنید. اگر نمی خواهید این کار را هفتگی انجام دهیدمی توانید هر ماه یک بار این کار را انجام دهید. برای defrag نمودن یا می توانید از برنامه استفاده کنید یا می توانید با استفاده از ابزار defrag داخلی، درایور را defrag کنید.

اما به یاد داشته باشید محدودیت های خاصی وجود دارد که  آن را در Disk Speedup (برنامه محافظتی رایگان) مشاهده نخواهید کرد. چرا که Disk Speedup برای دنیای واقعی طراحی شده است و به حداقل فضای آزاد برای defragging نیاز دارد. Disk Speedup با استفاده از موتور پیشرفته و قوی اسکن و تکه تکه شدن داده ها مشکلات قطعات hard disk را برطرف کرده و عملکرد سیستم را افزایش می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   رفع Stuck Pixel روی نمایشگر LCD

  1. برای محافظت از سیستم خود در برابر نرم افزارهای مخرب از یک ابزار ضد جاسوسی به روز شده استفاده کنید. شما می توانید از نرم افزاری استفاده کنید که گزینه ای برای تنظیم به روزرسانی خودکار داشته باشد و اسکن عمیقی برای تمیز کردن کامل را فراهم کند. برای این کار می توانید از Advanced System Protector استفاده کنید.
  2. سیستم عامل را به آخرین نسخه ارتقا دهید. زیرا سیستم عامل منسوخ در برابر آخرین حملات آماده نیست.
  3. سیستم را بدون گرد و غبار و تمیز نگه دارید.
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

نحوه نصب درایورهای GPU

نحوه نصب درایورهای GPU

گاهی اوقات، درایورها کار نمی کنند، و این به ویژه برای پردازنده های گرافیکی قابل توجه است. درایورهای GPU به دلیل به روز رسانی های

ادامه مطلب »